Resette passord? Klikk HER
Har du en gammel konto, men ny mail? Send en melding, så fikser vi det. Bare oppgi brukernavn og gammel + ny mailadresse
Vi kan også smelte sammen 2 brukere til 1, hvis du har registrert deg på nytt.
Vi setter pris på at alle logger seg inn, selv om du ikke skriver noe, dette for å se aktivitet.
Tror jeg vil ha vekta der den er jeg, som sagt så er bar vekt lik (10 gram ) lettere en Ceres som var 270.
Og vi snakker jo endel tusenlapper i forskjell også.
Tror jeg vil ha vekta der den er jeg.
Ikke 2,4 kg på min Ceres nei...
Kansje jeg skal lese alle poster før jeg svarer
Ser bare ut fra leverandør spec. Kan nok lyge lit den. så da må jeg ta madrassen og legge meg flat når det gjelder vektforskjellen der ja.
Men som sakt tidligere, jeg hadde flydd uansett 2,4 eller 2,7. Det handler mest om å vite hva du gjør ( ikke skal gjøre ) og å ha en topp trimma modell. Men f3b kombo blir det ikke,
Så vi får se til lofotuka.
Last edited by Seiler`n; 30-09-08, 00:00.
Reason: Leif
Nan Xplorer FullCarbon X tail
Pike Perfect X tail
Pike Brio / Giant
Alpina 4001
DG 500/22 Elan under opppussing
Birde of Time ( Noe redusert må restureres )
Jeg er ikke redd for ikke å selge, for jeg tjener ikke krona på det lell.
Det er mest ei førstehjelp til de som stoppes for at prisen på formel-1 fly er så altfor drøy. Så det får gå som det går.
Mvh
Gudmund
Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.
Skulle hatt et par til med den instillinga. Ikke noe bedre i F3j milijøet heller.
Flyene koster skjorta, og få som "promoterer" billige løsninger for dem som vil inn i gamet.
Nan Xplorer FullCarbon X tail
Pike Perfect X tail
Pike Brio / Giant
Alpina 4001
DG 500/22 Elan under opppussing
Birde of Time ( Noe redusert må restureres )
Jo takk.
Det er ikke for meg selv jeg gjør det iallefall, for jeg har betalt for en Ascot, har en Ceres, RaceM, Aris, Predaor ja, og 9 andre seilfly. Har vel så det holder da.
Har gitt bort gratis fem fly siste måneden til karer som vil prøve seg, men har ikke flere igjen av de. Bygd 6 fly til folk som ikke veit hvordan-gratis også, så det okkuperer endel tid for meg dette her må vite.. Og så den fuggelen oppi alt der der da.
Men håper på å se resultatene av noe av det iallefall.
Du nevnte et håp om 2,4 kilo lengre opp, begge glemte vi vel da at vingene jeg har er som du selv sier iallefall sterke nok, og selger for prisen til under den billigste versjonen..
DET burde være et poeng synes jeg, at en vinge med lettere duk sniffer nok på de 2,4 som du har som et ønske.
Mvh
Gudmund
Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.
det med vekt kan vel diskuteres lenge, men det jeg vet er at min Accacia II på 2,8kg ikke flyr på 3m/s på hanget her.
Som sagt så er dette veldige avhengig av hanget og det lave kysthanget på Reve generer ikke veldig mye løft på 3m/s.
15 år sia jeg var på Reve, så det veit jeg ikke.
Men har nok stor tro på at en Predator kommer dit, det er iallefall ikke 15 nye år til
Som du sier, så kan det der med vekt diskuteres. Det er ikke slik at en Predator skal/må veie 2,7 kilo.
Mitt fly med panservinger gjør det..
Det er fordi jeg flyr som regel i god vind, og ville ha vinger som en ikke trenger å til stadighet la ligge i bakhodet om en skulle ta en runde eller ti med DS.
Du kan absolutt få et lett fly om du vil det.
Veier inn glassvingene til 560 gram, da tomme uten ledninger og servoer.
Da har du en lett Predator da.
Attached Files
Mvh
Gudmund
Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.
Du kan absolutt få et lett fly om du vil det.
Veier inn glassvingene til 560 gram, da tomme uten ledninger og servoer.
Da har du en lett Predator da.
Da begynner ting fort å bli interressant igjen.
Har du fått testet glassvingene?
Ser at det leveres 3 utgaver, har du veid vingene på den mellomste utgaven??
jeg har en Ceres F3F (1 av 4 prototyper som ble laget på 285cm). den havna på ca. 2,5kg. så vidt jeg vet så er ceres vingen min akkurat samme materialene i, bortsett fra balsa i skinnet. og de er 100g lettere, stk.
har også akkurat fått tak i en Viking (x-hale) som vel ender på 2,8kg.
har/skal bestille en ny Ceres F3B snart, og den håper jeg på å få ned i 2,1-2,2kg.
jeg er ikke så bekymret over total-vekta, men heller roll-raten om man får for tunge vinger.
Du kan vel si det så enkelt som at;
F3F er en hastighets konkurranse hang.
F3B er en kombinert hastighet, varighet (termikk), og distanse konkurranse som ikke har noe med hang og gjøre.
Jørgen Wake Stensen
Bodø MFK
Man blir aldri bedre uten utfordringer og trening!
Nan Xplorer FullCarbon X tail
Pike Perfect X tail
Pike Brio / Giant
Alpina 4001
DG 500/22 Elan under opppussing
Birde of Time ( Noe redusert må restureres )
Og i den sto det at de har ferie til 6. oktober..
Men de kommer til å lage messingballast i rør som har samme dimensjon som det jeg har i min.
Byttes ut med bly for den som vil opp i 1,5 kilo.
Og kommer nok tilbake med den vekta på vingene, for jeg forsto det slik at det var en hake.....
Glass og karbonversjonen er lettere en den doble karbonversjonen jeg har, så mye kan jeg iallefall si nå, for en kjenner på de at det ikke er ribbevinger akkurat.
Mvh
Gudmund
Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.
Jeg vil tro at vekten ikke er noe problem egentlig. Folk laster jo flyene sine nesten uansett forhold, så totalvekten vil bli den samme. Eneste minuset med et tungt fly er jo at den kan bli litt tregere i askene og ikke like crisp i responsen.
Hvordan vil du si at rollraten er i forhold til Ceres'en og Ascot'en din Gudmund? Trenger egentlig en bedre B-modell, så denne er ikke helt uaktuell. Hvor mye er det i frakt på denne?
William Jul Ringkjøb
Bodø MFK
If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment