Unconfigured Ad

Collapse

Predator F3F

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Soarer
    • Mar 2005
    • 1856

Flyet gjennomgår også noen foandringer hva gjelder rorene på vingen i disse dager.

Flaps blir både lengre og bredere, likeså ballanseror pluss at en trekant helt ytters blir lagt til ballanseroret. En får da en glidende overgang uten turbulensen som roret idag lager. Ideen er jo ikke ny, men vesentlig. Vi hadde jo det på de hjemmelagde vingene i gamle dager også. Alle flya vil heretter vil ha disse forandringene, også de som påbegynnes på mandagen, som skal til Norge.

Så da blir det en ny runde på settings..
    Attached Files
    Last edited by Soarer; 11-10-08, 14:10.
    Mvh
    Gudmund

Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
    Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

Comment

• Ja9
      • Dec 2002
      • 572

Originally posted by Soarer
      Ja selvfølgelig
      Pose til alle delene, vinger, kropp og bakvinger.
      SUPERT!
      Gleder meg som en unge til å få flyet i hus, har allerede kjøpt inn servoer, 6stk
      Futaba S3150.
      Hva slag konfigurasjon passer best på motakerbatteriet? (hvordan cellene loddes sammen)
      Jan Eric Klausen
      Forus RC Klubb

Comment

• Soarer
        • Mar 2005
        • 1856

Helt vanlig som rx pakker vanligvis er konfigurert som. Jeg bruker to pakker som du veit.
        Mvh
        Gudmund

Comment

• william123
          • May 2005
          • 2330

Flyet gjennomgår også noen foandringer hva gjelder rorene på vingen i disse dager.

Flaps blir både lengre og bredere, likeså ballanseror pluss at en trekant helt ytters blir lagt til ballanseroret. En får da en glidende overgang uten turbulensen som roret idag lager. Ideen er jo ikke ny, men vesentlig. Vi hadde jo det på de hjemmelagde vingene i gamle dager også. Alle flya vil heretter vil ha disse forandringene, også de som påbegynnes på mandagen, som skal til Norge.

Så da blir det en ny runde på settings..
          Dette er gode nyheter! Supert at dette blir oppgradert. Kanskje jeg må ha meg en Predator etterhvert...
          William Jul Ringkjøb
          Bodø MFK

If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

Comment

• Soarer
            • Mar 2005
            • 1856

Det blir vel summert hit og dit tenker jeg etterhvert..
            Meninga med flyet var å nå de som ikke ser seg råd til ei kjerre til 10 tusen eller mer.
            83 solgte på 14 dager er jo bra, da utenom meg, da til andre forhandlere verden over.

Har jo også priset det ned til det det kan bli uten at jeg skal betale for at dere flyr.
            F3F på budsjett tråden sier jo litt om ståa her på bjerget, men jeg er helt sikker på at det er flere enn 5 stk som leter etter et fly som kan ta de steget opp dit du har hørt en må være for å være med i gamet..
            Enten til å fly mot klokka, eller bare å ha et fly som en veit er up to date på alle måter.
            Husk at flyet er konstruert for pylon på hang, men det har kvaliteter som alle seilflygere setter pris på, og da mener jeg virkelig alt.

Etter de siste oppgraderingene, så er jeg enda sikrere på at jeg har fått til det jeg hadde i bakhodet når ideen om et billig, men veldig giftig fly kunne bli allemanns eie.
            Hvor ellers i verden får en et seilfly i denne kvaliteten til en sånn pris? Jeg bare spør...
            Bare i Norge nemlig....
            Last edited by Soarer; 12-10-08, 00:00.
            Mvh
            Gudmund

Comment

• Ja9
              • Dec 2002
              • 572

83 solgte på 14 dager er jo bra, da utenom meg, da til andre forhandlere verden over.
              Er egentlig 5 solgte på 1 uke eller noe sånn så dårlig?
              Kan ikke tro at noen andre forhandlere her på berget har sånne tall.
              Tror også at salget kan økes litt hos deg også når flyet etterhvert begynner å havne på resultatlistene.
              Jan Eric Klausen
              Forus RC Klubb

Comment

• Soarer
                • Mar 2005
                • 1856

Mis forstå meg rett no. Når dere tar ibruk flyet, så tror jeg at det er flere enn fem stk som vurderer det. Fem i første runde er jo rett bra det. Det er med det her som med de fleste ting, ting tar tid.
                Mvh
                Gudmund

Comment

• Polar
                  • May 2005
                  • 55

Hei ;

Er en av de som har lagt meg som prøveklut på de 5 første - planlegger en liten byggelogg og erfaringer når den kommer inn i huset - siste input var leveranse før jul - da blir det nyttårsflyging på fjellet om vinden er grei...

Ser at modellen oppdaterers kontinuerlig og det er bra - Ønsker uten å ha sett modellen er ;

1.Ferdig ledningsopplegg og kontakter mellom vinge og kropp
                  2.Servorammer ala servorahmen fra tyskland som muliggjør hurtig skifte av servoer når drev ryker.
                  3. Helt optimalt vil være ferdige linker tilpasset egen definert servo

Går vel ann å ønske
                  Last edited by Polar; 12-10-08, 19:37.
                  Polar

Comment

• Soarer
                    • Mar 2005
                    • 1856

Ja klart det går an det.
                    Jeg skal høre med de, men det vil jo selvfølgelig gå ut over prisen, og den var jo tenkt å være så lav som mulig.
                    Og så er det det at mange allerede har det de trenger til å gjøre den ferdig, forskjellig smak på utstyr , servoer osv...
                    Så det blir både for og imot det her.
                    Mvh
                    Gudmund

Comment

• Soarer
                      • Mar 2005
                      • 1856

Bankkrisa rammer det her som det meste, så prisen er nå 440 Euro.......

Men har gjort ferdig oppgraderinga på ballanseror. Det blir store problemer på hengslelinja for trekanten, fordi 15 av de bakre mm er sammenlimt i forma. Så det er mulig det blir manuelt arbeid der og ikke CNC, eventuelt en lettere løsning.
                      En ser iallefall effekten av tanken bak forandringa. Her er det ikke mye drag, fordi roret ikke slutter faktisk..
                      Attached Files
                      Mvh
                      Gudmund

Comment

• Ja9
                        • Dec 2002
                        • 572

Følger ballast sett med flyet.
                        Fant vel egentlig ikke noe svar ved å skumlese gjennom tråden her.
                        Jan Eric Klausen
                        Forus RC Klubb

Comment

• Soarer
                          • Mar 2005
                          • 1856

Det har hele tida vært meininga at det skulle det. Mye rot med frem og tilbake på det der har det vært.
                          Først lagde de to rør på 16 mm, glem det sa jeg.
                          Så var det ett rør på 20 mm, og ville da lage ballast, av stål...
                          Glem det sa jeg.. Messing i det aller minste. Har et bilde av dreide messingslugs oppi ei bøtte, men for pinglete greier.
                          Så sa jeg glem det en gang til og at de må slutte å eksperimentere og heller høre på en som hadde lagd det ferdig og flydd med det, og da fikk jeg mast de til å lage et 25 mm rør og det jeg hørte sist om ballast var at de skulle lage messingballast som passet i det 25 mm røret. Så jeg er overraska (egentlig ikke) at de ikke gjorde hva plana var.

Jeg lurte på det der jeg også, så jeg spurte igår da jeg så spørsmålet ditt, og kan idag bekrefte at de ikke leverer med ballast.
                          De snur ganske fort skjønner du..

Men er det noen som har problemer med å lage slik ballast, så viser jeg mer enn gjerne min metode. Fort gjort.
                          Mvh
                          Gudmund

Comment

• Ja9
                            • Dec 2002
                            • 572

Er røret 25mm innvendig?
                            Må nok ut å skaffe meg noe messing å så en runde i dreiebenken på jobb.
                            Jan Eric Klausen
                            Forus RC Klubb

Comment

• Soarer
                              • Mar 2005
                              • 1856

Originally posted by Ja9
                              Er røret 25mm innvendig?
                              Må nok ut å skaffe meg noe messing å så en runde i dreiebenken på jobb.
                              Vent med det der. 25 er utvendig, men hverken du eller jeg veit hva innerdiameter er enda.
                              Og jeg mistenker de for å ha levert med noe en ikke skal bruke allikevel.
                              Det beste er 25 mm elektrikerrør på 36 cm lengde.
                              Tar du det som utgangspunt, ja da kan du lage det nå.

Flyene blir forresten påbegynt idag 16/10, så da får vi se hvor lang tid dette tar..
                              Mvh
                              Gudmund

Comment

• Ja9
                                • Dec 2002
                                • 572

Vent med det der. 25 er utvendig, men hverken du eller jeg veit hva innerdiameter er enda.
                                Og jeg mistenker de for å ha levert med noe en ikke skal bruke allikevel.
                                Det beste er 25 mm elektrikerrør på 36 cm lengde.
                                Tar du det som utgangspunt, ja da kan du lage det nå.

Flyene blir forresten påbegynt idag 16/10, så da får vi se hvor lang tid dette tar..
                                Kansje ikke så dumt å vente litt.
                                Jeg har en tendens til å bli litt for gira når jeg første har kjøpt noe nytt.
                                Hadde muligens endt opp med mange kilo med ballast som ikke kunne brukes.
                                Jan Eric Klausen
                                Forus RC Klubb

Comment

Working...