Resette passord? Klikk HER
Har du en gammel konto, men ny mail? Send en melding, så fikser vi det. Bare oppgi brukernavn og gammel + ny mailadresse
Vi kan også smelte sammen 2 brukere til 1, hvis du har registrert deg på nytt.
Vi setter pris på at alle logger seg inn, selv om du ikke skriver noe, dette for å se aktivitet.
For å svare uten å gå i baret så vil jeg sjekke med de om hva det er vi ser på det bildet.
Gammelt bilde, eller hva..
Nei, bildet av bjelken er ikke for høyderor, men skjønner hvorfor du spør..
Du skal nok få svar , Jo.
Takk!
Mvh
Gudmund
Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.
Så jeg sendte spørsmål om forklaring på bildet, og fikk dette til svar:
"Just do not misunderstand, that is just a picture which our customer sent us, who want to tell us how to reinforce the wing joiner box,
the aim is not to see the spar, that is not the predator wing...."
Så det er sikkert TUN Modellbau som er ute og tipser om hvordan joinerboxen skal være..
Var no bra det da
Mvh
Gudmund
Tenkte på muligheten til å bruke monteringsramme fra servorahmen.de - har svært gode erfaringer med diss på pike montasje
Disse har bredde 42 eller 44 mm
Michael
Personlig? Søppel....
Servorahmen lager masse flotte ting, men denne rammen liker jeg ikke. Samba bruker en overføringsdel i halen fra dem (vinkel i bunn av sideroret). Den er sinnsykt sterk. Men plastdeler er ikke så bra når de blir for store (selv med innblandet karbon/glassfiber som det er her).
Servoplata som følger med er 42 mm, og den passer fint på mål, men liker den ikke fordi servoene er lagt til side for hverandre og ikke på linje.. Og vit at jeg har mast om det der...
En må bare choppe den ned til kun å være til servoene, altså rett og slett skjære den av foran og bak, så kan den brukes.
Dette er for at du skal kunne laste inn slugsa i rommet bak servoene. Se bilde i innlegg lengre bak.
Jeg har selvfølgelig batteri (ene) forrest, så servoene med mottakeren bakerst over der blyet skal inn.
Aller best blir det om en setter servoene ved siden av hverandre, men satt i ca 45 graders vinkel i forhold til lengderetninga. Da bruker du minimalt med areal i rommet, men du må da lage ei plate sjøl.
Bare tegn av originalen, legg servoene oppå og tegn av. Når en setter servoene inntil hverandre og 45 grader på skrå, så må en da legge den ene servoen ca en cm foran den andre om du skjønner...
Bildet av joinerboksen var forresten et tips ifra F. Lorrain fra FlyBiwo, ikke TUN Modellbau.
Så det er som jeg har sagt før, de suger til seg alt som en svamp og har kontakter overalt.. Og de lærer fort, veldig fort..
Noen her på forumet som veit hvor en kan få tak i esker som egner seg for transport via posten her i Norge? Det må være 1,5 meter lange, minimum 15 cm tykke og ca 30 i bredde. Flyene kommer jo hit i ei stor treeske.
Det er jo ikke lenge til flyene er ferdige sies det, så jeg trenger et stalltips der.
10mm coroplast. Har reist hele sesongen med kassa mi rundt i verden... Tapet sammem med glassfibertape (hovedbretter gjøres ved å skjære gjennom halve "skinnet"). Søk litt på RCgroups så finner du byggeveiledninger.
Coroplast får du bla hos reklamebyråer (eller deres leverandører). Tipper Vink plast har, men de er vel bare i Oslo.
Så jeg sendte spørsmål om forklaring på bildet, og fikk dette til svar:
"Just do not misunderstand, that is just a picture which our customer sent us,
Siterer meg selv nå, men det var jo ganske interessant for meg at FlyBiwo er kunde da.
De har iallefall interesse av flyet, så mye ble sagt iallefall, det sier endel om hva jeg har allerede gitt uttrykk for. Flyet er allerede på høyde med mange fine navn.
Predatoren har jo nylig fått forandringer, da på ballanserorene i denne omgang, men jeg er hele tida på leiting etter detaljer jeg mener er av betydning for å få flyet så godt som mulig.
Jeg vil gjerne at det skal ha alle kontakter, ledninger, linker og småting som skal til for å få et så komplett fly som mulig.
Det som taler imot, er at hver og en har sin løsning på det, så jeg imøtekommer gjerne en middelveis oppfatning på hvordan det skal være.
Det der med utvikling på Predatoren vil nok være en kontinuerlig prosess, alt kan forandres.
Holder i skrivende stund på med forandringer på kroppen med F3B versjonen og overgang til X-hale.
Er endel arbeid med det, men har tru på at det blir hur bra som helst.
Det blir iallefall endel nytt for kinamann...
Last edited by Soarer; 22-10-08, 01:18.
Reason: Tillegg.
Mvh
Gudmund
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment