Har du tenkt å gjøre noe med vekta på F3B versjonen?
Unconfigured Ad
Collapse
Predator F3F
Collapse
X
-
Som sagt før, så er vekta på 2,7 kilo på grunn av en mye kraftigere kropp og dobbel karbon i vingene (les DS)..
F3B skal jo være lettere enn F3F, men tror ikke det er nødvendig med de store justeringene ifra den vanlige karbonversjonen.
F3B vil nok komme i to versjoner, glass og enkel karbon.Mvh
Gudmund
Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.Comment
-
Som regel ingenting ekstra om det ikke er komplisert med kurver og mye "prikkelarbeid".
Det er også en reservasjon om uvanlige farger, og pristillegget er fra 0 til 10 % sier de.
Som eksempel kan jeg nevnte at en som har bestilling sjakkmønster på undersida (4-7 cm store ruter) fikk et tillegg på rundt 200 kroner tror jeg det var.
Ikke ille når en får flyet sitt akkurat slik en vil...Latterlig egentlig spør du meg...
Det er egentlig ingen begrensninger, men jeg må høre med de i forkant for hvert enkelt tilfelle for å kunne gi noe håndfast til de som har et komplisert eller spesielt mønster.
Ingen av de mønstrene du kan se på sida deres er spesielle eller vanskelige i deres øyne, så lista for hva komplisert er, er ganske høyt oppe.Mvh
Gudmund
Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.Comment
-
Ja ser det, noe tull på sida ser det ut til. Det var for litt sia et helt knippe med Predatorer i "alle" varianter der.
Men ikke bry deg så hardt om det, finn ut noe selv du om det er ditt ønske.Mvh
Gudmund
Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.Comment
-
Prisen for en vanlig karbonversjon er 380 Euro, pluss moms frakt og eventuelt tillegg for vanskelig dekorasjon. Frakt fra Molde til deg kommer også i fanget ditt. 325 Euro for glass og 440 for dobbel karbon. Prisen er det halve av hva rett pris er på et fly som allerede ligger langt under slike fly hva pris angår, og tilbys bare for de her i Norge.
Ingen andre som forhandler flyet verden over er i nærheten av min innkjøpspris, skulle bare mangle..
Dette er for de 10 første flyene som jeg jo allerede har lovt, men skal et så bra fly gå så treigt å lansere som det her, ja da ser jeg meg nødt til å redusere det antallet til det halve..
Så nå er det opp til dere.Last edited by Soarer; 07-10-08, 11:11.Mvh
Gudmund
Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.Comment
-
Det funka det..
Tre bekreftet inne, to igjen til bestilling blir utført.
Alle vi ha flyet sitt i ei pakke større enn bare sitt eget, så da blir det sånn.
Regner med at det er kun en dag eller to til fem fly er gitt klarsignal for produksjon.
Må si jeg gleder meg til gutta får det der i hendene....
Og vekta av vingene ja: Glass 1100 gram, karbon enkel 1200 gram og dobbel karbon 1300 gram.
Alle tre går for enkel karbon, noe jeg synes er et korrekt valg til F3F og tøft bruk generellt.Last edited by Soarer; 07-10-08, 11:09.Mvh
Gudmund
Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.Comment
-
Det siste flyet går til Valdres en plass.
Kommer nettopp hjem fra Bud, der jeg fikk to herlige timer ilag med tre leikne havørner.
De lå klistra til tippene når det var hang, men de har ikke nubbesjanse hverken der eller å skru marginalt eller å henge høyest på hanget.
Men så rååååstilig å erte de på seg, det er bare å gjøre en kvikkroll i litt bra fart, så ser en de forandrer kurs omtrent som ei biljardkule. Halv meter bak med klørne ute i sikkert ti sekunder, da skulle jeg hatt noen til å ta bilde, for det hadde jeg hengt på stua da.
Fløy lik tid med Ceres og Predator, ca tre meter vind, ned i to og opp til fire, men de går veeldig likt de to synes jeg.
Helga ser ut til å regne bort for å få målt de to, for en varmfront rulla innover Bud akkurat da jeg pakka sammen. Det betyr sørvest og regn i to dager, minst..
Bildene tok jeg med mobiltelefon, så det blir sånn" things are closer than they appear".
Venter på at en skal bestemme seg for farger, så bestiller jeg fem fly.
Og håper bare at det skal vakke på seg, slik at flere får gleden med å oppleve hang på en slik måte slike fly gir oss.Mvh
Gudmund
Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.Comment
-
Har endelig målsatt mine settinger.
PREDATOR V F3F SETTINGS
Settings is a personal thing, so read these instructions as a guide.
Aileron:
Outer at tip 10 mm up in highrate / 8 mm lowrate.
Inner at fuselage (flaps) 3 – 5 mm up in highrate / 0 mm in lowrate.
Outer at tip 3 - 4 mm down in highrate / 2- 3 mm in lowrate.
Inner at fuselage 0 mm down in highrate / 0 mm in lowrate.
Elevator:
Elevator 10 mm up in highrate / 8 mm lowrate
Elevator down 7 – 8 mm highrate / 6 mm down
Flightmode 2 – Speed:
Not necessary in normal conditions, but these can be used.
Make your own reference after some flights.
Flaps at fuselage 1, 5 mm up
Aileron at tip 0,5 mm up
Flightmode 3 Launch / Thermal:
Flaps at fuselage 6 mm down
Aileron at tip 1 mm down
Elevator 0,5 - 1 mm down.
Flaperonmix:
Flaps 5 mm down at fuselage
Aileron 1,5 - 2 mm down at tip
Both setting are at max elevator throw.
Butterfly / Crow
Flaps at fuselage 60 mm down
Ailerons at tip 6 mm up
Elevator 3 - 4 mm down
Also set down max on elevator at 45 degree flaps, and reduce elevator a bit at max flaps
if possible. This is to prevent ballooning when lowering the flaps.
V tail /Rudder
5 mm left / right at bottom of V.
Center of Gravity (CG)
110 – 115 mm from leading edge, measured at root of the wings.Mvh
Gudmund
Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.Comment
-
Ser det ha dukket opp noen nye bilder på produsentens hjemmeside,
Følger den vingepose saken med flyet?Jan Eric Klausen
Forus RC KlubbComment
Forum Bottome ADS
Collapse
Comment