Unconfigured Ad

Collapse

Predator F3F

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Soarer
    • Mar 2005
    • 1856

    #31
    Tror jeg vil ha vekta der den er jeg, som sagt så er bar vekt lik (10 gram ) lettere en Ceres som var 270.
    Og vi snakker jo endel tusenlapper i forskjell også.

    Ikke 2,4 kg på min Ceres nei...
    Last edited by Soarer; 29-09-08, 23:55.
    Mvh
    Gudmund

    Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
    Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

    Comment

    • Seiler`n
      • Mar 2005
      • 821

      #32
      Originally posted by Soarer
      Tror jeg vil ha vekta der den er jeg.
      Ikke 2,4 kg på min Ceres nei...
      Kansje jeg skal lese alle poster før jeg svarer

      Ser bare ut fra leverandør spec. Kan nok lyge lit den. så da må jeg ta madrassen og legge meg flat når det gjelder vektforskjellen der ja.

      Men som sakt tidligere, jeg hadde flydd uansett 2,4 eller 2,7. Det handler mest om å vite hva du gjør ( ikke skal gjøre ) og å ha en topp trimma modell. Men f3b kombo blir det ikke,

      Så vi får se til lofotuka.
      Last edited by Seiler`n; 30-09-08, 00:00. Reason: Leif
      **********************
      Mvh
      Stig Olsen
      Lillehammer MFK


      Nan Xplorer FullCarbon X tail
      Pike Perfect X tail
      Pike Brio / Giant
      Alpina 4001
      DG 500/22 Elan under opppussing
      Birde of Time ( Noe redusert må restureres )

      Futaba 12Fg Fasst

      Comment

      • Soarer
        • Mar 2005
        • 1856

        #33
        Jeg er ikke redd for ikke å selge, for jeg tjener ikke krona på det lell.
        Det er mest ei førstehjelp til de som stoppes for at prisen på formel-1 fly er så altfor drøy. Så det får gå som det går.
        Mvh
        Gudmund

        Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
        Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

        Comment

        • Seiler`n
          • Mar 2005
          • 821

          #34
          Skulle hatt et par til med den instillinga. Ikke noe bedre i F3j milijøet heller.
          Flyene koster skjorta, og få som "promoterer" billige løsninger for dem som vil inn i gamet.

          Dem finnes, men...

          Morro er det uansett !

          Lykke til med filosofien !
          **********************
          Mvh
          Stig Olsen
          Lillehammer MFK


          Nan Xplorer FullCarbon X tail
          Pike Perfect X tail
          Pike Brio / Giant
          Alpina 4001
          DG 500/22 Elan under opppussing
          Birde of Time ( Noe redusert må restureres )

          Futaba 12Fg Fasst

          Comment

          • Soarer
            • Mar 2005
            • 1856

            #35
            Jo takk.
            Det er ikke for meg selv jeg gjør det iallefall, for jeg har betalt for en Ascot, har en Ceres, RaceM, Aris, Predaor ja, og 9 andre seilfly. Har vel så det holder da.
            Har gitt bort gratis fem fly siste måneden til karer som vil prøve seg, men har ikke flere igjen av de. Bygd 6 fly til folk som ikke veit hvordan-gratis også, så det okkuperer endel tid for meg dette her må vite.. Og så den fuggelen oppi alt der der da.
            Men håper på å se resultatene av noe av det iallefall.

            Du nevnte et håp om 2,4 kilo lengre opp, begge glemte vi vel da at vingene jeg har er som du selv sier iallefall sterke nok, og selger for prisen til under den billigste versjonen..
            DET burde være et poeng synes jeg, at en vinge med lettere duk sniffer nok på de 2,4 som du har som et ønske.
            Mvh
            Gudmund

            Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
            Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

            Comment

            • Ja9
              • Dec 2002
              • 572

              #36
              det med vekt kan vel diskuteres lenge, men det jeg vet er at min Accacia II på 2,8kg ikke flyr på 3m/s på hanget her.
              Som sagt så er dette veldige avhengig av hanget og det lave kysthanget på Reve generer ikke veldig mye løft på 3m/s.
              Jan Eric Klausen
              Forus RC Klubb

              Comment

              • Soarer
                • Mar 2005
                • 1856

                #37
                15 år sia jeg var på Reve, så det veit jeg ikke.
                Men har nok stor tro på at en Predator kommer dit, det er iallefall ikke 15 nye år til

                Som du sier, så kan det der med vekt diskuteres. Det er ikke slik at en Predator skal/må veie 2,7 kilo.
                Mitt fly med panservinger gjør det..
                Det er fordi jeg flyr som regel i god vind, og ville ha vinger som en ikke trenger å til stadighet la ligge i bakhodet om en skulle ta en runde eller ti med DS.

                Du kan absolutt få et lett fly om du vil det.
                Veier inn glassvingene til 560 gram, da tomme uten ledninger og servoer.
                Da har du en lett Predator da.
                Attached Files
                Mvh
                Gudmund

                Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
                Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

                Comment

                • chewbaca
                  • Jul 2006
                  • 758

                  #38
                  Kort spørsmål :
                  Kan noen raskt forklare forskjellen mellom F3F og F3b?

                  (fra en som er på god tur inn i dette ..etter å ha holdt på med "sitteunderlag" en stund..)
                  __________________________________________________ ___
                  Jørn Kaasbøll
                  Scale Warbirds of Norway

                  Comment

                  • Ja9
                    • Dec 2002
                    • 572

                    #39
                    Originally posted by Soarer
                    Du kan absolutt få et lett fly om du vil det.
                    Veier inn glassvingene til 560 gram, da tomme uten ledninger og servoer.
                    Da har du en lett Predator da.
                    Da begynner ting fort å bli interressant igjen.
                    Har du fått testet glassvingene?
                    Ser at det leveres 3 utgaver, har du veid vingene på den mellomste utgaven??
                    Jan Eric Klausen
                    Forus RC Klubb

                    Comment

                    • jørgen123
                      • Jul 2005
                      • 706

                      #40
                      jeg har en Ceres F3F (1 av 4 prototyper som ble laget på 285cm). den havna på ca. 2,5kg. så vidt jeg vet så er ceres vingen min akkurat samme materialene i, bortsett fra balsa i skinnet. og de er 100g lettere, stk.

                      har også akkurat fått tak i en Viking (x-hale) som vel ender på 2,8kg.

                      har/skal bestille en ny Ceres F3B snart, og den håper jeg på å få ned i 2,1-2,2kg.

                      jeg er ikke så bekymret over total-vekta, men heller roll-raten om man får for tunge vinger.


                      Du kan vel si det så enkelt som at;

                      F3F er en hastighets konkurranse hang.

                      F3B er en kombinert hastighet, varighet (termikk), og distanse konkurranse som ikke har noe med hang og gjøre.
                      Jørgen Wake Stensen
                      Bodø MFK
                      Man blir aldri bedre uten utfordringer og trening!

                      Comment

                      • pleym
                        • Dec 2001
                        • 909

                        #41
                        En beskrivelse av grenene finnes her: www.f3x.no, under "hva er seilfyging"

                        Comment

                        • Seiler`n
                          • Mar 2005
                          • 821

                          #42
                          DS er også nevnt i tråden.

                          Last ned denne http://www.rcspeeds.com/aircraftdetails.aspx?AC=116

                          Jeg tar 3 bokser slik lyd til jul !
                          **********************
                          Mvh
                          Stig Olsen
                          Lillehammer MFK


                          Nan Xplorer FullCarbon X tail
                          Pike Perfect X tail
                          Pike Brio / Giant
                          Alpina 4001
                          DG 500/22 Elan under opppussing
                          Birde of Time ( Noe redusert må restureres )

                          Futaba 12Fg Fasst

                          Comment

                          • Soarer
                            • Mar 2005
                            • 1856

                            #43
                            Venter på mail ifra kinamann som beskriver vekt på de tre typene vinge.
                            Alle da uten noe i de.
                            Mvh
                            Gudmund

                            Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
                            Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

                            Comment

                            • Soarer
                              • Mar 2005
                              • 1856

                              #44
                              Og i den sto det at de har ferie til 6. oktober..
                              Men de kommer til å lage messingballast i rør som har samme dimensjon som det jeg har i min.
                              Byttes ut med bly for den som vil opp i 1,5 kilo.
                              Og kommer nok tilbake med den vekta på vingene, for jeg forsto det slik at det var en hake.....

                              Glass og karbonversjonen er lettere en den doble karbonversjonen jeg har, så mye kan jeg iallefall si nå, for en kjenner på de at det ikke er ribbevinger akkurat.
                              Mvh
                              Gudmund

                              Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
                              Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

                              Comment

                              • william123
                                • May 2005
                                • 2330

                                #45
                                Jeg vil tro at vekten ikke er noe problem egentlig. Folk laster jo flyene sine nesten uansett forhold, så totalvekten vil bli den samme. Eneste minuset med et tungt fly er jo at den kan bli litt tregere i askene og ikke like crisp i responsen.

                                Hvordan vil du si at rollraten er i forhold til Ceres'en og Ascot'en din Gudmund? Trenger egentlig en bedre B-modell, så denne er ikke helt uaktuell. Hvor mye er det i frakt på denne?
                                William Jul Ringkjøb
                                Bodø MFK

                                If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

                                Comment

                                Working...