Speed400, regulator, en gammel 8 celler pakke og mottager på samme kanal som flyet. Styres fra radio (throttlekanal feks). aksling av 2mm messing og vanger av finer. Laget bare fordi jeg bare måtte prøve. Fungerte også fint utendørs med omlenk. Problemet er at den tynne lina blir fort vase... og motoren går litt fort, så det er ikke mye gass som skal til!! Har den enda. Flyet har både krok under og utløser i nese for sleping. Bare en "mini blue phønix" hjemmelaget av skrapmaterialer. Også laget bare for morro. Var så lenge siden jeg hadde bugd noe i balsa
Unconfigured Ad
Collapse
Seilflyging på sunnmøre..
Collapse
X
-
-
hmmm å jeg som trodde vinteren skulle bli kjiip! dette kan jo bli skikkelig artig det her!
Må begynne å designe Predator F3F i micro versjon nåregner med vi slipper å legge dobbel karbon til dette formålet
lage den i 1/1,33 skala
vingespenn: 88,1 cm
lengde: 43,6 cm
lengde pr flate på V-hale: 9,8cm
kroppen vil jo ikke bli helt skala da men det kan vi bli bra det her
Må jo lage DS vegg innendørs også da!!!Thomas RongveComment
-
Speed400, regulator, en gammel 8 celler pakke og mottager på samme kanal som flyet. Styres fra radio (throttlekanal feks). aksling av 2mm messing og vanger av finer. Laget bare fordi jeg bare måtte prøve. Fungerte også fint utendørs med omlenk. Problemet er at den tynne lina blir fort vase... og motoren går litt fort, så det er ikke mye gass som skal til!! Har den enda. Flyet har både krok under og utløser i nese for sleping. Bare en "mini blue phønix" hjemmelaget av skrapmaterialer. Også laget bare for morro. Var så lenge siden jeg hadde bugd noe i balsa
Genialt mann!!!! er jo alltids kjekt å ha liggende i bilen en slik en da. kan jo brukes dem fleste plasser også.
Kan ha bak i sekken så kan man jo ta seg en tur mens man venter på bussen eller hvis man kjeder seg så kan man jo rigge opp inne på ett kjøpesenter å fly der
Er jo bare ett "must" å ha en sånn en!Thomas RongveComment
-
hmmm å jeg som trodde vinteren skulle bli kjiip! dette kan jo bli skikkelig artig det her!
Må begynne å designe Predator F3F i micro versjon nåregner med vi slipper å legge dobbel karbon til dette formålet
lage den i 1/1,33 skala
vingespenn: 88,1 cm
lengde: 43,6 cm
lengde pr flate på V-hale: 9,8cm
kroppen vil jo ikke bli helt skala da men det kan vi bli bra det her
Må jo lage DS vegg innendørs også da!!!
Jeg kan lage min, så kan du lage din?
Men nå har du ringeanlegg, vinsj og indoor "hardcore" på gang, så kjedelig blir det ikke for deg fremover iallefallMvh
Gudmund
Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.Comment
-
kommer ann på hvor fort ting kommer sammen det! i løpet av romjulen så kan det se ut som at alt av koblingskjema til F3F anlegget skal være ferdig å komponenter begynner å fylle post kassen min. så da må jeg bare ut å få meg en skikkelig god lodde bolt. Vinsjen er jeg faktisk veldig usikker på når den blir ferdig men satser på å få gjort unna iallefall rammen i romjula å hvis jeg får tak i motor som funker å det er penger til overs så sender jeg inn tegning til en kar som vil ha dem pengene å så skal han få lage motor hus å trommel til meg
men alt til sin tid må se ann hvordan lomme boka ser ut når julaften er over..
Innendørs fly blir jo sånn som man sitter å bygger på ved frokost boret å når man venter på bussen å mens man har lange vonde dager på do kan man også bygge litt
men ja kan godt hende vi må ha enda mindre predator å bruke magneter istede for servoer men vet du om det går ann å lage ballanseror på den hvis den blir så liten?
skal det være F3F så hadde det jo vært kulest om vi hadde fått til ballanseror.Thomas RongveComment
-
Vi får vel laborere litt på viftene tenker jegSer for meg noe bedre enn ei gulvstående eller fem til 150 spenn/stk.
Får du til det ringeanlegget du har planer om også, så har du skrevet historie for oss.
Og lager du attpå til en god vinsj, ja da selger jeg både vaskemaskin og hatt..
Men veit at du har potensiale til det, så nå er det opp til deg.
Stopper det på kronasjene, så si ifra.Last edited by Soarer; 19-12-08, 01:20.Mvh
Gudmund
-
Det stopper aldri opp på kornasjen, det bare bremser litt men akkurat det F3F anlegget kan jeg få finanse støtte ifra Sparebanken Møre tror jeg. Dem driver iallefall å deler ut stipend i hytt og pine til folk som driver med forskjellige sporter, og sist jeg sjekket så er dette vel en godkjent sport.
Jeg tviler ikke på at jeg kommer til å få til dette her å har faktisk en anelse om at det ikke kommer til å bli så dyrt som mange faktisk tror.
Men det jeg ser for meg at vil ta tid med dette F3F anlegget er å få det så lettvint som mulig, dvs lett å ha med seg å kjapt å sette opp. Og ikke minst helt feilfritt for bugs å delays. Det skal være av den kvalitet at du vet du kan stole 100% på det så lenge det er strøm nok.Thomas RongveComment
-
Thomas i Ålesund kom med den her lekre saken som jeg vil alle bør få vite om.
Ettersom jeg forstår, så er det utgang for tilkobling av en laptop også.
Det der er noe jeg har ønsket meg i lang tid..
Mvh
Gudmund
-
Thomas i Ålesund kom med den her lekre saken som jeg vil alle bør få vite om.
Ettersom jeg forstår, så er det utgang for tilkobling av en laptop også.
Det der er noe jeg har ønsket meg i lang tid..
http://www.customelectronics.co.uk:80/
Aaahh F3F timer?Comment
-
Ja, skikkelige saker ser det ut til.
250 pund uten ledning, men med frakt og moms visstnok.
Ikke ille det..
Gå til venstre i menyen, og velg R/C projects og F3F timer.
Limte inn den sida, men startsida kom istedetfor..Mvh
Gudmund
-
Comment
-
Hvis det var meg du siktet til der Soarer så hadde ikke jeg regnet med momsen. Men skal sende dem en mail senere for å føre med dem..
Vet ikke engang om dem holder på lenger, men skal en slik uansett.
Det er akkurat samme greiene som jeg skulle bygge uansett bare at jeg ville ha med automatiske sensorer, å det blir montert på så fort jeg finner noen som har noe rimelig effektivt noe
Men må satse på at en sånn skal være klar til april helgene!Thomas RongveComment
Forum Bottome ADS
Collapse
Comment