Unconfigured Ad

Collapse

Seilflyging på sunnmøre..

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jj
    • Nov 2002
    • 1327

Originally posted by Lille_Thomas
    HAHAHA!!!! DRIT KULT!! sånn skal jeg ha meg til neste gang jeg er i hallen!
    Hvordan har du satt den sammen da? å start mekanisme å strøm å slikt!?
    Speed400, regulator, en gammel 8 celler pakke og mottager på samme kanal som flyet. Styres fra radio (throttlekanal feks). aksling av 2mm messing og vanger av finer. Laget bare fordi jeg bare måtte prøve. Fungerte også fint utendørs med omlenk. Problemet er at den tynne lina blir fort vase... og motoren går litt fort, så det er ikke mye gass som skal til!! Har den enda. Flyet har både krok under og utløser i nese for sleping. Bare en "mini blue phønix" hjemmelaget av skrapmaterialer. Også laget bare for morro. Var så lenge siden jeg hadde bugd noe i balsa
    Jo Grini
    http://vimeo.com/jojoen
    http://www.youtube.com/jojoenno
    http://www.jojoen.no/

Comment

• Lille_Thomas
      • Sep 2008
      • 364

hmmm å jeg som trodde vinteren skulle bli kjiip! dette kan jo bli skikkelig artig det her!

Må begynne å designe Predator F3F i micro versjon nå regner med vi slipper å legge dobbel karbon til dette formålet

lage den i 1/1,33 skala
      vingespenn: 88,1 cm
      lengde: 43,6 cm
      lengde pr flate på V-hale: 9,8cm
      kroppen vil jo ikke bli helt skala da men det kan vi bli bra det her

Må jo lage DS vegg innendørs også da!!!
      Thomas Rongve

Comment

• Soarer
        • Mar 2005
        • 1856

Godt å se folk nyte alle sidene med hobbyen vår iallefall. Det trenger ikke å koste noe for å ha det gøy! Full score på den
        Mvh
        Gudmund

Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
        Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

Comment

• Lille_Thomas
          • Sep 2008
          • 364

Originally posted by jj
          Speed400, regulator, en gammel 8 celler pakke og mottager på samme kanal som flyet. Styres fra radio (throttlekanal feks). aksling av 2mm messing og vanger av finer. Laget bare fordi jeg bare måtte prøve. Fungerte også fint utendørs med omlenk. Problemet er at den tynne lina blir fort vase... og motoren går litt fort, så det er ikke mye gass som skal til!! Har den enda. Flyet har både krok under og utløser i nese for sleping. Bare en "mini blue phønix" hjemmelaget av skrapmaterialer. Også laget bare for morro. Var så lenge siden jeg hadde bugd noe i balsa

Genialt mann!!!! er jo alltids kjekt å ha liggende i bilen en slik en da. kan jo brukes dem fleste plasser også.

Kan ha bak i sekken så kan man jo ta seg en tur mens man venter på bussen eller hvis man kjeder seg så kan man jo rigge opp inne på ett kjøpesenter å fly der
          Er jo bare ett "must" å ha en sånn en!
          Thomas Rongve

Comment

• Soarer
            • Mar 2005
            • 1856

Originally posted by Lille_Thomas
            hmmm å jeg som trodde vinteren skulle bli kjiip! dette kan jo bli skikkelig artig det her!

Må begynne å designe Predator F3F i micro versjon nå regner med vi slipper å legge dobbel karbon til dette formålet

lage den i 1/1,33 skala
            vingespenn: 88,1 cm
            lengde: 43,6 cm
            lengde pr flate på V-hale: 9,8cm
            kroppen vil jo ikke bli helt skala da men det kan vi bli bra det her

Må jo lage DS vegg innendørs også da!!!
            Mulig du kan trenge noe hjelp da på å få litt futt i den. 88 cm er ALTFOR stort. Må nok ned i 40 cm max. Ikke servoer, men aktuatorer.
            Jeg kan lage min, så kan du lage din?
            Men nå har du ringeanlegg, vinsj og indoor "hardcore" på gang, så kjedelig blir det ikke for deg fremover iallefall
            Mvh
            Gudmund

Comment

• Lille_Thomas
              • Sep 2008
              • 364

kommer ann på hvor fort ting kommer sammen det! i løpet av romjulen så kan det se ut som at alt av koblingskjema til F3F anlegget skal være ferdig å komponenter begynner å fylle post kassen min. så da må jeg bare ut å få meg en skikkelig god lodde bolt. Vinsjen er jeg faktisk veldig usikker på når den blir ferdig men satser på å få gjort unna iallefall rammen i romjula å hvis jeg får tak i motor som funker å det er penger til overs så sender jeg inn tegning til en kar som vil ha dem pengene å så skal han få lage motor hus å trommel til meg
              men alt til sin tid må se ann hvordan lomme boka ser ut når julaften er over..

Innendørs fly blir jo sånn som man sitter å bygger på ved frokost boret å når man venter på bussen å mens man har lange vonde dager på do kan man også bygge litt

men ja kan godt hende vi må ha enda mindre predator å bruke magneter istede for servoer men vet du om det går ann å lage ballanseror på den hvis den blir så liten?
              skal det være F3F så hadde det jo vært kulest om vi hadde fått til ballanseror.
              Thomas Rongve

Comment

• Soarer
                • Mar 2005
                • 1856

Vi får vel laborere litt på viftene tenker jeg Ser for meg noe bedre enn ei gulvstående eller fem til 150 spenn/stk.
                Får du til det ringeanlegget du har planer om også, så har du skrevet historie for oss.
                Og lager du attpå til en god vinsj, ja da selger jeg både vaskemaskin og hatt..

Men veit at du har potensiale til det, så nå er det opp til deg.
                Stopper det på kronasjene, så si ifra.
                Last edited by Soarer; 19-12-08, 01:20.
                Mvh
                Gudmund

Comment

• Lille_Thomas
                  • Sep 2008
                  • 364

Det stopper aldri opp på kornasjen, det bare bremser litt men akkurat det F3F anlegget kan jeg få finanse støtte ifra Sparebanken Møre tror jeg. Dem driver iallefall å deler ut stipend i hytt og pine til folk som driver med forskjellige sporter, og sist jeg sjekket så er dette vel en godkjent sport.

Jeg tviler ikke på at jeg kommer til å få til dette her å har faktisk en anelse om at det ikke kommer til å bli så dyrt som mange faktisk tror.
                  Men det jeg ser for meg at vil ta tid med dette F3F anlegget er å få det så lettvint som mulig, dvs lett å ha med seg å kjapt å sette opp. Og ikke minst helt feilfritt for bugs å delays. Det skal være av den kvalitet at du vet du kan stole 100% på det så lenge det er strøm nok.
                  Thomas Rongve

Comment

• Soarer
                    • Mar 2005
                    • 1856

Javel, men som sagt, får du det til, så har du skrevet historie i F3F sammenheng.....
                    Mvh
                    Gudmund

Comment

• Soarer
                      • Mar 2005
                      • 1856

Thomas i Ålesund kom med den her lekre saken som jeg vil alle bør få vite om.
                      Ettersom jeg forstår, så er det utgang for tilkobling av en laptop også.

Det der er noe jeg har ønsket meg i lang tid..

Prototype Development. Application of PIC microcontrollers to systems with sensors and/or user interaction and/or displays. Electronics Projects. Radio Control projects. Arduino. Raspberry Pi
                      Mvh
                      Gudmund

Comment

• jj
                        • Nov 2002
                        • 1327

Originally posted by Soarer
                        Thomas i Ålesund kom med den her lekre saken som jeg vil alle bør få vite om.
                        Ettersom jeg forstår, så er det utgang for tilkobling av en laptop også.

Det der er noe jeg har ønsket meg i lang tid..

http://www.customelectronics.co.uk:80/
                        Hvilken av prosjektene?
                        Aaahh F3F timer?
                        Last edited by jj; 23-12-08, 00:29. Reason: fant det...
                        Jo Grini

Comment

• Soarer
                          • Mar 2005
                          • 1856

Ja, skikkelige saker ser det ut til.
                          250 pund uten ledning, men med frakt og moms visstnok.
                          Ikke ille det..

Gå til venstre i menyen, og velg R/C projects og F3F timer.
                          Limte inn den sida, men startsida kom istedetfor..
                          Mvh
                          Gudmund

Comment

• jj
                            • Nov 2002
                            • 1327

Originally posted by Soarer
                            Ja, skikkelige saker ser det ut til.
                            250 pund uten ledning, men med frakt og moms visstnok.
                            Ikke ille det..
                            Moms tror jeg ikke du skal regne med...
                            Jo Grini

Comment

• Soarer
                              • Mar 2005
                              • 1856

Originally posted by jj
                              Moms tror jeg ikke du skal regne med...
                              Mulig, men de som har undersøkt prisen har regnet med den.
                              Mvh
                              Gudmund

Comment

• Lille_Thomas
                                • Sep 2008
                                • 364

Hvis det var meg du siktet til der Soarer så hadde ikke jeg regnet med momsen. Men skal sende dem en mail senere for å føre med dem..

Vet ikke engang om dem holder på lenger, men skal en slik uansett.
                                Det er akkurat samme greiene som jeg skulle bygge uansett bare at jeg ville ha med automatiske sensorer, å det blir montert på så fort jeg finner noen som har noe rimelig effektivt noe

Men må satse på at en sånn skal være klar til april helgene!
                                Thomas Rongve

Comment

Working...