Announcement

Collapse
No announcement yet.

Forslag til ny Hotliner ( F5B modell)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Da har jeg splittet krympen av min Himodel ICE 150 og fjernet vannkjølekappen... Er 36stk "fet" av typen TPCA8057-H, 12stk per "fase"
    TPCA8057-H datasheet | Pinouts | Circuits | Schematic for Mosfets Silicon N-channel Mos U-mos-h

    Så det blir spennende å se om denne holder mål... Angrer som en hund at jeg solgte den Jazz FAI jeg hadde...
    -Jim Johansen-
    Flyklart:
    Sebart Angel 50evo, Stratair Raketenwurm 4b, Compact Wizard
    Under construction:
    Stratair Hurricane, Speedfire 2, Mini Ellipse, Sig Samurai, Backfire

    Comment


    • Originally posted by jijohans View Post
      Da har jeg splittet krympen av min Himodel ICE 150 og fjernet vannkjølekappen... Er 36stk "fet" av typen TPCA8057-H, 12stk per "fase"
      TPCA8057-H datasheet | Pinouts | Circuits | Schematic for Mosfets Silicon N-channel Mos U-mos-h
      Så det blir spennende å se om denne holder mål...
      Kjører du nå uten noen form for kjølekappe?


      Angrer som en hund at jeg solgte den Jazz FAI jeg hadde...
      T&K har på lager

      Comment


      • Jeg har brukt lillebroren (Himodel ICE100) og byttet den ut med en CC ICE100lite på grunn av dårlig brake. CC'en brant opp under første flight men Himodel kom ned med temp på 42grader da jeg målte. Siden brake ikke er viktig på EDF er det vel mulig. Forsøk SunriseModel sin versjon - den sies å ha bedre komponenter...
        Sitter utelands med rævva linje, så jeg får ikke funnet frem link nå. Kommer hjem i morgen...

        Edit: fant link: 404 Not Found
        Last edited by Arcteryxxx; 10-08-12, 22:07.
        I hangaren:

        SpeedFire F5B
        X-plane fra www.yuri-models.com
        Hawk F5B
        MiniHawk (2stk)
        3stk PZ Stryker (flygende lecablokker)
        UM Stryker Q 180
        FPV Raptor
        EPO Cessna (156cm)

        Comment


        • Originally posted by Quadrocopter View Post
          Kjører du nå uten noen form for kjølekappe?



          T&K har på lager
          Ja, tenkte å kun tape den med Kapton, men kan jo maskinere en 3mm aluplate og kjølepasta under tapen... Mulig jeg må høre med Thorbjørn neste gang jeg snakker med han..
          -Jim Johansen-
          Flyklart:
          Sebart Angel 50evo, Stratair Raketenwurm 4b, Compact Wizard
          Under construction:
          Stratair Hurricane, Speedfire 2, Mini Ellipse, Sig Samurai, Backfire

          Comment


          • Originally posted by jijohans View Post
            Ja, tenkte å kun tape den med Kapton, men kan jo maskinere en 3mm aluplate og kjølepasta under tapen... Mulig jeg må høre med Thorbjørn neste gang jeg snakker med han..
            Denne ESC'en er i utgangspunktet vannkjølt, dette betyr at MosFET'ene kjøles av kjøleribba(vann) og ikke av luften rundt.
            Jeg tror jeg hadde unngått å bruke denne ESC'en med bare luftkjøling - særlig hvis du har tenkt å trekke 100A eller mer ut av den.
            Noen graders økning av omgivelse temperaturen betyr at MosFET'ene tåler vesentlig mindre strøm!
            (Fig 8.6 i databladet)

            Comment


            • Originally posted by Quadrocopter View Post
              Denne ESC'en er i utgangspunktet vannkjølt, dette betyr at MosFET'ene kjøles av kjøleribba(vann) og ikke av luften rundt.
              Jeg tror jeg hadde unngått å bruke denne ESC'en med bare luftkjøling - særlig hvis du har tenkt å trekke 100A eller mer ut av den.
              Noen graders økning av omgivelse temperaturen betyr at MosFET'ene tåler vesentlig mindre strøm!
              (Fig 8.6 i databladet)
              Hmmmm.. Er jo kun det øverste laget med FET som kjølekappa er borti...I følge databladet kal vel hver FET klare 42A....Var nesten det jeg skjønte, kjøp billigt kjøp dobbelt, skulle bare ha handlet YGE eller Jazz FAI med en gang...
              -Jim Johansen-
              Flyklart:
              Sebart Angel 50evo, Stratair Raketenwurm 4b, Compact Wizard
              Under construction:
              Stratair Hurricane, Speedfire 2, Mini Ellipse, Sig Samurai, Backfire

              Comment


              • Originally posted by jijohans View Post
                Hmmmm.. Er jo kun det øverste laget med FET som kjølekappa er borti...I følge databladet kal vel hver FET klare 42A....Var nesten det jeg skjønte, kjøp billigt kjøp dobbelt, skulle bare ha handlet YGE eller Jazz FAI med en gang...
                Jepp - det gjelder alle som putter inn kjølekapper, de tar normalt bare en side men det hjelper på den totale temperaturen i hele ESC'en

                Jeg sier ikke at det ikke vil virke men jeg hadde testet en del først for å se hvor varm ESC'en blir.

                Comment


                • Da var Stregae'n i hus, bra kvalitet til å være fra Kina, sterke vinger og vingebjelke.... Stor kropp som rommer mer enn jeg hadde sett for meg. Så lurer nå på om jeg ikke skal gå for et 6S oppsett istedet for 4S, får plass til 6S 2250 65c tp pakke,laget av 2 3S pakker..
                  Så kommer spørsmålet, hvilket motoroppsett under ~200g skal jeg gå for.
                  Hadde egentlig bestemt meg for Mega 16/35/1 5,2:1 på 4S, men er glad jeg ikke har bestilt denne... Så nå sitter jeg å ser på 16/40/1 5,2:1 på 6s og 17x13 prop, burde lande på rundt 3,5kw med det oppsettet...
                  -Jim Johansen-
                  Flyklart:
                  Sebart Angel 50evo, Stratair Raketenwurm 4b, Compact Wizard
                  Under construction:
                  Stratair Hurricane, Speedfire 2, Mini Ellipse, Sig Samurai, Backfire

                  Comment


                  • Så bra! Grattis med ny modell! Husk at du har store valgmuligheter mht KV hos MEGA. Hvis du synes 16/40/1 har for høy KV kan du bestille med E-rotor (16/40/1E) og du har ca 5% lavere KV.

                    Jeg reparerer miniHawk en etter brann i min CC ICE100L. Fikk ny regulator fra Elefun (takker&bukker!) og har laget ny åpning i skroget for å få mer luft til ESC. Click image for larger version

Name:	ImageUploadedByTapatalk1344972644.525699.jpg
Views:	1
Size:	51.2 KB
ID:	591318

                    Uheldigvis gikk også mottakeren til H under brannen, så nå har jeg foretatt en rokade og satt in en annen AR7000...
                    Last edited by Arcteryxxx; 14-08-12, 20:33.
                    I hangaren:

                    SpeedFire F5B
                    X-plane fra www.yuri-models.com
                    Hawk F5B
                    MiniHawk (2stk)
                    3stk PZ Stryker (flygende lecablokker)
                    UM Stryker Q 180
                    FPV Raptor
                    EPO Cessna (156cm)

                    Comment


                    • Må bare få skryte av servicen hos OLE RC,RC Sailplanes,Composite Cliders,F3F,F3B,F3J,Online Shop. der jeg handlet Strega'n. Fant en liten skade i skinnet på ene hale finnen, sendte en mail og nå er ny hale på tur.. Litt vanskelig å se, men er en langsgående sprekk i skinnet,under gelcoaten, som føles som en hump når man stryker over med fingeren.
                      Attached Files
                      -Jim Johansen-
                      Flyklart:
                      Sebart Angel 50evo, Stratair Raketenwurm 4b, Compact Wizard
                      Under construction:
                      Stratair Hurricane, Speedfire 2, Mini Ellipse, Sig Samurai, Backfire

                      Comment


                      • I sommer kom RFM med en ny propell - en 10x17, beregnet for F5D med gearet oppsett og minihotlinere. Jeg fikk tak i en slik i forrige uke og har testet den ved et par anledninger på miniHawken. Jeg er tilfreds med aksellerasjon og thrust og den gir også bra hastighet i forhold til rpm. CC-loggen viser ca 10500rpm og 82A på 4S, noe som gir ca 50 sekunders motortid på 1,1AH. Dette har blitt min favoritt som "herjemaskin"
                        Her er en video fra i går. Mot slutten så klarte gearboksen å komme seg løs fra motoren - min egen feil at jeg ikke brukte skikkelig threadlock på skruene som fester flensen til motoren. Det blir en liten jobb med en gjengetapp i kveld....

                        I hangaren:

                        SpeedFire F5B
                        X-plane fra www.yuri-models.com
                        Hawk F5B
                        MiniHawk (2stk)
                        3stk PZ Stryker (flygende lecablokker)
                        UM Stryker Q 180
                        FPV Raptor
                        EPO Cessna (156cm)

                        Comment


                        • Fint vær i Grenland i dag

                          I hangaren:

                          SpeedFire F5B
                          X-plane fra www.yuri-models.com
                          Hawk F5B
                          MiniHawk (2stk)
                          3stk PZ Stryker (flygende lecablokker)
                          UM Stryker Q 180
                          FPV Raptor
                          EPO Cessna (156cm)

                          Comment


                          • Cool video - ser du har fått fikset vingefeste eller er det en annen modell.

                            Har lagt inn en bestilling på kamerat så forhåpentligvis innen ikke så all for lang tid kommer det noen film fra denne kanten også

                            Comment


                            • Det er miniHawk'en. Fikset vingen tidligere i uka. Veldig bra modell til å herje rundt med
                              I hangaren:

                              SpeedFire F5B
                              X-plane fra www.yuri-models.com
                              Hawk F5B
                              MiniHawk (2stk)
                              3stk PZ Stryker (flygende lecablokker)
                              UM Stryker Q 180
                              FPV Raptor
                              EPO Cessna (156cm)

                              Comment


                              • Jeg bare MÅ legge ut denne videoen:



                                Fantastisk modell og vanvittig flyging!
                                I hangaren:

                                SpeedFire F5B
                                X-plane fra www.yuri-models.com
                                Hawk F5B
                                MiniHawk (2stk)
                                3stk PZ Stryker (flygende lecablokker)
                                UM Stryker Q 180
                                FPV Raptor
                                EPO Cessna (156cm)

                                Comment

                                Working...
                                X