Unconfigured Ad
Collapse
Forslag til ny Hotliner ( F5B modell)
Collapse
X
-
I hangaren:
SpeedFire F5B
X-plane fra www.yuri-models.com
Hawk F5B
MiniHawk (2stk)
3stk PZ Stryker (flygende lecablokker)
UM Stryker Q 180
FPV Raptor
EPO Cessna (156cm) -
Comment
-
Ingen problemer
Jeg liker min mk1, og V-hale er stiligI hangaren:
SpeedFire F5B
X-plane fra www.yuri-models.com
Hawk F5B
MiniHawk (2stk)
3stk PZ Stryker (flygende lecablokker)
UM Stryker Q 180
FPV Raptor
EPO Cessna (156cm)Comment
-
Vet ikke helt om jeg heller ble overmisunnelig på den nye modellen. Ser vel muligens ut som Janku har gått mer i retning av klassisk F5B design hvorav den originale Speedfire på en måte er litt "spesiell" med sin V hale og litt mer V-form på vingen.
Skal nå ikke bytte inn min Speedfire med noe annet før den er knustØystein T.
EF Extra 300 70"
Speedfire F5B
Baudis Fosa F3B
Ascot F3B
Lynx Carbon
EF Extra 300, 58" Electric
T-Rex 700N
www.artistic3d.netComment
-
Har aldri forstått hensikten med V-hale på denne typen modeller - ekstrem hastighets gutta med DS maskiner (Kinetic 100) tviholder på T-haleLast edited by Quadrocopter; 01-05-13, 22:33.Comment
-
I hangaren:
SpeedFire F5B
X-plane fra www.yuri-models.com
Hawk F5B
MiniHawk (2stk)
3stk PZ Stryker (flygende lecablokker)
UM Stryker Q 180
FPV Raptor
EPO Cessna (156cm)Comment
-
Der er jeg enig, ingen god grunn til V-hale på F5B og ei heller DS. V-hale var vel aldri et argument hverken for eller imot mitt kjøp av Speedfire. Ville bare prøve noe annet enn Surprise som jeg har hatt og makkeren min flyr en S16 nå, så da kunne det være OK å prøve noe annet og sammenligne litt. Inntrykket mitt så langt er at Speedfire flyr veldig bra så da er jeg fornøyd, ihvertfall for sportflyging jeg bedriver.Øystein T.
EF Extra 300 70"
Speedfire F5B
Baudis Fosa F3B
Ascot F3B
Lynx Carbon
EF Extra 300, 58" Electric
T-Rex 700N
www.artistic3d.netComment
-
Har konvertert til throttle på en knapp nå, og hadde 5 flighter i går (miniHawk) for å få det nye radio-oppsettet i fingrene.
Den første reaksjonen var "Hvorfor i h.... har jeg ikke gjort dette tidligere?"
Men svaret er ganske enkelt at det ikke har latt seg gjøre på DX8 før den siste programvaren for seilfly kom for en mnd siden.....
Kommer ikke til å skifte tilbake!I hangaren:
SpeedFire F5B
X-plane fra www.yuri-models.com
Hawk F5B
MiniHawk (2stk)
3stk PZ Stryker (flygende lecablokker)
UM Stryker Q 180
FPV Raptor
EPO Cessna (156cm)Comment
-
Sikkert fint det, men blir vel litt hips om haps gjør det ikke ? Jeg har ihvertfall aldri hatt problemer med butterfly på en bryter.......enten lander jeg eller så gjør jeg det ikke
Men så har jeg den vanen også at fly med motor "armeres" alltid med stikka i bunn, er blitt en slik ryggmargsrefleks som jeg ikke helt klarer å legge fra meg. Jeg er uansett alltid rimelig våken når jeg skal koble opp og fly hotliner, det er altfor mye krefter til at man kan være sløv.Øystein T.
EF Extra 300 70"
Speedfire F5B
Baudis Fosa F3B
Ascot F3B
Lynx Carbon
EF Extra 300, 58" Electric
T-Rex 700N
www.artistic3d.netComment
-
Litt smak og behag er det jo, men etter å ha forsøkt begge oppsettene er jeg sikker på hva som fungerer best for meg. Har motor aktivert kun i én av tre flyfaser, og alarm aktivert hvis radioen slåes på i launch modus. Trestegsbryteren for flyfasene hviler midt på venstre pekefinger og trainer(throttle) under fingertuppen. Full kontroll og idiotsikkert, noe som kan være gull verd for en som meg
Crow på venstre stikke faller også veldig naturlig.I hangaren:
SpeedFire F5B
X-plane fra www.yuri-models.com
Hawk F5B
MiniHawk (2stk)
3stk PZ Stryker (flygende lecablokker)
UM Stryker Q 180
FPV Raptor
EPO Cessna (156cm)Comment
-
Poenget må være at det funker bra for deg, tror neppe det finnes noe fasitsvar på hvordan det MÅ være (heldigvis).
Personlig har jeg ikke hatt orket (må innrømmes) til å prøve throttel på bryter selv om Futaba har et helt fint oppsett for det. Det har blitt en vane at når jeg flyr noe med propell så er throttle på stikka og det har jeg vanskelig for å legge bak meg.
På F3B/F føler jeg det er riktig at jeg må kunne ha variabel brems, men har aldri følt dette behovet på hotliner.Øystein T.
EF Extra 300 70"
Speedfire F5B
Baudis Fosa F3B
Ascot F3B
Lynx Carbon
EF Extra 300, 58" Electric
T-Rex 700N
www.artistic3d.netComment
-
Helt klart.
Ville bare dele min opplevelse. Fasit finnes ikke og enhver får finne ut av det på egenhåndI hangaren:
SpeedFire F5B
X-plane fra www.yuri-models.com
Hawk F5B
MiniHawk (2stk)
3stk PZ Stryker (flygende lecablokker)
UM Stryker Q 180
FPV Raptor
EPO Cessna (156cm)Comment
-
Sliter med et problem....
Vil helst ha motor on/off bryteren på venstre hånd siden denne ikke gjør noe annet enn å switche mellom flyfasene på en F5B modell, all styring skjer med høyre.
Av den samme grunn ønsker jeg å kaste modellen med vestre slik at jeg alltid har fingrene på styre stikka.
Ser ut som om svaret blir to brytere for motor on/off - en på høyre og en på vestre - frem til jeg får den nye stikka fra Graupner med innebygget bryter
MC32'en har et par låsbare brytere som jeg bruker som sikkerhets bryter for armering av motor.Comment
-
Gasspedal?I hangaren:
SpeedFire F5B
X-plane fra www.yuri-models.com
Hawk F5B
MiniHawk (2stk)
3stk PZ Stryker (flygende lecablokker)
UM Stryker Q 180
FPV Raptor
EPO Cessna (156cm)Comment
-
Comment
Forum Bottome ADS
Collapse
Comment