Announcement

Collapse
No announcement yet.

Forslag til ny Hotliner ( F5B modell)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Lenge siden det har vært noe action her....
    En liten video:
    I hangaren:

    SpeedFire F5B
    X-plane fra www.yuri-models.com
    Hawk F5B
    MiniHawk (2stk)
    3stk PZ Stryker (flygende lecablokker)
    UM Stryker Q 180
    FPV Raptor
    EPO Cessna (156cm)

    Comment


    • Godt at noen tar ansvar og sørger for å dra denne tråden opp til overflaten igjen. Lenge siden siste oppdatering nå. Fin video forresten

      For min egen del ser 2014 dessverre ut til å gå inn med det laveste aktivitetsnivået på maange år. Synd og skam for hangaren har aldri vært mer potent og jeg burde egentlig blåst av mangfoldige kWh denne sesongen..

      Kommer plutselig sterkt tilbake
      Hangar:
      Diverse F5B og F5D modeller + et par turbinkjerrer & et knippe hangseilere.

      "In thrust I believe"

      Comment


      • Noen som har testet Raketenwurm 4b? Hvordan er finish og kvalitet på disse modellene?
        Vurderer en slik show modell, eller en Speedfire 2...
        -Jim Johansen-
        Flyklart:
        Sebart Angel 50evo, Stratair Raketenwurm 4b, Compact Wizard
        Under construction:
        Stratair Hurricane, Speedfire 2, Mini Ellipse, Sig Samurai, Backfire

        Comment


        • Det har etter hvert blitt flere Surprise'r og Avionik's pluss også både Speedfire og Backfire for min del. Raketenwurm skulle også vært testet ut, men det har jeg ennå til gode. Egentlig ingen god grunn til det for disse modellene er helt klart i toppsjiktet når det gjelder både byggekvalitet og flyegenskaper. Det kan jeg trygt si etter å ha sett de i aksjon og gått konstruksjonen i nærmere øyesyn

          Jeg er i hvert fall strålende fornøyd med min Speedfire som er bygget av designer Petr Janku selv og tørr i grunn garantere at du ikke trår feil med en Speedfire 2. Den ser veldig bra ut og har høstet mye lovord der ute...
          Hangar:
          Diverse F5B og F5D modeller + et par turbinkjerrer & et knippe hangseilere.

          "In thrust I believe"

          Comment


          • Originally posted by voltz View Post
            Det har etter hvert blitt flere Surprise'r og Avionik's pluss også både Speedfire og Backfire for min del. Raketenwurm skulle også vært testet ut, men det har jeg ennå til gode. Egentlig ingen god grunn til det for disse modellene er helt klart i toppsjiktet når det gjelder både byggekvalitet og flyegenskaper. Det kan jeg trygt si etter å ha sett de i aksjon og gått konstruksjonen i nærmere øyesyn

            Jeg er i hvert fall strålende fornøyd med min Speedfire som er bygget av designer Petr Janku selv og tørr i grunn garantere at du ikke trår feil med en Speedfire 2. Den ser veldig bra ut og har høstet mye lovord der ute...
            Ja,Speedfire er sikkert bra den.. Hadde jo en gang i tiden en Diamond som Petr designet og bygget. Men liker designet på RW 4b og ikke minst den avtagbare nesekonen. En slags mini "hurricane"..
            Mulig Petr kan lakke SF2 i samme farge schema som RW 4b. RW4b er jo ferdig med servoer og... Finnes SF2 med 3 delt vinge?
            -Jim Johansen-
            Flyklart:
            Sebart Angel 50evo, Stratair Raketenwurm 4b, Compact Wizard
            Under construction:
            Stratair Hurricane, Speedfire 2, Mini Ellipse, Sig Samurai, Backfire

            Comment


            • Tror Petr kan levere hvilken "konfigurasjon" du vil. Jeg bestilte min Speedfire helt ferdig bygget, med dobbelkarbon spread tow og mitt ønskede fargeskjema. Veldig fornøyd med den. God vandring på flaps og ror gjør den til en grei modell å lande også,omtrent som en F3F.
              SF2 er nok hakket mer F5B "klassisk med lengre kropp og T halen.

              Tviler sterkt på at du får delt ving på SF2, og især ikke 3 delt........
              Øystein T.

              EF Extra 300 70"
              Speedfire F5B
              Baudis Fosa F3B
              Ascot F3B
              Lynx Carbon
              EF Extra 300, 58" Electric
              T-Rex 700N

              www.artistic3d.net

              Comment


              • Originally posted by OTA View Post
                Tror Petr kan levere hvilken "konfigurasjon" du vil. Jeg bestilte min Speedfire helt ferdig bygget, med dobbelkarbon spread tow og mitt ønskede fargeskjema. Veldig fornøyd med den. God vandring på flaps og ror gjør den til en grei modell å lande også,omtrent som en F3F.
                SF2 er nok hakket mer F5B "klassisk med lengre kropp og T halen.

                Tviler sterkt på at du får delt ving på SF2, og især ikke 3 delt........
                Har en dialog med både Stratair og Petr...
                SF2 kan fås med 3 delt vinge, men ville ikke bli så sterk som hel, frakt prisen ble den samme uansett...
                Hvilke servoer gikk du for i SF?
                Av en eller annen grunn syns jeg RW4b ser mer gjennomført ut og bedre design... 4 uker leveringstid på RW4b og 4 mnd+ på SF2....
                -Jim Johansen-
                Flyklart:
                Sebart Angel 50evo, Stratair Raketenwurm 4b, Compact Wizard
                Under construction:
                Stratair Hurricane, Speedfire 2, Mini Ellipse, Sig Samurai, Backfire

                Comment


                • Tror jeg gikk for DS095 i vingene og DS11 i kroppen.
                  Tror jeg hadde droppet delt vinge, om du ikke har tungveiende plassmessige begrensinger.

                  Det koker vel ned til smak og behag for type modell. Nå har jeg ikke hatt æren av å eie en Stratair, men har ingenting å utsette på Petr`s finish og kvalitet, ei heller Surprise`ene som jeg har plukket litt på.
                  Petr har hatt hjelp av Dirk Phlug på vingeprofilene sine (ihvertfaall på SF), så det skal ikke stå tilbake for noe der.
                  Øystein T.

                  EF Extra 300 70"
                  Speedfire F5B
                  Baudis Fosa F3B
                  Ascot F3B
                  Lynx Carbon
                  EF Extra 300, 58" Electric
                  T-Rex 700N

                  www.artistic3d.net

                  Comment


                  • Da skal Stratair være ferdig med min model, og være klar til sending.... Gikk litt mer enn 4 uker ja...

                    Noen som har handlet Hurricane her på berget?
                    -Jim Johansen-
                    Flyklart:
                    Sebart Angel 50evo, Stratair Raketenwurm 4b, Compact Wizard
                    Under construction:
                    Stratair Hurricane, Speedfire 2, Mini Ellipse, Sig Samurai, Backfire

                    Comment


                    • Hei Jim. Har innhentet tilbud på en Hurricane E med 8 kW oppsett + seilkropp, men har foreløpig ikke sendt bestillingen... At det fort drar seg mot rundt 30 lapper er selvfølgelig ikke helt uvesentlig i denne sammenheng Dette vil bli en meget potent kombo av 3m hotliner og rå F3F hangmodell.
                      Inntil videre har jeg slått meg til ro med en 2,5 m Energic fra Speedpulse som jeg har både El og seilkropp til og denne skuffer overhodet ikke

                      Har du Hurricane E i bestilling eller er det til vurdering ?
                      Hva slags oppsett skal du ha i SF2 forresten?
                      Flyr selv SF1 med plettenberg 220/40 som snurrer en GM 18x23 og det drar i grunn upåklagelig

                      /Thomas
                      Hangar:
                      Diverse F5B og F5D modeller + et par turbinkjerrer & et knippe hangseilere.

                      "In thrust I believe"

                      Comment


                      • Hei Thomas
                        Ble en R4b på meg...
                        Nei har ikke bestilt Hurricane, men er fristende... synd den skal være så sabla dyr, men så er vel dette noe med det råeste i 3m klassen..
                        må nok selge unna litt først og valutaen er jo ikke spesiell vennlig nå tildags...
                        -Jim Johansen-
                        Flyklart:
                        Sebart Angel 50evo, Stratair Raketenwurm 4b, Compact Wizard
                        Under construction:
                        Stratair Hurricane, Speedfire 2, Mini Ellipse, Sig Samurai, Backfire

                        Comment


                        • Grattis. R4b er en rå modell som jeg har vurdert seriøst selv. Den kommer garantert ikke til å skuffe deg
                          Last edited by voltz; 21-07-15, 09:52.
                          Hangar:
                          Diverse F5B og F5D modeller + et par turbinkjerrer & et knippe hangseilere.

                          "In thrust I believe"

                          Comment


                          • Da var min rw4b ankommet..
                            Attached Files
                            -Jim Johansen-
                            Flyklart:
                            Sebart Angel 50evo, Stratair Raketenwurm 4b, Compact Wizard
                            Under construction:
                            Stratair Hurricane, Speedfire 2, Mini Ellipse, Sig Samurai, Backfire

                            Comment


                            • Gratulerer! Den er kjempefin
                              I hangaren:

                              SpeedFire F5B
                              X-plane fra www.yuri-models.com
                              Hawk F5B
                              MiniHawk (2stk)
                              3stk PZ Stryker (flygende lecablokker)
                              UM Stryker Q 180
                              FPV Raptor
                              EPO Cessna (156cm)

                              Comment


                              • Ser veldig bra ut! Lekkert fargeskjema og alltid like frekt med karbonfinish
                                Hvilket oppsett tenker du å senke nedi der ?
                                Hangar:
                                Diverse F5B og F5D modeller + et par turbinkjerrer & et knippe hangseilere.

                                "In thrust I believe"

                                Comment

                                Working...
                                X