Unconfigured Ad
Collapse
Ny fartsbølle
Collapse
X
-
-
Da har Jibe blitt testflydd i dag!
Noe jeg gruet meg til var launch da denne modellen veier over 1 kilo med de 4s pakkene jeg bruker nå.
Launchen var totalt ukritisk, både dn første og nr 2... Tracker godt avgårde med en eneste gang og den flyr helt som på skinner.
Test fløy først med en GM 4,7*4,7, denne bråket mer enn den fungerte syntes både jeg og de som var på stripa.
Byttet til APC 4,7*5,4 og du verden her ble det jaggu mer liv, toppfarten ble tydelig bedre samt at lyden var en helt annen.... Det oppgitte C.G på 48mm syntes jeg var nesetungt, flyttet dette mellom 3-4 mm bakover på tur 2 og enda så vil jeg ha C.G noe mer bak, kanskje 2mm til.
De oppgitte utslagene ellers var helt ok, men litt lite for min smak. Dette ble justert opp 10% med godt hell
Foreløpig oppsett
Kira 480-31
Koby 70
Div APC proppeller
4s 3000 mah Turnigy 40C( skal teste med TP 4s 2700 mah 65C neste gang)
Oppsumeringen må være at modellen i seg selv fungerer helt utmerket, fin å lande var den også, ingen ekle tendenser med 4mm balanseror ned.
Litt slapt oppsett egentlig, denne modellen er god for så mye mer enn dette. Ingen ekle tendenser overhodet i topppfart regimet jeg oppnådde i dag, helt ukritisk så langtOlav Jørgensen
Low & fastComment
-
Gratulerer med maiden! (One down, two to go....)
I hangaren:
SpeedFire F5B
X-plane fra www.yuri-models.com
Hawk F5B
MiniHawk (2stk)
3stk PZ Stryker (flygende lecablokker)
UM Stryker Q 180
FPV Raptor
EPO Cessna (156cm)Comment
-
Comment
-
I hangaren:
SpeedFire F5B
Hawk F5B
MiniHawk (2stk)
UM Stryker Q 180
FPV Raptor
-
Hehe, så den på rc groups i går kveld.
Han avslørte vel at lommeradaren hadde vist mer enn 250 mph så vidt jeg forsto det... Eller mer enn 400 km/t med andre ordOlav Jørgensen
Low & fastComment
-
Helt villt! Motor til 2500 Euro....I hangaren:
SpeedFire F5B
Hawk F5B
MiniHawk (2stk)
UM Stryker Q 180
FPV Raptor
-
Comment
-
Jepp! Utrolig tøft prosjektI hangaren:
SpeedFire F5B
Hawk F5B
MiniHawk (2stk)
UM Stryker Q 180
FPV Raptor
-
I hangaren:
SpeedFire F5B
Hawk F5B
MiniHawk (2stk)
UM Stryker Q 180
FPV Raptor
-
-
Henke har vært med i gamet lenge og det har etter hvert kommet mange heftige videosnutter fra den kantenKonseptet med hotliner + turbin har riktignok vært på banen i en del år i form av Opus V (1.9m) m/ Lambert Colibri , men Henke er nok blant de første som går ned på F5D size. Ser ut til å fungere veldig bra men installasjonen er heller tight...
Må innrømme at jeg har fundert på saken selv da jeg har en frisk og rask Opus V liggende, samt en passende Jetcat P20, men foreløpig føles det mest riktig å ikke blande "fuelgris" og smekre seilflykropper...Hangar:
Diverse F5B og F5D modeller + et par turbinkjerrer & et knippe hangseilere.
"In thrust I believe"Comment
-
Dette turbin oppsettet går jo noe helt vannvittig og det er jo rimelig dyrt også.
Må si jeg er veldig spent på hvordan farta blir med 8,5*23 propelllen på de sakene her, på min så blir det ca 17500 rpm effektivtOlav Jørgensen
Low & fastComment
-
Comment
-
I hangaren:
SpeedFire F5B
Hawk F5B
MiniHawk (2stk)
UM Stryker Q 180
FPV Raptor