Announcement

Collapse
No announcement yet.

Trenger motortips til 2.45m modell

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #61
    Hvordan forholder produsenten seg til verdi på pakka som sendes ? Prisen er rimelig lik en S16, men den kommer jo ARF ferdig med servoer. Riktignok er Energic noe større, men men......For mitt vedkommende var det veldig positivt med rimelig kort leveringstid. Produsenten av feks Viking og Samba har leveringtider på 6mnd og i enkelte tilfeller mer, dette nytter ikke i min verden.
    Tror nok Energicen innfrir forventningene til kvalitet, den ser jo veldig fin ut og Tsjekkisk kvalitet pleier å innfri
    Øystein T.

    EF Extra 300 70"
    Speedfire F5B
    Baudis Fosa F3B
    Ascot F3B
    Lynx Carbon
    EF Extra 300, 58" Electric
    T-Rex 700N

    www.artistic3d.net

    Comment


    • #62
      Beklager litt sent svar, har vært opptatt med litt and ting siste uken.

      Spurte han hvordan vi kunne gjøre det angående verdi på pakken, og det ble avtalt at vi skulle bli enige om noe.

      Må nok innrømme at jeg har gjort utrolig lite research før jeg bestemte meg for Energic. Er som tidligere nevt helt ny innen denne delen av hobbyen, og jeg syntes Energicen så bra ut.
      Da jeg først bestemte meg for hotliner så hadde jeg nok ikke helt tenkt over de andre kostnadene, som motor og servoer, men trøster meg med at resultatet vil bli veldig bra.
      -
      Jan-Ove Sandnes

      Modeller:
      Align Trex 600E Pro (Vbar)
      Align Trex 450 Pro (Vbar)
      MPX Funjet
      MPX Dogfighter
      Hotliner i bestilling...

      Comment


      • #63
        Må vel vekke litt liv her igjen.

        Energicen skal nå være på vei, ble lovet sporingsnummer i begynnelsen av uken uten at jeg har hørt noe mer.
        Burde vel dukke opp om ikke så alt for lenge.

        Har også fått servoer, 2 MKS 6125 Mini (aileron) og 3 DS6125 (flap, elevator).

        Holder vel fortsatt en knapp på Neu 1512/1.5D, men vurderer sterkt å kjøpe en Kontronik Jive 100 istede for Castle Creations ESC, noen formeninger om det? Hørt litt rykter om at Jivene klarer seg fint selv med langt høyere strømtrekk når det vare varer 2-3 sekunder.
        Får da i tillegg en grei BEC, med mulighet for å kjøre en liten NiMH pakke ved siden av for backup.
        -
        Jan-Ove Sandnes

        Modeller:
        Align Trex 600E Pro (Vbar)
        Align Trex 450 Pro (Vbar)
        MPX Funjet
        MPX Dogfighter
        Hotliner i bestilling...

        Comment


        • #64
          Jive og 1512/1.5D er ikke noen god kombi, om det ikke er rettet opp i softwaren til Jiven (usikker på det). For noen år siden når jeg prøvde blinket jiven at det var for lav induktans og nekter rett og slett å starte motoren.
          Svaret fra Kontronik var ganske enkelt og arrogant Tysk den gang: Bytt motor.

          Mange har hatt problemer med Jive på hotliner oppsett og da spesielt med lav induktans motorer (som ofte brukes).

          Skal du ha Kontronik bør du enten se etter FAI18 eller evnt vente på Jive 150FAI (som ingen vet når lanseres)
          Øystein T.

          EF Extra 300 70"
          Speedfire F5B
          Baudis Fosa F3B
          Ascot F3B
          Lynx Carbon
          EF Extra 300, 58" Electric
          T-Rex 700N

          www.artistic3d.net

          Comment


          • #65
            Du kom meg i forkjøpet Øystein.. Et alternativ kan jo være YGE eller Joe Mouris sin 200A "kina" esc med ny programvare, fikk min her om dagen... 60€...
            -Jim Johansen-
            Flyklart:
            Sebart Angel 50evo, Stratair Raketenwurm 4b, Compact Wizard
            Under construction:
            Stratair Hurricane, Speedfire 2, Mini Ellipse, Sig Samurai, Backfire

            Comment


            • #66
              Trenger motortips til 2.45m modell

              Blir spennende å prøve Joe200A. Jeg fikk også en av den første batchen. 60 euro for en regulator som skal tåle 300A på 6S i hotliner-dift er nesten utrolig.
              I hangaren:

              SpeedFire F5B
              X-plane fra www.yuri-models.com
              Hawk F5B
              MiniHawk (2stk)
              3stk PZ Stryker (flygende lecablokker)
              UM Stryker Q 180
              FPV Raptor
              EPO Cessna (156cm)

              Comment


              • #67
                Folkens, dere må rapportere hvordan Joe ESC fungerer Interessant om den duger til nesten nada penger.......

                Jeg har forøvrig kjøpt meg en YGE 200 HV FAI som ligger klar til neste prosjekt, hva det nå måtte bli.

                Har du hatt Stregaen i lufta enda Jim ?
                Last edited by OTA; 28-10-12, 20:48.
                Øystein T.

                EF Extra 300 70"
                Speedfire F5B
                Baudis Fosa F3B
                Ascot F3B
                Lynx Carbon
                EF Extra 300, 58" Electric
                T-Rex 700N

                www.artistic3d.net

                Comment


                • #68
                  Trenger motortips til 2.45m modell

                  Det blir nok en stund til jeg får fløyet min, så her er noen grunnopplysninger:
                  Utgangspunktet er en HK200A esc uten bec av typen RedBrick (HobbyKing)eller Mystery (eBay). Denne strippes for krympeplast og kjøleribber, og Joe lodder på et par ekstra kondensatorer og laster inn firmware designet av George Shering. Pakkes i Kapton og er klar for F5B bruk med ca 0,8 sek ramping bygget inn i programvaren.
                  Les mer fra post #80 og utover her: Pheonix180 or Ice Lite200 - Page 6 - RC Groups
                  I hangaren:

                  SpeedFire F5B
                  X-plane fra www.yuri-models.com
                  Hawk F5B
                  MiniHawk (2stk)
                  3stk PZ Stryker (flygende lecablokker)
                  UM Stryker Q 180
                  FPV Raptor
                  EPO Cessna (156cm)

                  Comment


                  • #69
                    Originally posted by OTA View Post

                    Har du hatt Stregaen i lufta enda Jim ?
                    Nei, har nok ikke det... Går litt trått med bygging, 1000 andre ting som har prioritet foran hobby...
                    -Jim Johansen-
                    Flyklart:
                    Sebart Angel 50evo, Stratair Raketenwurm 4b, Compact Wizard
                    Under construction:
                    Stratair Hurricane, Speedfire 2, Mini Ellipse, Sig Samurai, Backfire

                    Comment


                    • #70
                      Lett skulle det altså ikke være, men takk for svar alle sammen! Flott å få vite om slike ting før istede for etter man har kjøpt.

                      Trodde Kontroniken skulle være løsningen på alle problemer, men ser ut som det er tilbake til tegnebrettet igjen da.

                      Men gitt at jeg holder meg til Neu 1512/1.5D motoren så er valgene mine:
                      - CC Ice Lite 200 + BEC
                      - YGE (hvilken modell er ett trygt valg her?) + BEC
                      - Kontronik FAI Jive 150+ LV (vanskelig å få tak i?)
                      - Modifisert HK ESC fra Joe på RC Groups + BEC

                      Av andre nyheter så har nå Energicen nå forlatt Tsjekkia på tur til Norge, så det nærmer seg!
                      -
                      Jan-Ove Sandnes

                      Modeller:
                      Align Trex 600E Pro (Vbar)
                      Align Trex 450 Pro (Vbar)
                      MPX Funjet
                      MPX Dogfighter
                      Hotliner i bestilling...

                      Comment


                      • #71
                        du har yge 160A og 320A, begge fås som 16s også om du ber om det 320A 16s... så har man jo "litt overhead"

                        Comment


                        • #72
                          320A med 16S burde holde. Trenger ikke ta høyde for å overstige ratingen på regulatoren engang.

                          Men, hvordan vil en YGE 160 FAI, kombinert med Neu-motoren og 5S batteripakke fungere?
                          Ser jo ut til å ha en grei BEC også den YGE-regulatoren.
                          -
                          Jan-Ove Sandnes

                          Modeller:
                          Align Trex 600E Pro (Vbar)
                          Align Trex 450 Pro (Vbar)
                          MPX Funjet
                          MPX Dogfighter
                          Hotliner i bestilling...

                          Comment


                          • #73
                            For og avklare litt med Kontronik JIVE 150 FAI, så er det mest sansynlig at denne ikke vil komme på markedet!
                            Etter at reglene for F5B ble forandret så er denne ikke aktuell mere!

                            Energic er en topp modell, både som elektro, for ikke å snakke om seilflyutgaven av den samme!
                            Jeg har hatt den i hus i "noen uker nå".
                            Og er kommet i gang med å bygge på den.
                            Jeg har startet med å lime inn motorspant for Plettenberg sine motorer.
                            Fra F5B og F5F så har jeg liggende motoralternativer fra 3 til 8S
                            Thorbjørn.

                            Comment

                            Working...
                            X