Announcement

Collapse
No announcement yet.

229mph modellfly... sykt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • 229mph modellfly... sykt

    StuntCook.com is for sale | HugeDomains

  • #2
    Hmm..... intet nytt i mine øre!

    Hvis det skal gå fort, så sjekk denne linken. 404 Not Found

    PS Turbin jet er nå målt til over 500km rett fram

    Mvh
    Simon B. Nielsen
    Damn these things are hard to fly!

    Comment


    • #3
      To kjappe nye rekorder for DS nettopp satt: først 279mph, og kort tid etterpå ble en Extreme målt til 301mph... Fløyet av Kyle Paulson. 300mph-barrieren er brutt Det vil si at det nærmer seg 500km/t, uten motor!

      Turbinmaskiner duger ikke til annet enn å fly rett fram uansett, må vel være det kjedeligste man kan fly med tror jeg... Men siden jeg har sett enkelte med 70.000 kroners rettframfly klare å prestere noe så hårreisende som en Split-S kaller jeg den ikke for "rettfram-fly" lenger... Har oppgradert dem til "Split-S fly" i dagligtalen
      Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

      Comment


      • #4
        Originally posted by joo
        Turbinmaskiner duger ikke til annet enn å fly rett fram uansett, må vel være det kjedeligste man kan fly med tror jeg...
        Ikke noe å innvestere på turbinfly som ikke duger noe til annet enn rett fram..

        Jens Eirik

        Comment


        • #5
          "Turbinmaskiner duger ikke til annet enn å fly rett fram uansett, må vel være det kjedeligste man kan fly med tror jeg... "


          Selfølgelig,det jeg ikke liker.Må jo være kjedelig for alle andre også.
          Slike uttaleser,fører jo ingen ting med seg.Untatt at joo ikke liker turbin fly,og hvem bryr seg om det ?
          Så hvorfor poste det ?.
          Vennlig hilsen
          Roy.

          2,Biler.
          1,Leilighet.
          masse øl i kjøleskapet.
          + diverse innbo.

          Comment


          • #6
            Originally posted by Roy Jimmy
            "Slike uttaleser,fører jo ingen ting med seg.Untatt at joo ikke liker turbin fly,og hvem bryr seg om det ?
            Så hvorfor poste det ?.
            Av den enkle grunn at her er snakk om at seilfly virkelig går fort, og andre trekker fram turbinmaskiner i samme tråden og mener at det er gromme saker. Så enkelt, så liketil.
            Offtopic selvsagt, og ikke at jeg ikke liker turbinmaskiner. (Gjør forresten ikke det heller...) Dyrt og dønn kjedelig (der sa jeg det igjen)

            Over 300mph betyr at sakene flyr 2,5 ganger så fort som en hopper ligger i i fritt fall. Noen som vet om det er satt noen offisiell norsk rekord???
            Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

            Comment


            • #7
              Fy fasan, det der så ikke trygt ut. Lyden var det værste
              Høres ut som en blanding av ei kjøttsag på anaboler, og ett 6204 lager ruset ut med en trykkluft stråle.
              Dobbelt lag med pampers og motorsykkel hjelm hadde vært obligtorisk for min del.
              mvh MM

              Comment


              • #8
                uansett så er det rimlig for med både 229 og 301 hehe, jeg ville ikke likt å måtte springe fra et seilfly i den farten!
                word up! dobell pampers og mc hjelm!

                Comment


                • #9
                  Kikke akkurat på "301 mph" snutten og må si at det gikk styggfort, ja.

                  Hva slags servobelastninger og trekk snakker vi om på disse fugla? For ikke å snakke om G-belastninger?!? Joo?!?
                  Odd Sundet
                  http://www.imacnorge.no

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by joo
                    Turbinmaskiner duger ikke til annet enn å fly rett fram uansett, må vel være det kjedeligste man kan fly med tror jeg...
                    Tror Joo må skaffe seg briller mtp. turbin = rett frem....

                    Her er ett bilde an den nye C-ARF Rookien med 2-akse thrust vektoring som hovrer ved siden av en C-ARF Yak 3.3m.
                    Kilde: Super Jet South - Georgia Jets Event Coverage - RCU Forums





                    Ellers vil jeg påstå at jeg kan fly en hel flight med Eurosporten innenfor en tenkt boks 150x100x50 meter. Landing og take-off inkludert...
                    Mvh. Ståle
                    http://www.jetsofnorway.no/

                    Comment


                    • #11
                      For å si det sånn: det fins en del virkelig gromme F3F-modeller som er råsterke i prisklassen 6-10k. Noen av disse fins å få kjøpt i egne "DS-versjoner" der flyene er forsterket og bygd av carbon eller med mye carbonforsterkninger for å klare heftig DS! Ikke uvanlig at helstøpte "standard" glassfibermodeller eksploderer i lufta når dem kjøres hardt i DS.
                      Er ikke bare den målte farten som er stor men som dere hører på lyden fra DS-opptak går flyene gjennom vindskjæringer to ganger pr runde og her er påkjenningene virkelig vanvittige. Spesielt på oppturen.
                      For ikke å snakke om at pilotene flyr svært lavt fra bunnen og oppover...
                      Har ikke sett tall på G-belastninger men det hadde vært gøy å få se noen tall!
                      Radioutstyret må være av OK kvalitet, men til de første forsøkene holder det med en bra støpt 60" sak og servoer fra HS-125/5125 eller bedre. JR har en liten og god servo som er anerkjent, ellers er det nok Graupner og Volz som er mest populære. Selv HS-5125 og 125 som jeg selv har brukt litt i tynne vinger får anelsen slakk og unøyaktighet etter en tids bruk. (Sier erfarne piloter, jeg har ikke kommet så langt ennå).
                      Har aldri prøvd Volz, men har kjørt MPX FL-servoer i mange år uten at dem virker slakke. Koster litt, men gode saker er ikke billige...
                      Hadde vært bra om Jojoen kunne briefe oss litt mer på elektronikkvalg for DS!
                      Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

                      Comment


                      • #12
                        Javel sap2000, må vel kanskje innrømme at enkelte kan få til litt mer med enkelte turbinmaskiner

                        Er inne i en fase der jeg selger unna alle flya jeg har som skal ha noe som helst flytende drivstoff ombord og investerer kraftig i elektro-F3A, elektro 3D og skalaseilfly, og forhåpentligvis ny F3F snart også.

                        Funtanaen ble avhentet i dag Kun tre slevjemaskiner igjen i huset, hurra! Vil ikke konvertere gamle fuelfly til elektro engang siden der sannsynligvis er fuelrester igjen på flyene... Kan vel si jeg etter 30 år med justeringer av forgassere er mett? Mens interessen for seilfly alltid har vært på topp.

                        Egentlig syntes jeg det er litt stilig å høre når folk starter opp turbiner, høres veldig skala ut! Men flyginga med sånne fly har aldri fascinert meg i det hele tatt. Derimot er en stor skalaseiler så grasiøst og så herlig at det ikke kan beskrives for dem som ikke har prøvd. Derfor vi er så engasjerte i denne hobbyen, der er alltid en del av den som fascinerer ekstra mye.
                        Fart? Virkelig følelse av fart får du når du ratter en dyrisk rask F3F-modell 1/2 meter fra hangkanten og presser på speed! Wow! Og det hele foregår uten noe motortrøbbel

                        Bra vi er forskjellige, hadde vært kjedelig hvis ingen hadde vært uenig med meg!
                        Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

                        Comment


                        • #13
                          Jet eller seilfly

                          Jeg synes det uansett blir for dumt å diskutere hva som er best, raskest eller i det hele tatt fetest. Noen synes jet, mens andre synes seilfly. Uansett blir det for dumt å si at jet bare er rettfram flygning. De som klarer å si det har mest sannsynlig ikke noe anelse om hva disse gutta gjør og hva som hele tatt er mulig å gjøre med disse maskinene. Og da burde man kanskje ikke uttale seg?
                          Jeg har en meget stor interesse i jet selv om jeg ikke driver med det enda, og jo jeg har faktisk et seilfly liggende også. Men synes det blir feil å kritisere en del av hobbyen som man selv ikke har noen erfaringer med eller har prøvd selv.

                          Ps.
                          Prøv også ta en titt på hva SAP2000 klarer å få til i lufta, den mannen er ikke akkuratt noen pingle!
                          Lars Norberg

                          Comment


                          • #14
                            hehe, er litt morrsomt å se på alle innleggene er bare 2 stk som har greid å vise meg en anna link der det er snakk om seilfly i durablig fart :P
                            synst modellfly i seg selv er ok jeg jet, el, fuel, seil you name it
                            har bare testa el selv, av disse grunnene, jet: tørr ikke/har ikke råd.
                            fuel:får det ikke til, seil: aldri funne tiden til å dra på fjellet, el: switch til on og fly, er rimlig sikker på at om jeg hadde en plass åg fly så hadde jeg nok hatt ei stor og stabil kjærre selv men har itsje!

                            anyway, hva er grei seil modell for en som aldri har fly seil før?

                            Comment


                            • #15
                              kapia: Hvis du vil utforske seilfly uten å hoppe på noe alt for spesialisert anbefaler jeg EasyGlider fra Multiplex! Jeg kjøpte en i vår og har hatt ufattelig mye glede av den. (Og jeg har vært betatt av seilfly i over 30 år og har en god del seilfly del i hangaren min...) Flyr på en liten fis av antydning til vind hvis man flyr den pent og kan herjes skikkelig med i mye vind, spesielt hvis du putter inn ei 8mm gjengestang i vingerøret som ballast. Koster 17,- hos ClaesO... På siste LSF-konkurransen vi hadde (strikkstart) ble de fire første plassene (av ti) okkupert av piloter som fløy nettopp min EasyGlider

                              Etter at jeg kjøpte min har den blitt demonstrert på hang og strikk og nu er det minst 4 til i klubben min som har samme flyet! Mange har fått låne flyet mitt, og alle som vil kan få prøve. Saken tåler det utroligste av juling og koster ikke stort.

                              Også enig med deg i at alt av modellfly er OK. Merkelig hvordan enkelte utsagn likevel kan trigge folk til å surmule som små unger (ja, mener Roy Jimmy og larsjnorberg siden vi nå er her, og det er meg personlig som "angripes"...) Jeg slenger alltid litt med leppa, men dessverre er det enkelte som ikke kan leve med det på en god måte. At jeg har vært på en del flystevner og sett disse turbingutta hale 70k-maskiner fram og tilbake på rette legger og tar en "højdare" med en spilt_S og jeg attpåtil sier hva jeg personlig syntes faller tydeligvis enkelte tungt for brystet ser jeg. Spesielt rart siden det er kjappe seilfly tråden egentlig handler om Jeg tar hatten av for sap_2000 som setter meg på plass med gode argumenter og en munter tone likevel!!! Nettopp sånt jeg liker.

                              Hobbyen vår er ikke objektiv, her er det moro og glede og og egne preferanser ute og går hele tiden. Klart vi skal diskutere hva som er best, raskest og fetest! Alternativt la være å oppsøke fora...
                              Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

                              Comment

                              Working...
                              X