Announcement

Collapse
No announcement yet.

Blogg E-Flite Blade 400 3D

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Blogg E-Flite Blade 400 3D

    Modellflynytt har fått en ny annonsør, Smallsize Hobbyland med sine 6 butikker og de starter med å teste den nye E-Flite Blade 400 3D som akkurat er kommet på markedet. Flyr 3D rett ut av esken og er helt RTF med Spektrum radio og mottaker, LiPO batteri, lader og alt som trengs. Kun en 12V kilde og en lading av LiPO så kan man ut å fly.

    Nevnte jeg at Spektrumen er med full rekkevidde og kan også brukes til 10 modeller ??

    Modellen bør være en veldig aktuell modell for de som har testa kontraroterende versjon til 1-2000 kr og ønsker å komme ett step videre uten å rasere hele kontoen. Og en pris på 3998,- komplett bør vel ikke skremme noen.

    Legger ved noen bilder fra nettet og info og kommer med oppdaterte bilder når esken er åpnet og inspisert. Det vil komme full inflight test fra nybegynners synsvinkel til full 3D !!
    Attached Files
    Last edited by affa; 29-01-08, 11:33. Reason: skriveleifèr
    ____________________________
    Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

  • #2
    Litt barn med ogangssyke, men nå er esken pakket opp og batterier ladet. Skal gjøre tester som anbefalt i veiledningen så er den klar.
    Attached Files
    ____________________________
    Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

    Comment


    • #3
      Close ups....
      Attached Files
      ____________________________
      Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

      Comment


      • #4
        Jeg har også denne, fikk den sist lørdag. Har rukket å lade batteri og sjekket i henhold til anbefalinger i manualen, men ikke noe flyging enda. Timeplanen har ikke tid for slikt før ut i neste uke, så jeg følger spent med på hva du finner ut her. Og så er det sim-trening så mye som mulig.
        Anders Valland
        Trondheim

        Comment


        • #5
          Har vært å test hovret den i gatekrysset idag

          Min var ikke satt opp med dual rate og var meget kilen. Pass på at du justerer dette og setter opp litt expo. Ellers fungerte alt etter boka og den så ut til å ha masse av krefter, ihvertfall til mitt bruk. Og etter endel surfing og kikking på 3D videoer skal den være mer enn kraftig nok.

          Du får rapportere etterhvert, synes ihvertfall det ser lovende og bra ut og til en bra pris for pakka?
          ____________________________
          Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

          Comment


          • #6
            Ok, takk for tipset. Håper å få nøkkel til en lokal gymsal for været her i Trøndelag er ikke forenlig med debut på helikopter utendørs.

            Prisen er helt suveren, og tilgangen på deler er visstnok upåklagelig.
            Anders Valland
            Trondheim

            Comment


            • #7
              Var og fløy den innendørs i går, 1 LiPO bare, men synes inntrykket av den er meget positivt. Hadde med en modellflykamerat og han skjønte ikke at den kunne være så billig komplett utstyrt.

              Kom en pakke i posten idag så det blir mere moro fremover
              ____________________________
              Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

              Comment


              • #8
                hadde vert artig med en video affa
                Syntes det så ut som en veldig bra pakke til den prisen, Grattis gutta

                Dere burde (har sikkert også) gå over å se at alt står 90 grader ved halv stikke osv.
                Go Lower! Lower.... To Low!

                Comment


                • #9
                  Video kommer. foreløpig er det bare hovret/småflydd noen få pakker innendørs.

                  Lorents Hildrum og Håvard Andreassen skal testfly modellen og video kommer selvfølgelig. Største problemet er timing av vær og fritid
                  ____________________________
                  Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                  Comment


                  • #10
                    Jomfrutur i går ettermiddag. Vi hadde nydelig vær her i Trondheim i går, vindstille, sol og noen plussgrader. Tok Blade'en med på parkeringsplassen på jobb og fikk endelig prøvd den. Jeg har laget treningsunderstell av 4mm karbonrør og bordtennisballer, men trengte det vel strengt tatt ikke. Jeg har aldri fløyet heli før, men denne maskinen er så solid og grei rett ut av boksen at det var bare gøy. Etter å ha trimmet bittelitt på halerotoren løftet jeg den fra bakken og fløy!

                    Jeg har bare den ene batteripakken enda, så det ble kun noen minutter flyging. Men utrolig moro. Den virker veldig stabil og rolig, og mye kraft.

                    Hvis du har 4 lapper til overs og lurer på å prøve heli, lur ikke mer: løp og kjøp!
                    Anders Valland
                    Trondheim

                    Comment


                    • #11
                      Blade 400 i litt vind

                      Hei, har du prøvd det når det er litt vind ute?

                      Mvh Bjørn Fossen

                      Comment


                      • #12
                        Hei, har du prøvd det når det er litt vind ute?

                        Mvh Bjørn Fossen

                        Comment


                        • #13
                          Nei, jeg har ikke det. Det har vært enten forblåst eller vindstille de dagene jeg har hatt tid til å fly. Har flydd 2 pakker i dag og begynner å få følelsen for heli igjen.

                          Vi håper å få til foto/videoshoot innen snar fremtid
                          ____________________________
                          Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                          Comment


                          • #14
                            Jeg har også kjøpt en 400. Er ny på det å fly helikopter så det har gått med litt deler de første ukene. Har dere sett deleprisene? to hovedakslinger til under 50kr... samme med paddlebar og andre deler jeg har kjøpt. får vel ikke blitt stort billigere
                            Raptor 50
                            TT Redline
                            Spektrum AR7100R

                            T-Rex 500 CF
                            Futaba 611/ BLS251

                            Comment


                            • #15
                              Glitch?

                              Nå har jg nettop satt in DSP75 servoer i 400`en min. ødela en av de orginale i forrige uke, så da tenkte jeg at det var best å bytte alle.
                              Men jeg tror jeg opplevde min første glitch når jeg fløy med den i dag. hadde nettop tatt av og sto og hovret da helikopteret brått rollet over mot høyre og gikk i bakken så delene spruta.
                              Har andre oplevd dette med spektrum?
                              Raptor 50
                              TT Redline
                              Spektrum AR7100R

                              T-Rex 500 CF
                              Futaba 611/ BLS251

                              Comment

                              Working...
                              X