Announcement

Collapse
No announcement yet.

Blogg E-Flite Blade 400 3D

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Noen fler bilder...
    Attached Files
    - Håvard Glad Andreassen
    - Warbirds over EVJE 2019 -> https://www.facebook.com/events/1954467698128041/

    Comment


    • #47
      Flott blogg for oss nybegynnere dette her. Jeg trykker snart på "Bestill" knappen hos Small size hobby og kjøper den pakka med Blade 400 + Spektrum DX6i. Ser at enkelte har skaffet seg DX7 isteden, trengs det til dette Heilet? Og er det noen som selger bare Heliet slik at man kan velge radio selv? Hvilke "forbruks-deler" burde jeg bestille sammen med flyet?
      E-flite Blade 400 3D
      Spektrum DX6i

      Traxxas Rustler x 2

      Comment


      • #48
        Er filmsnutten ferdig, lagt ut?
        Drammen rock city

        Comment


        • #49
          Om du kjøper en rtf pakke med sender trenger du ikke noen annen radio. Var gull den som fulgte med. Det var av andre interesser jeg kjøpte en dx7..
          Om du er nybegynner som meg tror jeg du kunne trenge hovedrotor-akslinger, padlebar, halerotor-aksling og rotorgrip for hovedrotor og hale. kjedelig å stå uten den ene delen man ødelegger.. vet ikke hvor mange turer til smallsize jeg har hatt bare fordi jeg har mangla en del til 20kr
          Raptor 50
          TT Redline
          Spektrum AR7100R

          T-Rex 500 CF
          Futaba 611/ BLS251

          Comment


          • #50
            Takk for det Jan Kenneth. Da legger jeg de delene med i bestillingen, som du sier er det temmelig kjedelig å stå uten reservedeler etter to minutter flyging... Skulle vel helst ha trenet litt på simulator først, men det er vel ikke mulighet for det med DX6i senderen?
            E-flite Blade 400 3D
            Spektrum DX6i

            Traxxas Rustler x 2

            Comment


            • #51
              Originally posted by BjørnNæss View Post
              Skulle vel helst ha trenet litt på simulator først, men det er vel ikke mulighet for det med DX6i senderen?
              Side 30 i manualen: "The DX6i offers a Trainer function that allows the transmitter to operate as master or slave"

              Uten at jeg har prøvd, så vil jeg tro at du bare kan hente signal fra trainer-kontakten og koble til simulator (?) Jeg har planer om å gjøre det, og håper det funker. Bruker et sjølmekka USB-interface

              Jeg har brukt DX6i i litt over ei uke nå, og er positivt overraska. Fryktet simpel plæstik-følelse, men det er ikke så ille. Lett å sette opp, og dønn stabil så langt. Bruker den på en T-Rex 450SE V2. Kjøpte settet fra USA, da med AR6200 mottageren og NiMh-batterier inkludert. $180 + frakt etc er ikke mye mer enn en god 35 MHz mottager koster.

              Comment


              • #52
                Fra artikkelen:
                Helikopteret kommer helt Ready To Fly, kun å lade LiPO batteriet og sette in 4 AA batterier i Spektrum senderen.
                Er det mulig å bruke et senderbatteri i denne radioen?
                Trond Nilsen

                Comment


                • #53
                  "Skulle vel helst ha trenet litt på simulator først, men det er vel ikke mulighet for det med DX6i senderen?:"
                  Joda, bla Phoenix, Phoenix-sim.com , har støtte for dx6i.
                  Last edited by bjeff; 25-03-08, 22:35.
                  Anders Eiebakke
                  90078513

                  Comment


                  • #54
                    Originally posted by Tarpoon View Post
                    Fra artikkelen:

                    Er det mulig å bruke et senderbatteri i denne radioen?
                    Ikke helt uten videre, men kanskje med litt fantasi? I utgangspunktet må det være fire løse celler. Jeg har vært inne på tanken selv. Har bedre tro på ei skikkelig lodda batteripakke. Batteridekselet sitter ikke spesielt godt fast her heller. Kan se for meg kontaktproblemer. Litt kjedelig hvis deksel løsner, og batteriene ramler ut... Jeg bruker senderpult, men kommer til å sikre dekselet med litt tape inntil videre.
                    Attached Files

                    Comment


                    • #55
                      [QUOTE=Ferry;173320]Side 30 i manualen: "The DX6i offers a Trainer function that allows the transmitter to operate as master or slave"

                      Uten at jeg har prøvd, så vil jeg tro at du bare kan hente signal fra trainer-kontakten og koble til simulator (?)

                      Hvilken simulator er best tilpasset en Blade 400? Og hvilken type kontakt bruker du inn i senderen på usb linken din?
                      E-flite Blade 400 3D
                      Spektrum DX6i

                      Traxxas Rustler x 2

                      Comment


                      • #56
                        Originally posted by BjørnNæss View Post
                        Hvilken simulator er best tilpasset en Blade 400? Og hvilken type kontakt bruker du inn i senderen på usb linken din?
                        Jeg har ikke prøvd så mange simulatorer. FMS er den jeg har brukt mest, og det funker helt OK. Det finnes mange modeller å laste ned, bl.a. t-rex. Den bør være omtrent riktig. Jeg husker ikke hvor jeg fant de forskjellige modellene, men google er din venn

                        Jeg har ikke prøvd denne radioen på simulator ennå, men kontakten ser ut som en vanlig 3,5 mm jack. Slik som du finner på øreplugger til Ipod etc
                        Jeg måtte jo prøve, så jeg plugga inn Sennheiser'ne til min bedre halvdel. Da starter radioen opp, uten at bryteren er på, og det kommer en knurrelyd fra øretelefonene. Lyden varierer littegrann med stikkebevegelsen, noe som tyder bra for simulator. Som en "artig bieffekt" kan jeg nevne at det kom knurrelyder fra min bedre halvdel også, da hun så hva jeg gjorde med Sennheiser'ne

                        Comment


                        • #57
                          -Trainer Bind : bryter for å koble inn/ut annen sender når du kjører trener/elev-oppsett.

                          - Gear / Flight mode: av/på-bryter som kan brukes f.eks. for understell (gear) på fly. På Blade 400 bruker du denne for å veksle mellom de to ferdige flight moduser

                          - Flap / Gyro: av/på-bryter for f.eks. flaps på fly. Blade 400 bruker denne i forbindelse med gyroen, dette er beskrevet inne i manualen.

                          - Elevator Dual Rate: to-posisjonsbryter som gir mulighet for å veksle mellom to sensitiviteter på høyderoratikka (høyre stikke). På fly vil du gjerne kunne ha små utslag til å begynne med og større når du blir trygg på modellen. Eller små for høy hastighet og store for lav hastighet. På heli kan du bruke dette for f.eks. å sørge for at du ikke kan gi maks pitch mens du driver og lærer, eller at du vil veksle mellom utslag for koseflyging og 3D-flyging. Mange muligheter.

                          - Rudder dual rate: Samme som over, men for siderors-stikka (venstre)

                          - Aileron dual rate: Samme som over men for balanserorstikke (høyre)
                          Anders Valland
                          Trondheim

                          Comment


                          • #58
                            [QUOTE=BjørnNæss;173340]
                            Originally posted by Ferry View Post
                            Side 30 i manualen: "The DX6i offers a Trainer function that allows the transmitter to operate as master or slave"

                            Uten at jeg har prøvd, så vil jeg tro at du bare kan hente signal fra trainer-kontakten og koble til simulator (?)

                            Hvilken simulator er best tilpasset en Blade 400? Og hvilken type kontakt bruker du inn i senderen på usb linken din?
                            Jeg har bare prøvd Phoenix, Phoenix-sim.com , som kommer med en "dongle" som du plugger mellom usb og senderen. Kan kjøpes feks fra Hjem - Modell Hobby . Phoenix sies å være temmelig realistisk for helikopter, men får ikke like høy score for fly. Du kan laste ned Blade 400 og mange andre modeller gratis fra hjemmesidene deres (oppdateres jevnlig).
                            Anders Eiebakke
                            90078513

                            Comment


                            • #59
                              Krise! Noen som kan hjelpe meg så jeg kan fly i morra?

                              Er det noen som har en feathering shaft i delekassa si. og som bor i nærheten av nittedal? kan kjøpe på mandag, men er for lenge å vente
                              Prøvde meg på en stall-turn i dag. men ble mye stall og lite turn!
                              Raptor 50
                              TT Redline
                              Spektrum AR7100R

                              T-Rex 500 CF
                              Futaba 611/ BLS251

                              Comment


                              • #60
                                Originally posted by jan Kenneth View Post
                                Er det noen som har en feathering shaft i delekassa si. og som bor i nærheten av nittedal? kan kjøpe på mandag, men er for lenge å vente
                                Prøvde meg på en stall-turn i dag. men ble mye stall og lite turn!

                                Ble vist grounded av været likevel..... så da blir det butikktur i morra
                                Raptor 50
                                TT Redline
                                Spektrum AR7100R

                                T-Rex 500 CF
                                Futaba 611/ BLS251

                                Comment

                                Working...
                                X