Announcement

Collapse
No announcement yet.

Blogg E-Flite Blade 400 3D

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by affa View Post
    Video kommer. foreløpig er det bare hovret/småflydd noen få pakker innendørs.

    Lorents Hildrum og Håvard Andreassen skal testfly modellen og video kommer selvfølgelig. Største problemet er timing av vær og fritid
    Du som flyr "virkelige" fly er vel så nært gud at det burde være mulig for deg å nå opp til han og si at vi vil ha tilnærmet vindstille og sol resten av året..
    Emil Nilsen
    www.rcpro.no

    Comment


    • #17
      Feilen på helikopteret mitt var dårlig lodding inn på servoen. når jeg bevega på lednigen skjedde det mye rart. får dytte inn en ny en og dra å handle mer rotorblader
      Raptor 50
      TT Redline
      Spektrum AR7100R

      T-Rex 500 CF
      Futaba 611/ BLS251

      Comment


      • #18
        Originally posted by SMT View Post
        Du som flyr "virkelige" fly er vel så nært gud at det burde være mulig for deg å nå opp til han og si at vi vil ha tilnærmet vindstille og sol resten av året..

        Ja, noen tror nok de er nbærmere enn virkeligheten??

        Jeg har bedt om 30+ og vindstille med en sval bris om natta, men er neppe hørt......

        Men 11 grader i slutten av februar er jo en bedring????
        ____________________________
        Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

        Comment


        • #19
          Hva om alle samles og tar en stor soldans og lager en totempel av gamle rotorblader. kanskje vi klarer å glede værgudene med det
          Raptor 50
          TT Redline
          Spektrum AR7100R

          T-Rex 500 CF
          Futaba 611/ BLS251

          Comment


          • #20
            4 pakker er nyladet og skal brukes idag om vinden tillater det. Gleder meg
            ____________________________
            Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

            Comment


            • #21
              Originally posted by bfossen View Post
              Hei, har du prøvd det når det er litt vind ute?

              Mvh Bjørn Fossen
              Min andre tur var i rufsete vind, på lørdag. Jeg har trent en god del på simulator, og selv om jeg fremdeles ikke klarer å holde meg innenfor minste sirkel på hoover-traineren i mer enn ett par minutter så tror jeg at refleksene er gode nok til å redde meg ut av mye. (bank i tre)

              Jeg synes Blade'en er veldig stabil. Den "skumleste" responsen i vind var at den løftet seg veldig når vinden økte, slik at jeg måtte jobbe mer med throttle enn det jeg er vant til fra simulatoren.

              Jeg har laget et treningsunderstell av to 4mm karbonrør (1000 mm) med bordtennisballer ytterst. Limte rørene i kryss med epoxy i et 30 ml målebeger fra apoteket og fester hele greia med strips til understellet. Det veier null og niks og kommer midt undet hovedakselen.

              Min maskin har en tendens til å gynge opp og ned (vertikalt, ikke svingende) på samme turtall. Er det normalt? Kan det skyldes varierende vind?

              Finnes det gode alternativer til batteriet fra Eflite, helst med noe mer kapasitet?
              Anders Valland
              Trondheim

              Comment


              • #22
                Har rufsa litt her idag også og det er nok som du sier at du merker mye løft i kastene. Helt kontrollerbart, men dette er jo ikke akkurat en 90 size så man vil merke vinden godt her.

                Men fikk hovret og småfløyet 4 pakker så jeg jobber med heliformen.
                ____________________________
                Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                Comment


                • #23
                  Originally posted by Mossie69 View Post
                  Min maskin har en tendens til å gynge opp og ned (vertikalt, ikke svingende) på samme turtall. Er det normalt? Kan det skyldes varierende vind?
                  Hvis halen beveger seg opp og ned kan det være at du har for lavt turtall på kopteret

                  Comment


                  • #24
                    noen som vet om noen gode alternative servoer som passer i 400?
                    Raptor 50
                    TT Redline
                    Spektrum AR7100R

                    T-Rex 500 CF
                    Futaba 611/ BLS251

                    Comment


                    • #25
                      Satte rotoren i gresset i dag så de ble tannpirkere, også var de fleste butikkene stengt.. men jeg fant en som hadde GCT 325mm Extrem carbon blader. Passet rett på. noen som har erfaring med andre deler som passer på blade 400?
                      Raptor 50
                      TT Redline
                      Spektrum AR7100R

                      T-Rex 500 CF
                      Futaba 611/ BLS251

                      Comment


                      • #26
                        Originally posted by Mossie69 View Post
                        Den "skumleste" responsen i vind var at den løftet seg veldig når vinden økte, slik at jeg måtte jobbe mer med throttle enn det jeg er vant til fra simulatoren.
                        Dette vil man ha på alle helikoptrene. Vil være mer merkbart jo lettere helikopter man har. Synes det værste er når vinden minker. Da vil helikopteret falle raskt mot bakken. Må være rask på throttelstikka, spesielt når man er inverted
                        Geir G
                        -----------------------------
                        T-Rex 600N Pro VBar
                        Raptor 50 Titan
                        T-Rex 450SE
                        Spektrum DX7
                        -----------------------------

                        Comment


                        • #27
                          Originally posted by geirgr View Post
                          Dette vil man ha på alle helikoptrene. Vil være mer merkbart jo lettere helikopter man har. Synes det værste er når vinden minker. Da vil helikopteret falle raskt mot bakken. Må være rask på throttelstikka, spesielt når man er inverted
                          Ja det er vel et utslag av aerodynamikken det. I og med at jeg har mest "erfaring" fra simulator der vindrosser ikke er en del av hover-treningen ble jeg litt tatt på sengen av å måtte jobbe såpass mye med throttle. Så det handler vel mest om forskjell på simulator og virkelighet enn noe annet.
                          Anders Valland
                          Trondheim

                          Comment


                          • #28
                            Originally posted by KTL! View Post
                            Hvis halen beveger seg opp og ned kan det være at du har for lavt turtall på kopteret
                            Nei, det er hele maskinen som beveger seg opp og ned. Jeg lurer på om det bare skyldes variasjon i vind, selv om det var meeget svak vind da jeg fløy første gangen. På simulatoren henger maskina på ett nivå ved en gitt throttle-posisjon og virker svært lite påvirket. I virkeligheten må det nok jobbes endel med throttlestikka også.

                            Det kan sikkert være greit også for andre ferskinger som begynner med simulator å vite at det er mer mellom himmel og jord enn i de fleste simulatorer.
                            Anders Valland
                            Trondheim

                            Comment


                            • #29
                              Er dere fremdeles happy med Blade 400 nå som dere har hatt den en liten stund? Kan den anbefales?
                              Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

                              Anything worth doing is worth overdoing!

                              Comment


                              • #30
                                Jeg har vært fornøyd med min, men akkurat nå har Håvard (flypilot) fått den med seg og skal tune/teste og få filmet den litt med 3D gutta for å få kjørt den litt.

                                Gleder meg til tilbakemeldinger derfra....
                                ____________________________
                                Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                                Comment

                                Working...
                                X