Announcement

Collapse
No announcement yet.

Blogg E-Flite Blade 400 3D

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #61
    Konfigurere dx6i til Phoenix (idle up)

    Hei, var og hentet Blade400 m dx6i på posten idag.

    Problem: Etter å ha stilt inn på én servo istedenfor ccpm, som instruert, og såvidt jeg kan se konfigurert korrekt i Phoenix (vet at det ikke er korrekt!), så funker alt bortsett fra Flight mode. Throttle hold funker, men altså ikke idle up.

    Noen som vet (eller tror de vet) hva jeg gjør feil?
    Anders Eiebakke
    90078513

    Comment


    • #62
      Kunne ikke vente lenger, skiftet fra 120 til 90 i ferdigoppsettet til Blade400 i tx, da funker det.
      Anders Eiebakke
      90078513

      Comment


      • #63
        Blade400 og Align flybar frame

        Noen som har testet align flybar control frame på blade400?
        har montert det selv nå. men siden det er breiere mellom kulene til linkarmene, ble pichèn feil. Noen som har testet og eventuelt husker hvor mye de justerte linkene?
        Jeg har skrudd de 3 turn ut...
        Har satt på align alu tail rotorgrip, bare å bytte kulene så gikk de rett på
        Raptor 50
        TT Redline
        Spektrum AR7100R

        T-Rex 500 CF
        Futaba 611/ BLS251

        Comment


        • #64
          Jeg har også slengt med på E-flite bølgen nå og skaffet meg Blade 400 3D. Og godt er det at deleprisene er lave, for her går det unna.... De første turene har foregått på grusbane, og det er altså ikke å anbefale. Jobber med hoovring, og det blir vel det en stund fremover... Men det er fantastisk artigt og absolutt å anbefale. Må vel skaffe meg noen flere Li-Po batterier til. Er det noen som vet om noen passende, gode, Li-po batterier til en grei pris?
          E-flite Blade 400 3D
          Spektrum DX6i

          Traxxas Rustler x 2

          Comment


          • #65
            Originally posted by BjørnNæss View Post
            Jeg har også slengt med på E-flite bølgen nå og skaffet meg Blade 400 3D. Og godt er det at deleprisene er lave, for her går det unna.... De første turene har foregått på grusbane, og det er altså ikke å anbefale. Jobber med hoovring, og det blir vel det en stund fremover... Men det er fantastisk artigt og absolutt å anbefale. Må vel skaffe meg noen flere Li-Po batterier til. Er det noen som vet om noen passende, gode, Li-po batterier til en grei pris?
            Jeg bestilte batterier + ladere fra www.fmadirect.com. Jeg har tre CellPro 4S-ladere og tre CellPro-batterier (pluss batteriet og laderen som fulgte med helikopteret), så jeg kan lade alle batteriene på en gang.

            Ellers er vel hobbycity.com billigst på batterier. Jeg ser at Zippy-R-batteriene høster lovord og er billige.
            Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

            Anything worth doing is worth overdoing!

            Comment


            • #66
              Originally posted by joto View Post
              Jeg bestilte batterier + ladere fra www.fmadirect.com. Jeg har tre CellPro 4S-ladere og tre CellPro-batterier (pluss batteriet og laderen som fulgte med helikopteret), så jeg kan lade alle batteriene på en gang.

              Ellers er vel hobbycity.com billigst på batterier. Jeg ser at Zippy-R-batteriene høster lovord og er billige.
              Jeg har kjøpt tre Eflite 1800mah lipo, sånne som 400`n kommer med (sikket ikke de beste batteriene men). har også invistert i en swallow lader.. greit å ha så jeg man kan lade flere typer batterier...
              Lykke til!!!!

              Er det noen som kjenner til finjusterieng av linkene som går fra flybaren?
              Raptor 50
              TT Redline
              Spektrum AR7100R

              T-Rex 500 CF
              Futaba 611/ BLS251

              Comment


              • #67
                Ser på spectrum dx6i sin manual og leser om travel adjustment.
                hva er travel adjustment i forhold til dual rate? Med dual rate kan man sette opp at utslaget er f eks aldri mer enn 70 %.

                Comment


                • #68
                  Originally posted by bfossen View Post
                  Ser på spectrum dx6i sin manual og leser om travel adjustment.
                  hva er travel adjustment i forhold til dual rate? Med dual rate kan man sette opp at utslaget er f eks aldri mer enn 70 %.
                  Fra side 28 i manualen: Move the corresponding channel’s stick or switch in the desired direction and hold the stick you wish to change
                  the travel adjust..

                  Med travel adjustment kan du begrense utslaget i hver retning på hver servo for seg. Kjekt for å unngå at servoene stanger imot noe, og brukes for å få montasjen optimal.

                  Dual rate bruker du mer under flyging, f.eks rolige utslag under take-off og landing. Dual rate begrenser like mye i hver retning. På DX6i kan du velge å bruke en bryter pr. kanal, eller en felles bryter for alle. Dvs, det gjelder ikke alle kanalene, men høyde, side og balanseror.

                  Comment


                  • #69
                    Har satt inn Eflite 25amp pro ESC i dag... virker kjempefint.. ser at den gir mer stabil spenning til mottageren under flyging..
                    Noen som har prøvd andre oppgraderinger?
                    Er på jakt etter en bedre haleservo.. noen som har funnet noen som passer og er greie?
                    Raptor 50
                    TT Redline
                    Spektrum AR7100R

                    T-Rex 500 CF
                    Futaba 611/ BLS251

                    Comment


                    • #70
                      Grøftegraving med halerotoren

                      Jeg synes halerotoren er plassert vel lavt. Det er fort gjort at halerotoren kommer borti bakken når man lander, særlig med litt ujevnt underlag.

                      Går det bra å bytte et og et rotorblad, eller bør man skifte ut hele paret?
                      Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

                      Anything worth doing is worth overdoing!

                      Comment


                      • #71
                        Jeg har byttet begge... men har ikke slått nedi noe spesielt med min. jeg har satt på carbon finne bak, som jeg har forsterket ved å lime et strips langs nedre kanten så den ikke flises opp så fort.
                        var greit å ha i går, tok en lavflyving som ble vel lav. var litt vind (får skylde på den) og plutselig slepte jeg finna langs bakken så steina spruta. men det gikk fint med rotoren likevel
                        Last edited by jan Kenneth; 19-04-08, 19:21.
                        Raptor 50
                        TT Redline
                        Spektrum AR7100R

                        T-Rex 500 CF
                        Futaba 611/ BLS251

                        Comment


                        • #72
                          Fikk en dreven flyver til å teste 400èn i helga også. eneste han hadde å si var at vi må få ut sirupen i servoene som følger med. ellers et bra kit! ble råda til å kjøpe Hitec HS65MG servoer. Noen som har testa??
                          I dag ble det vist en Raptor 50 på meg også så da blir det slutt på å hovre i stua!
                          Raptor 50
                          TT Redline
                          Spektrum AR7100R

                          T-Rex 500 CF
                          Futaba 611/ BLS251

                          Comment


                          • #73
                            Kjøpte en Blade 400 3D i går Flydd lama v3 før. På batteri nr 2 holdt jeg det oppe i luften nesten hele tiden. Hvordan er fremgangen for dere andre med lignende bakgrunn som lama osv?
                            Har på treningsunderstell. Noen som hadde det og hvor mange turer gikk det før dere tok det av?

                            ______________
                            Eflite Blade400
                            Spektrum DX6i

                            Comment


                            • #74
                              Jeg fløy med en Eflite CX2 før. Kjøpte 400 i januar. Jeg fløy aldri med understell, men gikk noen rotorer da.
                              Nå har jeg kjøpt en Raptor 50 som jeg prøver å venne meg til å fly...
                              Raptor 50
                              TT Redline
                              Spektrum AR7100R

                              T-Rex 500 CF
                              Futaba 611/ BLS251

                              Comment


                              • #75
                                What the F...?

                                Var ute å fløy litt i sta. hadde nettop bytta hoved-aksling etter å ha "lånt litt høyde" i går. midt å en skarp høyresving følte jeg at jeg mista litt løft. når jeg kom ut av svingen vibrerte den så mye at det var nesten umulig å holde styr på den, så jeg landa. viste seg at hoved-akslingn har bøyd seg mens jeg svingte!! den er helt kroka.
                                hvordan er det mulig??
                                Raptor 50
                                TT Redline
                                Spektrum AR7100R

                                T-Rex 500 CF
                                Futaba 611/ BLS251

                                Comment

                                Working...
                                X