Announcement

Collapse
No announcement yet.

Blogg E-Flite Blade 400 3D

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Originally posted by affa View Post
    Jeg har vært fornøyd med min, men akkurat nå har Håvard (flypilot) fått den med seg og skal tune/teste og få filmet den litt med 3D gutta for å få kjørt den litt.

    Gleder meg til tilbakemeldinger derfra....
    Morsomt.. håper du poster erfaringen her da!
    Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

    Anything worth doing is worth overdoing!

    Comment


    • #32
      Hei Alf og dere andre som vurderer kjøp av denne maskinen.

      Jeg var og fløy denne maskinen innendørs i går sammen med endel andre folk. Det ble testet litt oppsett og noen små justeringer ble gjort.

      I normal modus økte jeg hoverpitch for å få ned turtallet endel da turtallet der var altfor høyt etter min mening. Jeg økte også pitchutslaget noe da jeg liker å ha et heliopter som reagerer bra på pitchkommando. Dette var de eneste justeringene jeg gjorde med helikopteret og alt ble gjort i radioen, ingen justeringer på selve helikopteret.

      Når det gjelder flygingen for min del innendørs så er ikke jeg personlig god nok til full utfoldelse der, det får andre stå for men jeg fikk flydd den litt rundt rolig og fint og testet litt hovring. I normalmodus er den veldig stabil og kan lett rimmes til å stå rolig i luften i flere sekunder uten å måtte behøve å være nær stikkene. I 3d modus er turtallet endel høyere og helikopteret blir mye mer manøvrerbart men på grunn av ganske myke dempere i hodet på helikopteret ble hallen jeg fløy i for liten for å få til så veldig mye sprell, når jeg får en mulighet til å fly den ute skal jeg komme med en ny tilbakemelding her på forumet. Og nettopp på grunn av disse demperene blir den veldig myk og fin for en som skal starte med helikopter.

      Jeg har ikke så veldig god oversikt over hva man får av nybegynnerhelikopter i dag men utifra det jeg så i hallen idag og har hørt fra andre er dette helikopteret helt klart det beste du får kjøpt for pengene i dag. Mye av det er basert på at du får med et veldig bra radiosystem som du kan ta med deg videre til andre helikopter samt at helikopteret i seg selv er bra konstruert og det er tilgang til veldig billige deler.

      Så min foreløpige konklusjon er at dersom du er på jakt etter et helikopter som du ønsker å lære det helt grunnlegende på og som du vil kunne bruke en god stund etter at du har lært deg å hovre er det i min mening ingen tvil, løp å kjøp...

      PS: har sett noen av norges dyktigste 3d piloter fly helikopteret og det skal ikke stå på helikopteret ser det ut til..

      Flere flyrapporter kommer.....
      - Håvard Glad Andreassen
      - Warbirds over EVJE 2019 -> https://www.facebook.com/events/1954467698128041/

      Comment


      • #33
        Originally posted by joto View Post
        Er dere fremdeles happy med Blade 400 nå som dere har hatt den en liten stund? Kan den anbefales?
        Jeg er strålende fornøyd med min. Den er stor nok til å være stabil, riktig satt opp rett ut av boksen, mer kraft enn jeg har evne til å utfordre (ergo kan jeg vokse med den), liten nok til at jeg kan fly den like ved huset, billig nok til at man slipper å være nervøs for å smelle den i bakken. En suveren pakke.

        Løp og kjøp!
        Anders Valland
        Trondheim

        Comment


        • #34
          Nå har jeg satt på en Futaba 401 gyro på 400en. Det ble et helt nytt helikopter! har ikke testa den nye gyroen i vind enda da..
          Var snakk om de myke demperene tidligere her. hvordan kan jeg få de litt hardere?
          Raptor 50
          TT Redline
          Spektrum AR7100R

          T-Rex 500 CF
          Futaba 611/ BLS251

          Comment


          • #35
            Originally posted by jan Kenneth View Post
            Nå har jeg satt på en Futaba 401 gyro på 400en. Det ble et helt nytt helikopter! har ikke testa den nye gyroen i vind enda da..
            Var snakk om de myke demperene tidligere her. hvordan kan jeg få de litt hardere?
            På hvilken måte ble det bedre?
            Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

            Anything worth doing is worth overdoing!

            Comment


            • #36
              Hardere dampee = Mere sprett i heliet
              Go Lower! Lower.... To Low!

              Comment


              • #37
                Originally posted by Mademan View Post
                Hardere dampee = Mere sprett i heliet
                Upresist av meg - jeg mente: på hvilken måte ble helikopteret bedre med ny gyro?
                Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

                Anything worth doing is worth overdoing!

                Comment


                • #38
                  Den ble mye roligere når jeg hovra. halen sto bom rolig hele tiden. den hadde en tendens til å vri seg rundt og vingle litt tidligere. merka at den gamle gyroen ikke var så rask.
                  Har snakka litt med andre om 400en også. Er jo et bra og billig alternativ. Radioutstyret som følger med er jo noe man kan bruke videre. Billige deler. og man flyr seg jo uansett lei etter en stund, så man vil ha noe større. så hvorfor ikke starte med en blade400?
                  Last edited by jan Kenneth; 12-03-08, 19:23.
                  Raptor 50
                  TT Redline
                  Spektrum AR7100R

                  T-Rex 500 CF
                  Futaba 611/ BLS251

                  Comment


                  • #39
                    Originally posted by jan Kenneth View Post
                    Den ble mye roligere når jeg hovra. halen sto bom rolig hele tiden. den hadde en tendens til å vri seg rundt og vingle litt tidligere. merka at den gamle gyroen ikke var så rask.
                    Har snakka litt med andre om 400en også. Er jo et bra og billig alternativ. Radioutstyret som følger med er jo noe man kan bruke videre. Billige deler.
                    Interessant. Hvor stor investering snakker vi om da?

                    Originally posted by jan Kenneth View Post
                    og man flyr seg jo uansett lei etter en stund, så man vil ha noe større. så hvorfor ikke starte med en blade400?
                    Hva - insinuerer du at RC-flygere er utstyrsfriker?!
                    Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

                    Anything worth doing is worth overdoing!

                    Comment


                    • #40
                      Originally posted by joto View Post
                      Interessant. Hvor stor investering snakker vi om da?
                      Litt over en høvding.

                      Siden finnes ikke

                      Ellers finnes det jo også endel brukte GY401'er til salgs på RC-Marked.

                      Mvh
                      Mathias
                      Mikado Logo 700 Xxtreme | Blade 130 X | JR XG8 & Spektrum DX8

                      Comment


                      • #41
                        Originally posted by Mathias View Post
                        Litt over en høvding.

                        Siden finnes ikke

                        Ellers finnes det jo også endel brukte GY401'er til salgs på RC-Marked.

                        Mvh
                        Jeg lurte litt på å kjøpe en Blade 400 Spectrum DX7 med tanke på fremtlidlige helikopteroppgraderinger. Hvis jeg slenger med en ny gyro, så nærmer jeg meg jo prisen for en T-Rex. Hvordan er prisene på reservedeler på Blade 400 ifht T-Rex?

                        Jeg kan selvsagt finne priser på like deler på hhv smallsize og elefun, men jeg har ingen anelse om hvilke deler som gjerne ryker i kræsj... :O
                        Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

                        Anything worth doing is worth overdoing!

                        Comment


                        • #42
                          Det som ryker som oftest er:

                          Blader
                          Halebom
                          Main shaft
                          Flybar
                          Canopy
                          Belte til halen
                          Understell

                          Det som ryker for meg vertfall
                          Go Lower! Lower.... To Low!

                          Comment


                          • #43
                            Main shaft koster ca 45 kr for to
                            Flybar er omtrent samme prisen.
                            Tail rotor shaft mener jeg kostet 50kr
                            Er hverfall sånne deler jeg har bytta mest av
                            Raptor 50
                            TT Redline
                            Spektrum AR7100R

                            T-Rex 500 CF
                            Futaba 611/ BLS251

                            Comment


                            • #44
                              I dag har Tom Erik Rolfson testet Blade'n en liten og vi har tatt en liten filmsnutt av det hele og det viser at helikopteret er absolutt et 3d helikopter for de som ønker det...Det var til og med flybart med de ene rotorbladet montert feil vei (MY BAD) hehe...
                              Attached Files
                              - Håvard Glad Andreassen
                              - Warbirds over EVJE 2019 -> https://www.facebook.com/events/1954467698128041/

                              Comment


                              • #45
                                Prøvde det med halerotoren en gang jeg.. gikk faktisk en hel dag før jeg opptaget det.
                                har kjøpt en DX7 nå, er det noen som har erfaring med den? Noen tips å få om innstilling?
                                Har fått den grovt satt opp nå. men er noen ting jeg ikke har kommet helt inn i enda.
                                har også satt inn 401 gyro. der lurer jeg litt på Delay innstilling...
                                Raptor 50
                                TT Redline
                                Spektrum AR7100R

                                T-Rex 500 CF
                                Futaba 611/ BLS251

                                Comment

                                Working...
                                X