Unconfigured Ad
Collapse
Byggeblogg Logo 400 V-bar
Collapse
X
-
-
Er litt usikker på om jording strengt tatt er nødvendig, men jeg pusset nå ned til metallet i halebommen og rengjorde dette. Deretter fant jeg litt tynn finkordelt ledning og la innunder bommen og festet som settes i kroppen. Strakk ledningen frem til alublokken i kroppen og skrudde den inn i festet på siden.
I dag har jeg flydd 5 pakker og er veldig fornøyd. Litt sensitiv på høyderor og litt sløv på balanseror, men så har jeg heller ikke justert noe i Vstabi. Hadde med pc på stripa for å tune, men orket rett og slett ikke. Det var surt og snøen ligger 10 cm ennå....
Kurvene kan nok også justeres og jeg har ikke helt 0 grader pitch på midtstikke så jeg får sette meg ned og fintrimme dette.
Ellers er den superstabil, løftet av og der står den nesten. Drifter ikke og halen er veldig stabil.
Noe annet man merker er hvor lite støy det er, helt klart stor forskjell fra flybar.
Ingen andre som orket seg utpå i dag så det ble bare noen få bakkebilder____________________________
Alf Wilhelm Hansen www.flygal.noComment
-
Var triste greier, men som du sier, dette er en del av hobbyen.
Ser forresten at det er du som har laget artikkelen om T-rex500 også. Har bestemt meg for å hive meg på et kopter i denne størrelsen, men er usikker på hva jeg skal gå for, og hadde vert supert om du kan lage en T-rex500 VS Logo400, når du har fått testflydd dem begge. Flybarless VS flybar, byggekvalitet, bruksområder osv.osv.
Må takke for at vi har slike ildsjeler som deg som virkelig bidrar og gjør modellflynytt til en kjempespennende arena for oss lesende modellflypiloter.
Mvh Geir
Skal gi en tilbakemelding etterhvert som den trimmes inn. Er mye som kan gjøres i Vstabi så det tar nok litt tid før jeg har den slik jeg liker den.
500 størrelsen synes jeg er ett godt valg, mer stabil en størrelsen skulle tilsi og alikevel "billig" nok å plante!
Monteringen av Logo var helt enestående mens oppsett av Vstabi er noe mer omfattende for å få den slik man vil ha den.
Montering av Trex 500 er helt grei og enkel og man er fortere justert inn.
Delepriser på disse 2 avviker ikke allverden og uansett hva du velger så er det helikoptre av høy kvalitet!
Gleder meg til byggingen____________________________
-
Vbar / Vstabi
Må innrømme at trimmingen i Vstabi ser litt uoversiktelig ut ved første øyekast og gleder meg til jeg har fått sett nok til å vite det meste der.
Hvis noen i nærheten i Lier kan mye om dette og føler seg kallet så sier jeg gjerne jatakk til en dag sammen for trimming og flygning??____________________________
-
Har surfet masse tråder på logo400&Trex500, de har jo sine styrker og svakheter begge to, eneste jeg er skeptisk til er servoinfestningen på Logo, om jeg må til å modde disse. litt bekymra for geometrien om en ikke får satt dem helt korrekt, og hvor er fiskebenstannhjula? trodde nye logoer hadde disse?. bortsett fra det, blir det nok en bestilling ganske snart,må bare bestemme meg------------------
PA Bad Boy med ASP46
H9 T-34 Mentor Saito 82 (på byggebordet)
E-Flite Taylorcraft
T-rex 450Sport
Cessna Cardinal on floates (EPP)Comment
-
Har surfet masse tråder på logo400&Trex500, de har jo sine styrker og svakheter begge to, eneste jeg er skeptisk til er servoinfestningen på Logo, om jeg må til å modde disse. litt bekymra for geometrien om en ikke får satt dem helt korrekt, og hvor er fiskebenstannhjula? trodde nye logoer hadde disse?. bortsett fra det, blir det nok en bestilling ganske snart,må bare bestemme megHilsen Rune Marcussen
MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
JR DSX9
Fitjar Modellflyklubb
---------------------------------------------------------------------------
Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!Comment
-
Har surfet masse tråder på logo400&Trex500, de har jo sine styrker og svakheter begge to, eneste jeg er skeptisk til er servoinfestningen på Logo, om jeg må til å modde disse. litt bekymra for geometrien om en ikke får satt dem helt korrekt, og hvor er fiskebenstannhjula? trodde nye logoer hadde disse?. bortsett fra det, blir det nok en bestilling ganske snart,må bare bestemme meg
Hvis du skal ha flybarless oppsett så tror jeg ikke det spiller så enormt stor rolle hvem av de 1meters maskinene du velger. Om du skal ha med den kjedelige stanga på rotorhodet er det nok kanskje også mindre viktig hva du velger...kanskje
Som Mikadotilhenger, som flyr Align-visp, er det lett å like begge... Som det blir nevnt er det fordeler og ulemper. Har ikke klådd på L400 selv så jeg kan kun uttale meg om L500 og 600.Espen Melby
:D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:DComment
-
Hvis det ikke er vesentlig forskjell på Logo400 kontra 500, så kan en vel egentlig gå for en 500? da får en jo også disse stillegående drevene også, eller blir den mye større? Må vel ha standard size servoer også på 500?.------------------
PA Bad Boy med ASP46
E-Flite Taylorcraft
T-rex 450Sport
-
Standard servoer på L500 ja.
Det er 30cm større rotordiameter på L500 med 550mm blader (som jeg forøvrig anbefaler fremfor 500mm). Har hatt bl.a. L500 og nå en trex 500. Forskjellen er ganske stor.
Jeg syntes det ble litt værre å ha oversikt over orienteringen på helikopteret når jeg gikk over til Trex500 fra L500.
Det er også ganske stor forskjell i pris på batterier... Du bør ha 6s5000mah til L500 og sikkert 6s2500-3000mah til L400.Espen Melby
:D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:DComment
-
OK,Hmm, er ikke lett dette her. Får vel vente å se til Logo 400 har vert på vingene en liten stund. Er egentlig den størrelsen jeg er på jakt etter, men ikke lett å velge i jungelen av gode kopters. Takker for svar.
Mvh Geir------------------
PA Bad Boy med ASP46
E-Flite Taylorcraft
T-rex 450Sport
-
Hei,
Fikk Logo'en min i dag. En ting jeg stusser på.
Motoren går inn på hoveddrevet, og halen drives direkte på samme drevet. Hvordan blir dette i en autorotasjon. Vil ikke halebladene stoppe da .... ?
Ellers ser det veldig greit ut, regner ikke med at det skal dukke opp veldig mange problemer i forhold til byggingen.- Erik -
------------------------------------------
Logo 600SX + 6003D
Logo 400SE
Futaba 18MZComment
Forum Bottome ADS
Collapse
Comment