Unconfigured Ad

Collapse

Byggeblogg Logo 400 V-bar

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • RCpro
    Forhandler
    • Dec 2005
    • 293

    #61
    Originally posted by affa
    Hehe, ingen tårer. Mått ejo nesten le, vart næsten skræmt der den tok sine hallingkast og var hjelpesløs. Kun blader, mast, hoveddrev og bom som gikk

    Shit happens, tåler man ikke det må man begynne med hekling................
    Hekling er jo hyggelig det å.. he he..
    Emil Nilsen
    www.rcpro.no

    Comment

    • affa
      Administrator
      • Jul 2002
      • 5878

      #62
      Er litt usikker på om jording strengt tatt er nødvendig, men jeg pusset nå ned til metallet i halebommen og rengjorde dette. Deretter fant jeg litt tynn finkordelt ledning og la innunder bommen og festet som settes i kroppen. Strakk ledningen frem til alublokken i kroppen og skrudde den inn i festet på siden.

      I dag har jeg flydd 5 pakker og er veldig fornøyd. Litt sensitiv på høyderor og litt sløv på balanseror, men så har jeg heller ikke justert noe i Vstabi. Hadde med pc på stripa for å tune, men orket rett og slett ikke. Det var surt og snøen ligger 10 cm ennå....

      Kurvene kan nok også justeres og jeg har ikke helt 0 grader pitch på midtstikke så jeg får sette meg ned og fintrimme dette.

      Ellers er den superstabil, løftet av og der står den nesten. Drifter ikke og halen er veldig stabil.

      Noe annet man merker er hvor lite støy det er, helt klart stor forskjell fra flybar.

      Ingen andre som orket seg utpå i dag så det ble bare noen få bakkebilder
      Attached Files
      ____________________________
      Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

      Comment

      • affa
        Administrator
        • Jul 2002
        • 5878

        #63
        Originally posted by royalevo
        Var triste greier, men som du sier, dette er en del av hobbyen.

        Ser forresten at det er du som har laget artikkelen om T-rex500 også. Har bestemt meg for å hive meg på et kopter i denne størrelsen, men er usikker på hva jeg skal gå for, og hadde vert supert om du kan lage en T-rex500 VS Logo400, når du har fått testflydd dem begge. Flybarless VS flybar, byggekvalitet, bruksområder osv.osv.

        Må takke for at vi har slike ildsjeler som deg som virkelig bidrar og gjør modellflynytt til en kjempespennende arena for oss lesende modellflypiloter.

        Mvh Geir
        Takk !


        Skal gi en tilbakemelding etterhvert som den trimmes inn. Er mye som kan gjøres i Vstabi så det tar nok litt tid før jeg har den slik jeg liker den.

        500 størrelsen synes jeg er ett godt valg, mer stabil en størrelsen skulle tilsi og alikevel "billig" nok å plante!

        Monteringen av Logo var helt enestående mens oppsett av Vstabi er noe mer omfattende for å få den slik man vil ha den.

        Montering av Trex 500 er helt grei og enkel og man er fortere justert inn.
        Delepriser på disse 2 avviker ikke allverden og uansett hva du velger så er det helikoptre av høy kvalitet!

        Gleder meg til byggingen
        ____________________________
        Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

        Comment

        • affa
          Administrator
          • Jul 2002
          • 5878

          #64
          Vbar / Vstabi

          Må innrømme at trimmingen i Vstabi ser litt uoversiktelig ut ved første øyekast og gleder meg til jeg har fått sett nok til å vite det meste der.

          Hvis noen i nærheten i Lier kan mye om dette og føler seg kallet så sier jeg gjerne jatakk til en dag sammen for trimming og flygning??
          ____________________________
          Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

          Comment

          • ehaga
            • Feb 2005
            • 1173

            #65
            Jeg gleder meg til byggingen, men er litt spent på oppsett av V-bar. Kanskje vi må forhøre oss med Lorents om han kan hjelpe oss litt ???
            - Erik -

            ------------------------------------------
            Logo 600SX + 6003D
            Logo 400SE

            Futaba 18MZ

            Comment

            • Mathias
              • Feb 2007
              • 1122

              #66
              Så det ble Logo på deg også, Erik?

              Fikk en mistanke da jeg jeg så Trex'en din ut for salg på RCM.

              Lorents? Er han noe aktiv lengre, da?

              Forresten, Outrage-pakker!
              Mathias
              Mikado Logo 700 Xxtreme | Blade 130 X | JR XG8 & Spektrum DX8

              Comment

              • ehaga
                • Feb 2005
                • 1173

                #67
                Har mailet litt med han. Skulle jeg tippe er han tilbake snart.

                Trex er bra det - men jeg kan ikke ha to trex'er + logo 400 + 90.
                - Erik -

                ------------------------------------------
                Logo 600SX + 6003D
                Logo 400SE

                Futaba 18MZ

                Comment

                • royalevo
                  • Oct 2004
                  • 177

                  #68
                  Har surfet masse tråder på logo400&Trex500, de har jo sine styrker og svakheter begge to, eneste jeg er skeptisk til er servoinfestningen på Logo, om jeg må til å modde disse. litt bekymra for geometrien om en ikke får satt dem helt korrekt, og hvor er fiskebenstannhjula? trodde nye logoer hadde disse?. bortsett fra det, blir det nok en bestilling ganske snart,må bare bestemme meg
                  ------------------

                  PA Bad Boy med ASP46
                  H9 T-34 Mentor Saito 82 (på byggebordet)
                  E-Flite Taylorcraft
                  T-rex 450Sport
                  Cessna Cardinal on floates (EPP)

                  Comment

                  • roadrune
                    • Jul 2007
                    • 2292

                    #69
                    Originally posted by royalevo
                    Har surfet masse tråder på logo400&Trex500, de har jo sine styrker og svakheter begge to, eneste jeg er skeptisk til er servoinfestningen på Logo, om jeg må til å modde disse. litt bekymra for geometrien om en ikke får satt dem helt korrekt, og hvor er fiskebenstannhjula? trodde nye logoer hadde disse?. bortsett fra det, blir det nok en bestilling ganske snart,må bare bestemme meg
                    Protos 500
                    Hilsen Rune Marcussen

                    MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
                    T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
                    JR DSX9

                    Fitjar Modellflyklubb
                    ---------------------------------------------------------------------------
                    Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

                    Comment

                    • esmel
                      • Dec 2004
                      • 2830

                      #70
                      Originally posted by royalevo
                      Har surfet masse tråder på logo400&Trex500, de har jo sine styrker og svakheter begge to, eneste jeg er skeptisk til er servoinfestningen på Logo, om jeg må til å modde disse. litt bekymra for geometrien om en ikke får satt dem helt korrekt, og hvor er fiskebenstannhjula? trodde nye logoer hadde disse?. bortsett fra det, blir det nok en bestilling ganske snart,må bare bestemme meg
                      Det er kun 500 og 600 som har de nevnte drevene.

                      Hvis du skal ha flybarless oppsett så tror jeg ikke det spiller så enormt stor rolle hvem av de 1meters maskinene du velger. Om du skal ha med den kjedelige stanga på rotorhodet er det nok kanskje også mindre viktig hva du velger...kanskje

                      Som Mikadotilhenger, som flyr Align-visp, er det lett å like begge... Som det blir nevnt er det fordeler og ulemper. Har ikke klådd på L400 selv så jeg kan kun uttale meg om L500 og 600.
                      Espen Melby

                      :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

                      Comment

                      • royalevo
                        • Oct 2004
                        • 177

                        #71
                        Originally posted by esmel
                        Har ikke klådd på L400 selv så jeg kan kun uttale meg om L500 og 600.
                        Hvis det ikke er vesentlig forskjell på Logo400 kontra 500, så kan en vel egentlig gå for en 500? da får en jo også disse stillegående drevene også, eller blir den mye større? Må vel ha standard size servoer også på 500?.
                        Last edited by royalevo; 01-11-08, 18:34. Reason: Skrivefeil
                        ------------------

                        PA Bad Boy med ASP46
                        H9 T-34 Mentor Saito 82 (på byggebordet)
                        E-Flite Taylorcraft
                        T-rex 450Sport
                        Cessna Cardinal on floates (EPP)

                        Comment

                        • esmel
                          • Dec 2004
                          • 2830

                          #72
                          Standard servoer på L500 ja.
                          Det er 30cm større rotordiameter på L500 med 550mm blader (som jeg forøvrig anbefaler fremfor 500mm). Har hatt bl.a. L500 og nå en trex 500. Forskjellen er ganske stor.
                          Jeg syntes det ble litt værre å ha oversikt over orienteringen på helikopteret når jeg gikk over til Trex500 fra L500.

                          Det er også ganske stor forskjell i pris på batterier... Du bør ha 6s5000mah til L500 og sikkert 6s2500-3000mah til L400.
                          Espen Melby

                          :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

                          Comment

                          • royalevo
                            • Oct 2004
                            • 177

                            #73
                            OK,Hmm, er ikke lett dette her. Får vel vente å se til Logo 400 har vert på vingene en liten stund. Er egentlig den størrelsen jeg er på jakt etter, men ikke lett å velge i jungelen av gode kopters. Takker for svar.

                            Mvh Geir
                            ------------------

                            PA Bad Boy med ASP46
                            H9 T-34 Mentor Saito 82 (på byggebordet)
                            E-Flite Taylorcraft
                            T-rex 450Sport
                            Cessna Cardinal on floates (EPP)

                            Comment

                            • ehaga
                              • Feb 2005
                              • 1173

                              #74
                              Hei,

                              Fikk Logo'en min i dag. En ting jeg stusser på.

                              Motoren går inn på hoveddrevet, og halen drives direkte på samme drevet. Hvordan blir dette i en autorotasjon. Vil ikke halebladene stoppe da .... ?

                              Ellers ser det veldig greit ut, regner ikke med at det skal dukke opp veldig mange problemer i forhold til byggingen.
                              - Erik -

                              ------------------------------------------
                              Logo 600SX + 6003D
                              Logo 400SE

                              Futaba 18MZ

                              Comment

                              • esmel
                                • Dec 2004
                                • 2830

                                #75
                                Du har rett.
                                Det er ikke drift på halen under autorotasjon på L400.
                                Espen Melby

                                :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

                                Comment

                                Working...