Bestemte meg på direkten da jeg fikk se Infinityn på en Amerikansk side rett før nyttår.
Denne skulle jeg ha! Hadde hatt lyst på en 90 F3A sak lenge men ikke greid og bestemme meg
Er såpass dårlig pilot at jeg trenger ett fly som flyr bra.
Har ett fromt ønske om og trene litt på noen Nordic øvelser og forsøke sy i sammen disse til noen sekvenser. Uten å ha noen andre ambisjoner enn akkurat det
Når Celtic Griffin ble Norsk forhandler så var ordren spikret på flekken.
Nå er den i hus, og Ken er sikkert mer enn glad for og slippe maset fra en overivrig RC amatør.
Litt tall og slikt:
Lengde: 1726mm
Vingespenn 1700mm
Oppgitt vekt med 4-Takt inkludert tuned pipe: 3480gr
Anbefalt motor: 91-110 4-stroke
Hacker C50 eller tilsvarende.
Komponentvekter sakset fra MFT´s blogg
Vinge 580g Kropp inkl fena och sidoroder 595g Stabbe och höjdroder 140g Belly pan (glasfiber) 110g Landställ (duralalu) 90g Canopy 60g Tillbehör (ex tank) 120g
Total:1695g
Flyet leveres med hel vinge, og siderors finne bygget som en del av kroppen.
Motorfeste er bygget av plywood som en integrert del av kroppen, en løsning jeg bare liker sånn passe, men viste det da jeg bestilte så ingen grunn til og surve.
En løsning som derimot vil passe elektro oppsett glimrende
Hardware pakken virker å være av god kvalitet, og jeg tar sikte på og bruke mest mulig av denne…med ett par unntak. Bytter ut tanken med en 16oz Du-Bro tank jeg har liggende og slenge. Kommer også til å erstatte ”gaffel” løsningen på høyderoret med en MK sak.
Ellers får flyet skryt for og være ekstremt rett bygget til og være en ARF. Får også gode karakterer på flyegenskaper.
Ligger ett par gode tråder på RCU Forums
Under Pattern forumet om både elektro og 4- stroke setup
Ja Joo jeg vet jeg får på pukkelen av deg Men det ble en harkende, spyttende, tresprit drikkende, forurensende fossil av en to takt i nesa.
Delvis fordi jeg synes elektro ble for dyrt, delvis fordi jeg er halvredd greiene, og konsekvenser av feilbruk
Men ett elektro oppsett vil passe modellen glimrende. Det er flere tråder på RCU som omhandler dette. En elektro pilot vil antagelig ønske og bytte landingsunderstellet med ett høyere i carbon
Årsaken til att jeg valgte to takt fremfor 4 takt er først og fremst vibrasjoner, flyet er veldig lett bygget.
Eneste problemet med en to takt er og få plassert den digre tuned pipen
Kommer til og varme inn epoxy i alle kritiske deler som firewall, og innfesting av landingsunderstell, kommer også til og forsterke der jeg synes det er nødvendig i samme områder. Flyet kommer til og bli litt baktungt med en 2 stroke så gjør det med relativt god samvittighet. Andre lim fuger jeg kommer til vil få en omgang CA.
Vil lage en slags demping på motorfestet, kombinert med en finer nesering foret med fuelslange. Helt hvordan får jeg finne ut i samarbeid med hjernen min senere.
Andre tweaks blir det ikke så mye av, tror ikke det er nødvendig, bortsett fra en Perry pumpe for og sikre fuel tilførselen fra CG montert tank. Og mulig trottel servo flyttet frem.
Oppsett/deler:
Motor : MVVS 91 i bak utblås oppsett.
Bend : Bygges av Krumscheid deler
Pipe : Krumscheid 1010
Spinner: Krumscheid 60mm (husker ikke nummeret i farten)
Pumpe: Perry VP-30
Høyderors overføring: MK 1251
Ail: HS475BB (carbonite)
Elev/Rud: HS635MG
Trottel: HS225BB
Motorfeste/Nesering: Egenprodusert
Batteri: 4.8 1700mah
Har ikke fått gjort så mye enda. Er sommer og en hel haug med andre ting som MÅ gjøres. Men er ferdig med vingemontasjen og fått stuet bort den så lenge. Har så vidt fått testet om MVVS en får plass
Artig om det er andre som monterer samme modell så vi kan utveksle litt erfaringer.
Litt bilder tilslutt
Denne skulle jeg ha! Hadde hatt lyst på en 90 F3A sak lenge men ikke greid og bestemme meg
Er såpass dårlig pilot at jeg trenger ett fly som flyr bra.
Har ett fromt ønske om og trene litt på noen Nordic øvelser og forsøke sy i sammen disse til noen sekvenser. Uten å ha noen andre ambisjoner enn akkurat det
Når Celtic Griffin ble Norsk forhandler så var ordren spikret på flekken.
Nå er den i hus, og Ken er sikkert mer enn glad for og slippe maset fra en overivrig RC amatør.
Litt tall og slikt:
Lengde: 1726mm
Vingespenn 1700mm
Oppgitt vekt med 4-Takt inkludert tuned pipe: 3480gr
Anbefalt motor: 91-110 4-stroke
Hacker C50 eller tilsvarende.
Komponentvekter sakset fra MFT´s blogg
Vinge 580g Kropp inkl fena och sidoroder 595g Stabbe och höjdroder 140g Belly pan (glasfiber) 110g Landställ (duralalu) 90g Canopy 60g Tillbehör (ex tank) 120g
Total:1695g
Flyet leveres med hel vinge, og siderors finne bygget som en del av kroppen.
Motorfeste er bygget av plywood som en integrert del av kroppen, en løsning jeg bare liker sånn passe, men viste det da jeg bestilte så ingen grunn til og surve.
En løsning som derimot vil passe elektro oppsett glimrende
Hardware pakken virker å være av god kvalitet, og jeg tar sikte på og bruke mest mulig av denne…med ett par unntak. Bytter ut tanken med en 16oz Du-Bro tank jeg har liggende og slenge. Kommer også til å erstatte ”gaffel” løsningen på høyderoret med en MK sak.
Ellers får flyet skryt for og være ekstremt rett bygget til og være en ARF. Får også gode karakterer på flyegenskaper.
Ligger ett par gode tråder på RCU Forums
Under Pattern forumet om både elektro og 4- stroke setup
Ja Joo jeg vet jeg får på pukkelen av deg Men det ble en harkende, spyttende, tresprit drikkende, forurensende fossil av en to takt i nesa.
Delvis fordi jeg synes elektro ble for dyrt, delvis fordi jeg er halvredd greiene, og konsekvenser av feilbruk
Men ett elektro oppsett vil passe modellen glimrende. Det er flere tråder på RCU som omhandler dette. En elektro pilot vil antagelig ønske og bytte landingsunderstellet med ett høyere i carbon
Årsaken til att jeg valgte to takt fremfor 4 takt er først og fremst vibrasjoner, flyet er veldig lett bygget.
Eneste problemet med en to takt er og få plassert den digre tuned pipen
Kommer til og varme inn epoxy i alle kritiske deler som firewall, og innfesting av landingsunderstell, kommer også til og forsterke der jeg synes det er nødvendig i samme områder. Flyet kommer til og bli litt baktungt med en 2 stroke så gjør det med relativt god samvittighet. Andre lim fuger jeg kommer til vil få en omgang CA.
Vil lage en slags demping på motorfestet, kombinert med en finer nesering foret med fuelslange. Helt hvordan får jeg finne ut i samarbeid med hjernen min senere.
Andre tweaks blir det ikke så mye av, tror ikke det er nødvendig, bortsett fra en Perry pumpe for og sikre fuel tilførselen fra CG montert tank. Og mulig trottel servo flyttet frem.
Oppsett/deler:
Motor : MVVS 91 i bak utblås oppsett.
Bend : Bygges av Krumscheid deler
Pipe : Krumscheid 1010
Spinner: Krumscheid 60mm (husker ikke nummeret i farten)
Pumpe: Perry VP-30
Høyderors overføring: MK 1251
Ail: HS475BB (carbonite)
Elev/Rud: HS635MG
Trottel: HS225BB
Motorfeste/Nesering: Egenprodusert
Batteri: 4.8 1700mah
Har ikke fått gjort så mye enda. Er sommer og en hel haug med andre ting som MÅ gjøres. Men er ferdig med vingemontasjen og fått stuet bort den så lenge. Har så vidt fått testet om MVVS en får plass
Artig om det er andre som monterer samme modell så vi kan utveksle litt erfaringer.
Litt bilder tilslutt
Comment