Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fliton Infinity 90

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #61
    Greit å få ting testet av en mye bedre pilot Odd.
    En læreprosess dette med og sette opp og feilsøke en modell...synes det kanskje er like spennende som selve flyvingen.

    Litt mer høyretrekk er en smal sak.
    Tendensen til å trekke mot hjulene i knive edge får jeg kikke litt nærmere på. Marginale greier jeg leter etter.
    Nullstillingen av ror, innfallsvinkler, retninger, eventuelle skjevheter, tyngdepunktet virker vel også inn.
    Kanskje en unnskyldning for og få kjøpt seg en ny gadget med laser og greier.
    Vil gå over flyet igjen før jeg ev setter opp en miks. Slike tendenser må ha en fysisk årsak.
    Motoren er litt dau enda....satser på den "løsner" med litt mer driftstid. MVVS er kjent for å trenge noen liter før den yter i nærheten av maks. Dessuten går den på skikkelig feit fuel nå, samt sikkert ikke helt optimale dyseinnstillinger.
    Da blir det litt mer fikling med tuned pipe lengder og diverse propeller også.

    Takker CK

    Har ingen spikrede prosjekter men mange løse planer. Har ikke lyst på noen flere ARF saker i første omgang, føler meg ikke helt ferdig med Infinityen enda. Selv om denne topicen kommer til og dø ut.

    Blir uansett ikke noen store tunge gedigne dyre greier
    Har lyst på ett bygg fra tegning eller eget hode for og nyttegjøre meg utstyr som bare ligger og slenger.
    Har syslet litt med vinge layout til en skulder/midt vinget artistic acrobat lignende sak rett i overkant av 2kg...noe og kunne benytte som ett bushfly.. stygt, enkelt, greit, solid, og passe rabiat. Helt fri for intrikate, sofistikerte, parfymerte løsninger
    Mens en annen del av hjernen har veldig lyst på noe pylon lignende.

    Bygge en litt nedskalert utgave av den største Xtremen er også en mulighet.
    (MFN) ModellflyNytt.no
    Men da går jeg glipp av konstruksjons biten. Er litt av vitsen denne gangen... se om jeg får til annet enn å bygge "Lego"
    Har også litt lyst til og elektrifisere en Laser3D, kunne være en grei intro til elektro bransjen.
    Målet på litt sikt står fast.... det blir noe som får plass i ei 2x2 kasse og er merket ZN Line eller noe annet dyrt på avsender lappen. Men det blir ikke nå... er hverken jeg eller lommeboka klar for.
    mvh MM

    Comment


    • #62
      Originally posted by MicroMac
      .....Nullstillingen av ror, innfallsvinkler, retninger, eventuelle skjevheter, tyngdepunktet virker vel også inn.
      Kanskje en unnskyldning for og få kjøpt seg en ny gadget med laser og greier.
      Jeg veit nøyaktig hva som skal til for å gi rom for litt mer støv i lommeboka di i dette tilfellet.....nemlig dette: AeroPerfect Precision R/C Aircraft Setup Tools And More...
      Selvfølgelig...er du snill og grei så kanskje du kan få låne min.....som dukker opp hos sin nye ventende eier til helga

      Review kommer litt senere i høst.

      Som nevnt så har du et bra emne i den Infinity'n og et glimrende utgangspunkt for litt Nordic trening etterhvert. Alle modeller må finjusteres og siden du liker å pusle med sånt også må jo dette bli bra!
      Odd Sundet
      http://www.imacnorge.no

      Comment


      • #63
        Ser fram til review Odd.
        Men tør ikke ha noe slikt innom huset da ender det bare med at drøyt 200 yankee støv forsvinner over dammen.
        Var innom den lokale hobby sjappa idag( også kalt Lørdags dagisen blant enkelte, spesielt på dager med dårlig flyvær) Fikk med med meg en Great Planes Accupoint til fri uttesting.
        Ikke på langt nær så avansert som Aeroperfekten men får se om den ikke klarer seg for mitt formål.
        mvh MM

        Comment


        • #64
          Hmm...GP Accupoint...vent litt...jo!! Har'n!!
          Funker helt greit den også. Får håpe den gir deg noen svar!
          Odd Sundet
          http://www.imacnorge.no

          Comment


          • #65
            Absolutt siste oppdatering, og sluttstrek

            Blir mer og mer fornøyd ...har vel nå en 30talls turer. Har ett fett glis i trynet hver gang jeg har den oppe. Den er så snill samt myk og lett på rorene at det er en fryd... enten det går fort eller ultra sakte. Takeoff er snorrett uten rorinnput av noe slag inkludert sideror. Landingene er en non event, kommer inn saktere enn en trainer og setter seg kokett ned på gresset, Alt imellom er nirvana for en som er vant til litt av hvert.

            En i klubben spurte om jeg hadde blitt bedre til og fly eller om det var flyet sin skyld. This plane makes even me look good

            Skal jeg pirke på noe så må det være att den høye kroppen og lette vekten gjør den relativt ømfintelig i vind. men kan ikke få i pose og sekk

            Motortrekket er nå stort sett ordnet, likeledes er kniveedge mye bedre (la ned balanserorene en halv gjenge på stengene....ikke synbart. Men gjorde underverker. Blir sikkert mere fikling med justeringer, men nå er den iallefall ikke så langt unna. Jeg er bortimot fornøyd og det er jeg som skal fly den
            Jeg har ikke fløyet noe som er i nærheten av så kapabelt tidligere.
            Tror faktisk ikke det er lett og finne i denne størrelsen.

            Det som irriterer meg grenseløst er motoroppsettet.
            Perry pumpen har jeg fått orden på, likeledes mellomregisteret. Den tenderer til og gå sur på bakken hvis den står på tomgang lenge, men i lufta er det ingen slike tendenser.
            Toppeffekten derimot er langt fra optimal selv om det har blitt noe bedre.
            Kan nå gjøre to vertikale roller uten at den faller ut av linjen, men den burde gå ubegrenset vertikal med 3/4 throttel med denne motoren
            Får ikke gjort noe med dette med krumscheid pipen. Motoren holder rett og slett igjen. Kommer til og bytte ut denne med en standard disk pipe som er noe kortere og gir bedre rom for justering, og ikke er så sensitiv. Antagelig blir det en orginal MVVS pipe eller en hatori.

            Konklusjon: Ville ikke ha nølt ett øyeblikk på og gjort samme kjøpet idag.
            I flyegenskaper pr kr tror jeg ikke det er mye som slår den.

            Motorvalget ville dog blitt noe anderledes

            Bare så synd den ikke produseres lengre, men er dere ute etter en 90 pattern trainer og kommer over en så løp og kjøp
            mvh MM

            Comment

            Working...
            X