Resette passord? Klikk HER
Har du en gammel konto, men ny mail? Send en melding, så fikser vi det. Bare oppgi brukernavn og gammel + ny mailadresse
Vi kan også smelte sammen 2 brukere til 1, hvis du har registrert deg på nytt.
Vi setter pris på at alle logger seg inn, selv om du ikke skriver noe, dette for å se aktivitet.
Har sett litt på bildene og for meg kan det virke som at innfestingsmetoden på det du har og Topmodel sitt er ganske forskjellig. For meg ser det ut som du har pianotråd som festes tversover kroppen, mens Topmodel sitt festes langsetter kroppen. Understellet fjærer OK, men vær klar over at det ikke demper spesielt mye. Kommer du litt hardt ned spretter du opp igjen..
Blir nok litt modifisering på innfesting på understellet,men det er jeg forberedt på.
Sjekket litt og understellet til mraerodesign er bare 4cm bredere enn mitt så det tror jeg skulle passe fint. Er det samme opplegg på Topmodel sitt understell som på mraerodesign sitt med fjæring? Mraerodesign så kanskje tyngre og mer robust ut? Men understell til 1100,- pluss moms må nok klareres gjennom sjefen (kona) først! Hehe!
Stig-Arne Isaksen
Skymaster 1/6 F-16 m/Behotec JB220
Phoenix model 1/5 P-51D Mustang m/DLE 61
Freewing A-10 Thunderbolt II 80mm edf
Okei det høres jo bra ut! Ikke så langt unna det heller. Må komme å besøke stripa en dag! Er drømmen det.. Stripe uten ledninger og trær! Hvordan er stripa nå på denne tiden av året med snø og slikt?
Okei det høres jo bra ut! Ikke så langt unna det heller. Må komme å besøke stripa en dag! Er drømmen det.. Stripe uten ledninger og trær! Hvordan er stripa nå på denne tiden av året med snø og slikt?
Stripa blir ikke så mye brukt på vinteren,da er det Hurdalssjøen som gjelder.
Innkjørselen til stripa blir så dårlig om vinteren og stripa blir som regel stengt.
Flyr også på en stripe ved LETO-hallen på Dal. Den er lengre en den på Kløfta men beliggenheten er dårligere. Den ligger liksom i traseen til innflyginga til østre bane på Gardermoen. Det står også trær langs stripa som kan gi turbulens.
Flyr også litt på Nordbytjernet på Jessheim om vinteren. Fin plass men litt turbulent der også.
Stig-Arne Isaksen
Ja, okei. Virker som om det er et hav av flysteder bare et steinkast unna. Får bare håpe isen legger seg i år slik at man kan bruke uendelig plass. Da har man pluttselig ikke så langt å dra
Ja, okei. Virker som om det er et hav av flysteder bare et steinkast unna. Får bare håpe isen legger seg i år slik at man kan bruke uendelig plass. Da har man pluttselig ikke så langt å dra
Kanskje vi får ta et Pilatus treff i vinter.
Stig-Arne Isaksen
Noen år siden det har vært kommunikasjon om PC-6. Har kjøpt en VQ modell fra Tyskland på 2,7m som er eltrofisert og skal benyttes som slepefly. Å finne en motor som passer til formålet i denne modellen og som ikke koster det hvite utav øya var ikke lett, men jeg falt ned på en RimFire som kan kjører på 5kW kontinuerlig. Venter at den kommer i posten om noen dager.
Siden motoren er en del tyngre enn den forrige, måtte jeg bygge om "batterikassa" for å plassere kjørebatteriene lengre bakover. Alternativet var å legge 200g bly i halen, modellen er tung nok som den er. Kanskje blir jeg ferdig med det i morgen og et par foto kan følge.
Me lyt sjå.
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment