Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fagernes flyshow 2011

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #76
    Originally posted by arhennie View Post
    Ja, det hadde vært greit å vite. For legges det opp til å bli som i fjor så holder jeg meg hjemme.
    Tidsfordeling mellom propell og jet!!? Hva i all verden er det for slags tull noen har funnet på?
    Jon-Brage Hoel Andorsen
    -------------------------------------------------------------------------
    Fly i hangar: Ikke noe å skryte av.

    Alt flyr bare du har nok motor!

    Comment


    • #77
      Originally posted by Jon M View Post
      Hei, veit noen hvor man kan finne bussruter mellom Oslo-Fagernes?
      Bør da være mulig å haike med noen som skal oppover?? Eller..
      Jeg kjører nok oppover på torsdag ettermiddag / fredag morgen om alt går etter planen. Har desverre ikke plass til hverken passasjerer eller modeller i år, da jeg har med kone og to barn (og ALL den bagasjen det medfører...). Kanskje jeg får med meg et fly..?
      Audun Thinn
      Anonyme Dobbeltdekkeroholikere

      Comment


      • #78
        Originally posted by JayBee View Post
        Tidsfordeling mellom propell og jet!!? Hva i all verden er det for slags tull noen har funnet på?
        Tull? Hva mener?
        Christen
        http://jetsofnorway.com/

        Comment


        • #79
          Grunnen til at jeg spør er at jeg prata med to av jetgutta som var der i fjor. Jeg veit ikke om det er riktig men slottene var da 1,5t propell og 1/2t jet, pga køen var det folk som måtte stå tre timer i kø. Når da dette ble tatt opp var komentaren 'kan ikke dere med jet lage et eget treff' To stykker fikk denne beskjeden..... Om dette medfører riktighet lurer jeg på om det er sånn det skal være.
          Christen
          http://jetsofnorway.com/

          Comment


          • #80
            Originally posted by Christen View Post
            Tull? Hva mener?
            Høhh?? Hva er det nå dere brygger på? Folk stiller seg i kø med den farkosten man selv ønsker. Når det så nærmer seg forrest i køen så forsøker verdens hyggeligste Veg å samle like modeller i luften samtidig, og alle er happy! Om du kommer til Fagernes for å fly tur på tur er du på feil sted. Om du kommer til Fagernes for å delta på et MEGA vårslepp, prate med ufattelige mengder veldig hyggelige mennesker som er interessert i det samme som deg, så er du på HELT rett sted! Så kanskje du også får flydd deg noen turer i løpet av dagen! Husker her for 2-3 år siden, da var været så bra at folk satt bakoverlent og spiste pølser og skrøna, så mye, at det knapt nok var kø for å fly! That's the spirit!

            Jeg kommer både med propell og jet denne gangen, og får jeg ikke fly akkurat det jeg vil, akkurat NÅR jeg vil, så er jeg topp fornøyd likevel!!!! Når noen klarer å skrive at dersom fordelingen blir sånn eller sånn så blir jeg hjemme, så kan de vel nesten bare være der.

            Jeg kommer onsdag kveld for å få flydd fra meg torsdagen, og om det blir så mange som tenker det samme som meg, så jeg ikke får flydd mange turer da heller, så er jeg fortsatt like blid!
            Last edited by andersh; 20-12-10, 23:10.
            Anders Hauge

            www.hang.no - Norges nye HANG-side!

            www.JetsOfBergen.no
            rc.andersh.com

            Byggeblog 3,6m SkyLink 100ccm (Cessna)
            Byggeblog FPV SailCam Easyglider
            Byggeblog for Eurosporten
            Byggeblog for H9 Cessna med selvstarter og lys

            There is nothing left in my right brain, and there is noting right in my left brain....

            Comment


            • #81
              Brygger ikke på noen ting Anders vil bare klarhet i dette. Skal et blandet treff funke når det gjelder flyving burde det deles opp i slotter, feks time for time. De to jeg pratet med vil ikke tilbake til Fagernes, noe jeg syns er utrolig synd fordi det egentlig er snakk om bagateller.
              Christen
              http://jetsofnorway.com/

              Comment


              • #82
                Originally posted by Christen View Post
                De to jeg pratet med vil ikke tilbake til Fagernes, noe jeg syns er utrolig synd fordi det egentlig er snakk om bagateller.
                Ja, det synest jeg virkelig.. Jeg drar ikke primært opp dit for å fly, men jeg vet at jeg får flydd det jeg makter torsdagen, samt noen fine turer med Rune litt sent på lørdags ettermiddag... Og skulle jeg være enda mer flysyk får jeg ta meg noen turer søndagen, slik vi gjorde sist. Da var virkelig søndagen hinsides bra, som du ser her:



                og her..



                Resten av stevnet har jeg knapt nok tid til å fly, er så mange kjekke folk å preike med, og mange flotte fly og ta bilder av, filme, se på...

                Jeg er jo klar over at noen tar turen ekspress opp enten bare fredag eller lørdag for å fly, men det er kanskje ikke det Fagernes treffet er ment til...?

                Hva gjelder fordeling av flytider så mener jeg det må gå på køordning, og så overlater jeg det i hendene til Veg som jeg er fullstendig overvist over at gjør en formidabel jobb med kun 1 hensikt - at FLEST mulig skal være lykkelig!!

                Skal forresten du oppover Christen? Kan ikke helt huske at jeg faktisk har hilst på deg "live"...?
                Anders Hauge

                www.hang.no - Norges nye HANG-side!

                www.JetsOfBergen.no
                rc.andersh.com

                Byggeblog 3,6m SkyLink 100ccm (Cessna)
                Byggeblog FPV SailCam Easyglider
                Byggeblog for Eurosporten
                Byggeblog for H9 Cessna med selvstarter og lys

                There is nothing left in my right brain, and there is noting right in my left brain....

                Comment


                • #83
                  Jeg synes at de har vært flinke med å mixe jet og propell, men de var jo litt VEL strenge i fjor, da jeg måtte lande 1 minutt etter at jeg tok av fordi nå skulle jet gutta opp. Hadde de daua om de måtte vente i 5 minutter?? I tillegg var det endel jet piloter som fløy alene, og propell gutta ble jaga opp 3 og 3 i slengen. Så jeg håper at det blir 50/50 jet og propell flytid i år, for da er det opp til pilotene om de vil fly eller ikke, avhengig om de flyr alene eller sammen med andre.

                  De kan evnt sette opp 2 køer, en for jet og en for propell, på hver sin side av området mellom depoet og startbox/stripa, med utgang i midten.Da blir det litt mer ryddig, og den timen det blir flydd jet/propell, kan de andre slappe av og ikke stresse med å flytte frem modellen sin i køen. ENKELT.
                  Så gjør man dette, og setter flytid til 7 minutter og 3 fly i lufta til enhver tid, så tenker jeg alle får flydd såpass at de blir fornøyde.

                  PS. Det er egentlig ingen problem å fly jet og propell samtidig heller, da dette gjøres etter kl17, når stevnet er over for dagen. Hva er da problemet med å gjøre dette tidligere på dagen?? Jeg har flydd jet sjøl, så jeg veit hvor mye plass det tar, men med god komunikasjon er ikke dette det helt store problemet.

                  Gleder meg til å se hvordan det blir.
                  Knut Erik
                  But it flies, so who cares??
                  www.torqueroller.com
                  Steikje galen
                  www.skalamodellflyklubb.no
                  www.teamflyingcircus.com

                  Comment


                  • #84
                    Ja da var det deg jeg hørte om Knut Erik, det er ikke bra når dette skjer. Da blir det missnøye så det holder! Jeg er forøvrig helt enig med deg i hvordan dette burde være. Da får folk noe å forholde seg til og det blir rettferdig. Hadde vært veldig gøy å tatt turen, men jeg vil fly også liker ikke tanken på å måtte stå tre timer i kø.

                    Jeg syns ikke det er gøy å fly blandet, verken når jeg flyr propell og det er jet i lufta eller omvendt.
                    Last edited by -GAS-; 21-12-10, 01:14.
                    Christen
                    http://jetsofnorway.com/

                    Comment


                    • #85
                      Det var forsåvidt to køer i fjor også. Og flere propell piloter ble kalt ned før tiden fordi jet skulle fly.
                      Tviler på at noen jet piloter ble kalt ned fordi propell skulle få komme til.
                      Ellers hadde jeg slett ikke intrykk av at jet folket var på Fagernes i fjor for å ljuge og spise pølser.

                      Det bør settes opp slot tider i programmet. Med lik tid for jet og propell. Så kan de heller ta saken opp på stedet å justere om det er veldig stor skjevfordeling i antallet blandt de to.

                      PS!
                      Jeg bor sånn til at jeg kan få til en dagstur eller to. Men om det er feil innstilling og at jeg da heller bør holde meg hjemme så gjerne det.
                      arhennie

                      MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
                      http://hadelandmfk.no/
                      www.henniehobby.no/arne

                      Comment


                      • #86
                        Dette er jaggu meg noe merkelige greier... 2 køer? Så om det er dobbelt så mange med propell der oppe, så skal propellgutta få flydd mindre enn de som kommer med jet, fordi...? Det er flere med propellfly der? Hallo????

                        Dere får ta dere ut gutter... jeg forstår virkelig ikke at dette er noe tema i det hele tatt... Kanskje det er jeg som er rar...

                        Originally posted by arhennie View Post
                        Jeg bor sånn til at jeg kan få til en dagstur eller to. Men om det er feil innstilling og at jeg da heller bør holde meg hjemme så gjerne det.
                        Dersom du skal på dagstur for å få flydd mest mulig midt i høysesongen på lørdag, så er det min personlige mening at dette er skivebom, ja... Men jeg er nå engang bare en deltager som må reise 6 timer hver vei for å komme meg til Fagernes, og jeg er der IKKE for å fly mellom kl 11 og 14 verken fredag eller lørdag. Og jeg er der IALLEFALL ikke for å være sur fordi en eller annen hyggelig modellflyver fikk fly før meg.
                        Anders Hauge

                        www.hang.no - Norges nye HANG-side!

                        www.JetsOfBergen.no
                        rc.andersh.com

                        Byggeblog 3,6m SkyLink 100ccm (Cessna)
                        Byggeblog FPV SailCam Easyglider
                        Byggeblog for Eurosporten
                        Byggeblog for H9 Cessna med selvstarter og lys

                        There is nothing left in my right brain, and there is noting right in my left brain....

                        Comment


                        • #87
                          Jeg synes ikke dette er noe vanskelig i det hele tatt. Det er uansett færre jetfly på Fagernes enn propell, og om det er slik i år også, og det er, la oss si, dobbelt så mange propell modeller som jet, så bør det jo helt klart settes av dobbelt så lang fly slot for propell.
                          Det som var saken i fjor, var vel at det egentlig ikke var satt opp noe eksakt tidsrom for begge klasser, det ble bestemt litt tilfeldig ute på isen, og når da jetgutta skulle fly, så var det en tendens til at disse fløy en og en, og da gikk det lang tid før de ble ferdige med jet fordi alle jetene skulle få flydd. Propell måtte fly 3 og 3. Det var det jeg reagerte på, og jeg sa det til herr Veeg, og han forstod problemet.

                          Det burde ikke være noe vanskelig å forstå at somme da ble irritert, spesielt når men blir jaget opp i lufta, for så å bli jaget ned etter noen minutter, og jeg snakker ikke her bare om meg selv.

                          Ingen trenger å trekke noe opp i nesa, det er helt opp til arrangøren om hvordan de vil avvikle dette, og er det da noen som ikke er fornøyde, og ikke vil stille, så er det deres sak. Blir det samme opplegget i denne gang som sist, med dette jaget, så setter jeg heller flyet i bilen, tar frem brennevin og potetgull, og ser på istedet. Men jeg gidder ikke å true med at jeg ikke kommer.
                          Knut Erik
                          But it flies, so who cares??
                          www.torqueroller.com
                          Steikje galen
                          www.skalamodellflyklubb.no
                          www.teamflyingcircus.com

                          Comment


                          • #88
                            Og dersom man da bare har 1 kø, som alle stiller seg i, og så fordeler Veg jet og propell (dersom det må være adskilt) ut fra hva som er blant de feks. 5 fremste i køen...? Så slipper man å synse om hvor mange av det en eller andre som er tilstede på stevnet, og alle får flydd like mye.

                            Det de derimot kan bli litt strengere på er gjerne at ikke folk virrer rundt i 20 minutter... 7 minutter, så på bakken med seg.
                            Anders Hauge

                            www.hang.no - Norges nye HANG-side!

                            www.JetsOfBergen.no
                            rc.andersh.com

                            Byggeblog 3,6m SkyLink 100ccm (Cessna)
                            Byggeblog FPV SailCam Easyglider
                            Byggeblog for Eurosporten
                            Byggeblog for H9 Cessna med selvstarter og lys

                            There is nothing left in my right brain, and there is noting right in my left brain....

                            Comment


                            • #89
                              Hei

                              Ikke rart det er krig i verden!!!

                              Jeg flyr både jet og propell og har i en årrekke kost meg stort på Fagernes,det er som Anders sier ett flott vårslepp.Vi drar en hel gjeng fra jæren med både jet og prop med ett mål og det er å kose oss med nye og gamle kjente og ikke minst hilse på altid blide og hjelpsomme mr Veg.

                              Vi gleder oss.

                              Geir Salte

                              Comment


                              • #90
                                Originally posted by andersh View Post
                                Dette er jaggu meg noe merkelige greier... 2 køer? Så om det er dobbelt så mange med propell der oppe, så skal propellgutta få flydd mindre enn de som kommer med jet, fordi...? Det er flere med propellfly der? Hallo????

                                Dere får ta dere ut gutter... jeg forstår virkelig ikke at dette er noe tema i det hele tatt... Kanskje det er jeg som er rar...
                                Det var nå to køer i fjor. Om det var av praktiske årsaker for å kunne sende propellene opp i batch vet jeg ikke. Mitt poeng var ikke at en kategori fly skal få fly mer eller mindre, men at man deromot ikke blir forskjellsbehandlet basert på hva man flyr.

                                Jeg skjønner selvfølgelig at det ikke er plassen å reise for å få mest mulig stikketid. Men de fleste er der for å fly, (det kommer godt frem av lengden på køen). Da bør det avhenge av hvor ivrig du er til å stille deg opp i køen hvor mye du får fly, og ikke av hva du flyr.

                                At den som tilhører den favoriserte part ikke ser problemet er vel et kjent fenomen
                                arhennie

                                MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
                                http://hadelandmfk.no/
                                www.henniehobby.no/arne

                                Comment

                                Working...
                                X