Announcement

Collapse
No announcement yet.

Byggeprosjekt: Nytt hobbyrom

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Før du vet ordet av det, blir du kasta ut... for insisterer sjefen på å bruke det som gjesterom
    Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

    Anything worth doing is worth overdoing!

    Comment


    • #17
      Originally posted by jotto View Post
      Før du vet ordet av det, blir du kasta ut... for insisterer sjefen på å bruke det som gjesterom
      Hun har vært inne på tanken, men dette tror jeg har løst seg selv siden hobbyrommet nå har stått rundt i alle kroker inne i huset, godt spredd. Vi er faktisk der at sjefen omtrent gleder seg mer til dette er ferdig en jeg
      Lars Norberg

      Comment


      • #18
        Hehe, så lenge det ikke blir fullt i hobbyrommet...
        Jeg har relativt romslig hobbyrom, men det går til tider fullt der inne før jeg må ta en ryddesjau, da blir det likevel mye rundt om i huset likevel.
        Jeg skylder på at jeg skal være litt sosial også, så da blir det fort litt monteringsarbeider som ikke genererer noe særlig spon og balsastøv osv. i stua likevel
        Ser du har jobbet bra med fundamenteringen og gulvet, ikke det mest bekvemme arbeidet under der...

        Comment


        • #19
          Fyller seg nok opp uansett plassen Har skjedd en del den siste tiden så det begynner endelig å ligne på noe. Planen var å male det gamle tregulvet, men fant ut at det ble billigere og legge eikelaminat til 35,- per m2. Dessuten blir det mye enklere å holde rent. Det gjør det også mulig å legge varmefolie i finverkstedet som oppvarmingskilde.

          Click image for larger version

Name:	20151106_151834.jpg
Views:	1
Size:	54.7 KB
ID:	613078
          Grovverkstedet begynner å ta form, her skal det komme benk langs hele veggen med stikkontakter over benkeplaten.

          Click image for larger version

Name:	20151106_151839.jpg
Views:	1
Size:	118.0 KB
ID:	613079

          Vindu er fått lister og utforing. Listingen kunne vært bedre, men er jo bare et verksted.

          Click image for larger version

Name:	20151106_151859.jpg
Views:	1
Size:	108.5 KB
ID:	613080
          Finverkstedet blir ferdig noe senere, her er planen p ha varmekabler under laminaten.

          Click image for larger version

Name:	20151106_151902.jpg
Views:	1
Size:	75.9 KB
ID:	613081
          Taklamper og ny ytterdør er på pass.
          Lars Norberg

          Comment


          • #20
            De selger bra led lysrør på jula som ikke er så dyre. Så slipper du og se på blinking når du skal en kjapp tur innom
            Min Hjemmeside..

            http://sveininge.iflogg.com

            Her skriver jeg om mine prosjekter, og andre ting

            Comment


            • #21
              Originally posted by sveininge View Post
              De selger bra led lysrør på jula som ikke er så dyre. Så slipper du og se på blinking når du skal en kjapp tur innom
              Kanskje det blir det ved utskifting. Er slike T5 rør så synes de gir et ganske bra lys i forhold til de gamle rørene
              Lars Norberg

              Comment


              • #22
                Gir de ledlysa godt byggelys? Trenger lys på byggerommet jeg å. Kan så klart prøve. Blir et bra rom/ uthus dette. stor plass, lurer litt på et pusserom/krok selv. Du får bra med stikkontakter også ser jeg
                Mvh Andreas
                Stevensaero, glede i noen balsaflak.
                PCM.at mye glede i litt carbon
                Mine fly sees under Sundtair sine Hangar ALBUM

                Comment


                • #23
                  Ja de gir veldig bra lys, trenger ikke amatur engang, bror min hang de opp med klammer loddet ledning rett i enden , slipper tenner osv. Bruker du de rett i en amartur så må du bypasse tenneren

                  Click image for larger version

Name:	ImageUploadedByTapatalk1447883976.973991.jpg
Views:	1
Size:	137.5 KB
ID:	613089Click image for larger version

Name:	ImageUploadedByTapatalk1447883985.130783.jpg
Views:	1
Size:	150.3 KB
ID:	613090
                  Min Hjemmeside..

                  http://sveininge.iflogg.com

                  Her skriver jeg om mine prosjekter, og andre ting

                  Comment


                  • #24
                    Er det disse du har kjøpt? Står jo at de kan brukes med glimttenner? Dette ser jo genialt ut for de med gamle armaturer, er mye lys i dette røret i forhold til en vanlig lysrør.


                    Siden har forsvunnet - 404 | Jula
                    Lars Norberg

                    Comment


                    • #25
                      Click image for larger version

Name:	20151117_181259.jpg
Views:	1
Size:	87.2 KB
ID:	613094
                      Da begynner grov-verkstedet å ta form, laminaten er på plass så nå er det endelig lettere å holde det litt rent. Og en av varmeovnene som var til overs i huset har fått ny plass.


                      Click image for larger version

Name:	20151117_211307.jpg
Views:	1
Size:	68.7 KB
ID:	613095

                      Planen er at det skal være benk på hver side av grovverkstedet. Har satt opp første seksjon med Ikea kjøkken, heldigvis har noen i familien byttet ut deler av sitt kjøkken så det meste har blitt donert. Men slapp ikke helt unna turen til Ikea for å skaffe noen manglende deler og et par ekstra skapstammer.
                      Last edited by Lars N; 19-11-15, 08:28.
                      Lars Norberg

                      Comment


                      • #26
                        De jeg kjøpte står det at du må koble ut tenneren, eller om.
                        Gir veldig godt lys også er de i plast.
                        Min Hjemmeside..

                        http://sveininge.iflogg.com

                        Her skriver jeg om mine prosjekter, og andre ting

                        Comment


                        • #27
                          Mulig det er for sent men det er lurt å koble kontakten du skal bruke loddebolt, limpistol og strykejern for betrekning via taklyset slik at du er sikker på at disse er strømløse når du slokker lyset for kvelden. Fort gjort å glemme å trekke ut kontakten på disse.

                          Comment


                          • #28
                            Originally posted by thor_no View Post
                            Mulig det er for sent men det er lurt å koble kontakten du skal bruke loddebolt, limpistol og strykejern for betrekning via taklyset slik at du er sikker på at disse er strømløse når du slokker lyset for kvelden. Fort gjort å glemme å trekke ut kontakten på disse.
                            Dette er nok for sent for min del, men dette er en veldig god tanke som andre burde kunne ta bruk av. Heldigvis for min del er jeg ganske panisk på å sjekke stikk-kontakter.

                            Jeg trenger også noen tips rundt benkeplater til grovverkstedet, her har jeg som bildene over viser montert kjøkkenbenker som har en bredde på 200cm så er på jakt etter en billig løsning på plater med mål 62x200cm
                            Lars Norberg

                            Comment


                            • #29
                              Bygge de av stendere, laminere sammen ,
                              Beiset den grålig og hadde noen lag med matt lakk oppå, like fin enda.
                              Click image for larger version

Name:	ImageUploadedByTapatalk1448276244.918676.jpg
Views:	1
Size:	57.6 KB
ID:	613174
                              Min Hjemmeside..

                              http://sveininge.iflogg.com

                              Her skriver jeg om mine prosjekter, og andre ting

                              Comment


                              • #30
                                6x1/2" er bra størrelse
                                Min Hjemmeside..

                                http://sveininge.iflogg.com

                                Her skriver jeg om mine prosjekter, og andre ting

                                Comment

                                Working...
                                X