Announcement

Collapse
No announcement yet.

Butt Ugly Router-Hobby CNC maskin

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #91
    Trex

    Her har vi to fornøyde kunder som har venter lenge
    på at Trex`n skulle bli ferdig
    Trex`n er ca 1.5m lang og frest ut i 9mm kryssfiner.
    Attached Files
    Mvh.
    H.S

    Comment


    • #92
      den var tøff! hvor har du fått tak i tegninger? er ikke bare å fangen en og måle..
      Alf Surdal
      Hovsherad

      Comment


      • #93
        CNCzone.com - CNC Machines, CadCam, Classifieds, Metalworking, Woodworking
        Søk etter dino
        Mvh.
        H.S

        Comment


        • #94
          Originally posted by Riven
          Her har vi to fornøyde kunder som har venter lenge
          på at Trex`n skulle bli ferdig
          Trex`n er ca 1.5m lang og frest ut i 9mm kryssfiner.
          Hvor lang tid tok det å frese ut alle bitene sånn ca?
          ____________________
          : -Exlex-
          : Thor Arne Jensen
          :::::::::::::::::::::::::::

          [Helgøya Modelflyklubb (Ringsaker)

          Comment


          • #95
            Jeg tror det tok ca 5-6 timer + noen timer med sandpapir.
            Mvh.
            H.S

            Comment


            • #96
              HOLY MOLEY!!
              VIL HA SÅNN!!!!! masikn altså.. Jeg vil og lage T-rex til guttungen.

              Kom igjen Lotto.. Daddy needs a CNC.
              Joachim

              Comment


              • #97
                Oppgradering (Nybygg)

                Hai igjen !

                Et lite tips til dere som vurderer å bygge maskin selv. På Ebay er det mulig
                å gjøre gode kjøp på deler til maskin, man må bare være tålmodig .
                Her er et bilde av Lineærføringene som dukket opp i posten i dag, jeg var så heldig å få tilslag på disse to ”godbitene” på Ebay for 3 uker side, betalte kun 800.- for begge to. (med frakt)
                Fyren som solgte dem, holder til i kina, så jeg var litt spent på om de i det hele tatt
                dukket opp. De er 1m. lang, og i perfekt stand.
                Det andre bildet, er av div. aluminiumsprofiler som har dukket opp i skrapcontaineren på jobben. Disse skal brukes til å bygge en ny og stivere ramme til maskinen.
                Jeg skal utvide X aksen fra 450mm til ca 750mm arbeidsområde, senke Y aksen og installere kulemutterskruene som ligger og venter.
                Håper jeg får tid til å ”oppgradere” i løpet av våren.
                Attached Files
                Last edited by Riven; 02-11-06, 06:48.
                Mvh.
                H.S

                Comment


                • #98
                  For CNC-kontroller og motorer, se http://www.bergan.se

                  Comment


                  • #99
                    Det der er jo ikke en TRex da, men en Raptor.

                    Imponerende prosjekt og inspirasjonskilde. Jeg er ute etter å skaffe meg en maskin selv nå.

                    Comment


                    • Mulig der er sakt før, så ikke denne tråden før nå, så jeg gidder ikke å lese alt.

                      Hvilken pris (om du vil si det) betalte du for fresen? du brukte sikkert fresen på jobben din for og lage mange deler?

                      Mvh Robert.
                      ~Futaba 10C~


                      ~T-Rex 500 v-bar~
                      ~T-Rex 700 v-bar~ Home edition

                      ~Min Cnc byggetråd #1~
                      ~Min Cnc byggetråd #2~
                      ~Min Cnc byggetråd #3~


                      ~Trondheim Modellflyklubb~

                      Comment


                      • Originally posted by Vegabond
                        Mulig der er sakt før, så ikke denne tråden før nå, så jeg gidder ikke å lese alt.

                        Hvilken pris (om du vil si det) betalte du for fresen? du brukte sikkert fresen på jobben din for og lage mange deler?

                        Mvh Robert.
                        Hei Robert

                        Jeg brukte ca 6-7k på å bygge maskinen, men har kjøp inn deler for ca 2k ekstra for å utvide x aksen og bytte ut skruene til kulemutterskruer.
                        Har dessverre ikke fått oppgradert maskinen p.g.a en langvarig sykdom, men håper jeg kommer sterkere tilbake utover høsten.

                        Jeg har også investert i et knallbra Cam program (Vcarve Pro ) fra 404 Page | Vectric
                        Det er mulig å laste ned en demo for å teste programet.

                        Jeg lånter fresemaskin på jobben for å frese noen av delene jeg trengte, men det er sikkert mulig å få hjelp på yrkesskoler i nærheten, hvis du vurderer å sette i gang.
                        (For de som utdanner seg innen automatisering, må det jo være et morsomt prosjekt)
                        Mvh.
                        H.S

                        Comment


                        • Jeg prøvde Vcarve Pro i går kveld og det var utrolig enkelt å bruke i forhold til f.eks. LazyCAM.

                          Merker du noe slakk i forbindelse med at du bare har to traller på X-aksen? Jeg tenkte bruke fire, eller i hvertfall tre. Kanskje litt overkill på min som sansynligvis blir bygd av MDF og MDF/aluminium sandwich, men det er greit å ha bra utstyr om jeg vil oppgradere ramme senere.

                          Comment


                          • Originally posted by tahustvedt
                            Jeg prøvde Vcarve Pro i går kveld og det var utrolig enkelt å bruke i forhold til f.eks. LazyCAM.

                            Merker du noe slakk i forbindelse med at du bare har to traller på X-aksen? Jeg tenkte bruke fire, eller i hvertfall tre. Kanskje litt overkill på min som sansynligvis blir bygd av MDF og MDF/aluminium sandwich, men det er greit å ha bra utstyr om jeg vil oppgradere ramme senere.
                            Ikke no problem med kun en tralle på hver side, jeg bruker maskinen bare til tre og plast. (Føringene på x aksen er meget kraftig, med store traller)
                            Jeg prøvde litt fresing i aluminium ,men det ble for mye vibrasjoner i maskinen.
                            Jeg tror det er bedre å kjøpe en liten hobby fresemaskin, og bygge den om til cnc styring.
                            Last edited by Riven; 14-07-07, 13:01.
                            Mvh.
                            H.S

                            Comment


                            • Har du begynt å ta oppdrag?

                              Comment


                              • Originally posted by tahustvedt
                                Har du begynt å ta oppdrag?
                                Jeg har litt for mange oppdrag for tiden.
                                Hytte eiere skal ha navn på hytta, idrettslaget her i byggda skal ha nye skilter til anlegget og lysløypa + vi har endelig fått husnummer her i bygda, så bestillingene tikker stadig inn.
                                En helt ny hobby, med andre ord

                                Jeg regner med å ha tjent inn maskinen til høsten
                                Mvh.
                                H.S

                                Comment

                                Working...
                                X