Announcement

Collapse
No announcement yet.

Butt Ugly Router-Hobby CNC maskin

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Her er bilde av maskinen med spindelen montert.

    En riktig God Jul & Godt Nytt År
    til dere alle.

    Håvard
    Attached Files
    Mvh.
    H.S

    Comment


    • #32
      Hei... pga visse individer(mamma, pappa, søster) her i huset som låser dører når jeg skal inn med et depron-fly og det blåser mye ute, og rydder å kaster halvparten av Vertigodelene fordi det "ser ut som boss"(søppel), har jeg lyst på en cnc- laser(sikkert for dyrt), fres eller varmetråddings. Slik at jeg kan kutte ut nye deler til fly som blir ødlagt før de er ferdigstilt... Det hadde vært flott om den kunne kutte ut vinger i styrodur/isopor osv. med andre ord hadde en cnc-styrt varmetråddings vært supert! Skjønner?
      Hvis noen vet hvor jeg kan få tak i noe sånt for ikke altfor mange kroner, så skrik ut!

      Mvh.
      Niklas som vil bli evig takknemlig for noe sånt!

      Comment


      • #33
        Skal du ha varmetråd for og skjære ut vinger etc i isopor så lager man dette selv.
        Ta turen innom chlas olson og kjøp motstands tråd (varmetråd) kjøp den tykkeste de har.
        Og strømforyning bør være på 10 ah+
        Har gjort dette mange ganger og det fungerer supert!
        Mvh: Colibri

        Comment


        • #34
          Hvis du ikke gidder å mekke en slik varmetråd dings og skjære maler osv..... kan du jo sende en mail til meg , for jeg har en slik varmetrådings styrt av en datamaskin ......
          Skal du ha vingekjerner i isopor kan vi sikkert bli enige ....

          -Exlex-
          ____________________
          : -Exlex-
          : Thor Arne Jensen
          :::::::::::::::::::::::::::

          [Helgøya Modelflyklubb (Ringsaker)

          Comment


          • #35
            Det jeg tenkte mest på var egentlig en maskin som kunne skjære ut deler i depron, den vingeskjæringa var bare en tanke

            Hvis du ikke gidder å mekke en slik varmetråd dings og skjære maler osv..... kan du jo sende en mail til meg , for jeg har en slik varmetrådings styrt av en datamaskin
            Hvor fikk du tak i den?

            Comment


            • #36
              Originally posted by Niklas
              Det jeg tenkte mest på var egentlig en maskin som kunne skjære ut deler i depron, den vingeskjæringa var bare en tanke
              Kjøpte maskina brukt. den er i bruk stadig vekk... mange prosjekter på tegnebrettet... Prototyp av 2,4 meter cub i nesten ren isopor , flyr som en gud.. tar av på 0,5 meter med en 40 motor i nesa ... he,he...
              Hercules i isopor og styro vinger , vært i lufa , men må endre litt på motoroppsett for bedre kontroll på den prototypen.

              CNC Laserskjærer står på ønskelista mi også, men 80 laken og oppover for nytt... så jeg har nøyet meg med å sette den på ønskelista til nissen og levere lotto kupong forløpig

              -Exlex-
              ____________________
              : -Exlex-
              : Thor Arne Jensen
              :::::::::::::::::::::::::::

              [Helgøya Modelflyklubb (Ringsaker)

              Comment


              • #37
                CNC Isoporkutter

                Her er en linkside hvor det er flere hjemmebygde kuttere.
                News & E-Mail bei t-online.de | Politik, Sport, Unterhaltung & Ratgeber

                Ikke umulig at jeg bygger en isopor kutter når cnc routern er ferdig.

                Håvard
                Mvh.
                H.S

                Comment


                • #38
                  cncrouter

                  Hei igjen !

                  P.g.a av en fuktskade i kjelleren har jeg ikke fått jobbet med
                  cncrouter`n på en stund.
                  Oppussing (tørking) av hobbyrommet måtte prioriteres.
                  Nå i påsken var jeg ferdig, og kunne flytte inn igjen.

                  Her er bilde av dreiingen av endene på skruene. Måtte bruke en egen "patent" for å klare å dreie så lange skruer i Sieg`n (750mm)
                  Attached Files
                  Mvh.
                  H.S

                  Comment


                  • #39
                    Heisan

                    Tenker på å lage en maskin jeg også

                    Har så langt fått tak i noen linjærføringer, men lurer på hvor du fikk tak i trapesskruene du bruker? Hvordan er kvaliteten på dem?

                    Har bestilt meg kontroller og steppere fra http://www.hobbycnc.com/

                    What is not nailed down is mine. If I can pry it loose, It's not nailed down.

                    Comment


                    • #40
                      Da er du godt i gang, hobbycnc ser ut som en bra pakke.

                      Skulle ønske at det var like mye brukt utstyr å få kjøpt på QXL, som på Ebay. Der kan man finne det meste man trenger.

                      Skruene er kjøpt hos Industrisenteret A/S Dyrmyrg. 42 Kongsberg ca 150 kr/m. Kvaliteten virker grei.
                      Håper jeg får råd til å kjøpe kulemutterskruer en gang i fremtiden, men
                      først må jeg få maskinen til å fungere.
                      Mvh.
                      H.S

                      Comment


                      • #41
                        snakket med Ekspertise i varig merking | Gravograph da jeg så du begynnte å bygge selv.. Da hadde de en demo verson av en 30x60cm laserkutter som jeg kunne få til en billig penge..bare 47.000,- Vel, med gjennomsnitt 10 kunder av kr 400,- pr kunde burde hele sullamitten være nedbetalt innen.....mange år... Ca 2

                        uansett, ser jeg at de har fått en ny hobby-sak til kun 39.000,- De har også leasing avtale med mulighet for å kjøpe ut produktet etter x-antall år.

                        Hverken alternativ 1 eller 2 er handlet, men det slo meg at det er jo mulig å få kemneren til å betale halvparten av maskinen, for oss med enkeltmannsforetak. Ala prinsippet som Apple gjør med sine maskiner. lønn trekkes direkte etc. etc. etc.... Noen som har erfaring med at kemneren "betaler" litt...

                        Lurer også på om noen har bestillt CNC tegningene fra HobbyCNC til 25$ ??
                        Joachim

                        Comment


                        • #42
                          Hei Yul !

                          Det er sikkert mye snaks å få kjøpt, men jeg har som mål å se hva jeg kan få til med minst mulig pengebruk, derfor står jeg på hode ned i skrapkontainere flere ganger i uka
                          Maskinen bygger jeg først og fremst for å se om jeg klarer det.

                          Jeg har allerede fått flere spørsmål, om jeg påtar meg arbeid, men jeg må
                          først få maskinen ferdig.
                          Det hadde vert fint å kunne tjene noen kroner, og flesket til med kulemutterskruer til alle aksene.

                          Time vill sjåw

                          Det er noen tegninger som fritt kan lastes ned på 404 Not Found

                          Håvard
                          Mvh.
                          H.S

                          Comment


                          • #43
                            Nå er jeg snart ferdig med det mekaniske på maskinen.
                            Det er utrolig hvor mange hull som må bores og gjenges.

                            Her er ett bilde av festene til steppmotorene med lageroppheng og koblinger.
                            Attached Files
                            Mvh.
                            H.S

                            Comment


                            • #44
                              Ettersom jeg ikke bruker thrustlager, men kulelager på skruene,
                              måtte jeg finne en løsning for å ta vekk slarken i lagrene.
                              Her har jeg mulighet for å forspenne lagrene.
                              Jeg har bestemt meg for å bytte til kulemutterskruer så snart som
                              mulig, og da kommer jeg til å bruke thrustlager.
                              Attached Files
                              Mvh.
                              H.S

                              Comment


                              • #45
                                Nærbilde av koblingen mellom steppmotor og skrue.
                                Attached Files
                                Mvh.
                                H.S

                                Comment

                                Working...
                                X