Announcement

Collapse
No announcement yet.

Swallow Advance

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Swallow Advance

    Hei!
    Jeg trenger en lader til mitt lipo batteri.. og når jeg først må kjøpe lader kan det vel være like greit og kjøpe en swallow som har mange muligheter, og kan lade alle mine batterier. Det jeg lurer på er om man kan bruke stikkkontakta som strømkilde? Er det eventulet andre ladere i samme prisklassen som kan være et alternativ til swallowen??




    Siden finnes ikke

    SKAU!
    Skau

  • #2
    man kan ikke bruke stikk kontakta som strømkilde rett på laderen. da må du ha en omformer for 12volt som helst kan levere 5A (hvis du ikke bare skal lade med mye lavere strøm selvfølgelig)

    Kan i hvertfall trygt anbefale denne laderen
    Tom Nohr
    Tennisveien 9
    2450 Rena

    Frsky taranis 9+
    Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
    Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
    + diverse små ting

    Comment


    • #3
      Samme her, anbefales!
      Og strømkilde finner du i en gammel pc
      Morten Smøraas

      Comment


      • #4
        Kjøpte denne laderen når jeg dreiv med digre fjernstyrte biler, og den ble med over til fly hobbyen. Har fungert perfekt på alt jeg har prøvd å lade med den.
        Geir Amund Lindberget

        Comment


        • #5
          Hei Skau !

          Hyperion EOS 5i er i prinsipp samme laderen men har litt annen tekst på noe av menyen - men du trår ikke feil om du kjøper en swallow - har en selv og er kjempefornøyd !
          Lars Petter Eriksen

          "the essensials are invicible to the eyes"
          Saint-Exupéry

          Comment


          • #6
            swallow

            Har ein swallow lader som eg lader lio-pol bateri med bateriet er på 11,1 v og 1500ma.
            Når eg skal lade så får eg ikkje inn meir en rundt 1200ma vis eg stiller laderen på 1100ma og 11,1v stiller eg laderen på 750ma får eg inn ca 800ma.
            Skulle eg ikkje fåt inn ca 1500ma uansett ka eg stilte laderen på våger ikje å stille han in på 1500ma.
            bateria som eg lader er til Dragonfly #39 6 Channel 3D Helicopter
            T-rex 450 V2
            X-Cell Gass
            Twister cp2
            JR 9X2
            E-Flite Ultimate FX 3D
            Yak 2,16
            CNC :Fers heimelagd i MDF ,Mach3 , Deskpoto, Solidworks

            Comment


            • #7
              still laderen på 1500ma du så ordner det seg. Det som skjer er at swallow laderen er programert til å lade på 1C og når du setter den på 1100ma så tror den at det er ett 1100ma batteri du har satt på lading. og når den så passerer det så stopper den selv etter noen minutter for sikkerhets skyld. så den ikke skal overlade batteriet.
              Tom Nohr
              Tennisveien 9
              2450 Rena

              Frsky taranis 9+
              Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
              Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
              + diverse små ting

              Comment


              • #8
                bruk et 12V batteri, det tar mindre plass og det behøver ingen kontakt i nærheten eneste minus er at man må ha en lader som lader 12V batteriet
                Jørgen Wake Stensen
                Bodø MFK
                Man blir aldri bedre uten utfordringer og trening!

                Comment


                • #9
                  Originally posted by tyor
                  still laderen på 1500ma du så ordner det seg. Det som skjer er at swallow laderen er programert til å lade på 1C og når du setter den på 1100ma så tror den at det er ett 1100ma batteri du har satt på lading. og når den så passerer det så stopper den selv etter noen minutter for sikkerhets skyld. så den ikke skal overlade batteriet.
                  Jeg mener da bestemt jeg har ladet opp mitt 2500mah lipo batt, på 1000ma, ladet ca 2500mah inn på batteriet.
                  Geir Amund Lindberget

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by tyor
                    still laderen på 1500ma du så ordner det seg. Det som skjer er at swallow laderen er programert til å lade på 1C og når du setter den på 1100ma så tror den at det er ett 1100ma batteri du har satt på lading. og når den så passerer det så stopper den selv etter noen minutter for sikkerhets skyld. så den ikke skal overlade batteriet.
                    Dette høyres bra ut,takk

                    Veit du kor ein kan finne ut ka 1C eller 10C betyr ?
                    T-rex 450 V2
                    X-Cell Gass
                    Twister cp2
                    JR 9X2
                    E-Flite Ultimate FX 3D
                    Yak 2,16
                    CNC :Fers heimelagd i MDF ,Mach3 , Deskpoto, Solidworks

                    Comment


                    • #11
                      hvis det står på et 1000mah batteri at det kan lades på 1C så kan det lades på 1000mah. 1c er 1 ganger batteriets kapasitet. 10C vil da bety 10000 mah, altså 10 ah, et 1000mah batteri som tåler et strømtrekk på 10c vil da kunne gi 10 ah til motoren uten å overbelastes. "alle" lipo batterier skal lades på 1C dvs. at du setter ladestrømmen på like mange ma som batteriet er på.
                      Geir Amund Lindberget

                      Comment


                      • #12
                        1C er batterikapasiteten. Dvs, har du ett batteri på 2500mah er 1C 2500mah.
                        10C blir da 10x 2500mah, = 25000mah (25A)

                        Edit: Tapte på målstreken
                        Morten Smøraas

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by Psyko-lefse
                          1C er batterikapasiteten. Dvs, har du ett batteri på 2500mah er 1C 2500mah.
                          10C blir da 10x 2500mah, = 25000mah (25A)

                          Edit: Tapte på målstreken
                          Et lite spørsmål til , kor mykje amp kan ein lade eit bateri på 1000am når C er C10
                          T-rex 450 V2
                          X-Cell Gass
                          Twister cp2
                          JR 9X2
                          E-Flite Ultimate FX 3D
                          Yak 2,16
                          CNC :Fers heimelagd i MDF ,Mach3 , Deskpoto, Solidworks

                          Comment


                          • #14
                            ett lipo batteri skal ALDRIG lades med mere en 1c dvs ett 1100mah skal lades med 1100ma=1.1A. Det som er oppgitt som 10c ofte på batteriene er hvor mye strøm du kan trekke ut av batteriet.
                            Tom Nohr
                            Tennisveien 9
                            2450 Rena

                            Frsky taranis 9+
                            Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                            Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                            + diverse små ting

                            Comment


                            • #15
                              Jepp, står det noe mer enn 1C på batteriet så er dette UT, ikke inn. Farlige greier gitt.
                              Geir Amund Lindberget

                              Comment

                              Working...
                              X