Announcement

Collapse
No announcement yet.

Rust i hjertet på T-Rex'en (OS 91SZ)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Originally posted by kesundt View Post
    Jeg prøvde med "dobbel" fuel-slange men, det ble bare altfor trangt. Klarte ikke å tre den utenpå den andre. Tror det må brukes en større utgave av fuel-slange for at det skal funke?
    Hvis du skjærer av en liten bit slange (5-6mm som Arne sier) og trer den lille biten på en nebbtang, skal det være greit å tre den utenpå slangen.. Da er det bare åpne nebbet litt å tre slangen inn.. Faen, det hørtes jo litt feil ut..
    Logo 700 Xxtreme Vbar 5.3 Pro
    T-Rex 700N DFC Vbar 5.3 Pro
    T-Rex 500 DFC Vbar 5.3 Pro

    Comment


    • #47
      Du bruker samme fuelslangen. Det er da den strammer fint rundt.
      Bruk en nebbtang og tre slangebiten på tanga. Så åpner du tanga og trer på slangen ca 10-15mm innpå. Fest slangen og skyv slangebiten tilbake over innfestingen.
      Strips gir deg ikke jevnt trykk rundt hele slangen, men det gjør denne metoden. Slangen blir og sittende langt bedre fast, og det har ofte vært grunnen til at jeg har gjort dette. Altså for å sikre at den sitter godt fast.

      EDIT:
      Faen Yoki (Brumm), ligg unna. Dette er min mayday
      Last edited by arhennie; 23-06-11, 07:49.
      arhennie

      MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
      http://hadelandmfk.no/
      www.henniehobby.no/arne

      Comment


      • #48
        Jepp det går fint med den metoden arhennie forklarer.

        Spisstang - Biltema

        Er veldig godt egna til akkurat dette :P Ellers er tanga veldig kjekk å ha, og er alltid med i bagen.
        Honeybee CP 2

        Comment


        • #49
          Originally posted by Trulsen View Post
          Det brune er nok bare brent olje. Legg stempelet i ketchup i natt så er det nok rent som gull i morgen tidlig! Nei, jeg kødder ikke
          Tenkte å nevne en ting til:
          Lenger opp i idenne tråden la jeg ved detaljbilder av alle motordelene.
          Det brune belegget på stempelet forsvant eller litt kjøring på tomgang viste det seg. Jeg oppdaget dette fordi jeg tok motoren fra hverandre engang til for en sjekk den pga av problemene med trykk fra motoren inn i tanken ikke funket ... også diskutert i denne tråden.

          Så brunbelegget kommer som Trulsen og andre sier fra normal flyging når motoren er under "inflight" belastning.
          TREX250 Super Combo + TREX450 Pro V2 + TREX700N 3G FBL + OS91HZ-R + Hattori pipe + E-Flite Blade MCPX v2
          Futaba Radio 10CP, FASST RS617FS Receiver + FASST R6008HS receiver + Spectrum 6E
          GoPro Hero2 + 5,8GHz FPV equipment
          Realflight G45 simulator
          Webside: http://kestral.no/Knut/RC/RC.htm

          Comment


          • #50
            Det ser ut som jeg snart skal putte min ys91 i en maskin nå, så da blir det spennende å se hva slags trøbbel jeg møter Kesundt! Men gå skal den søren meg gjøre :P
            Honeybee CP 2

            Comment

            Working...
            X