Unconfigured Ad

Collapse

Jr Spektrum X9303 2.4ghz

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • muff
    • Oct 2006
    • 855

Jr Spektrum X9303 2.4ghz

jeg lurer på om noen vet om JR SPEKTRUM X9303 2.4GHZ er CE godkjent? eller må man vente litt på den andre versjonen?
    T-rex 600N pro OS50 hyper, 611, 3x9255, Fromeco ++++JR9XII
    Yak 54 m ASP65
    Depron vrak ;)
    masse annet stæsj som bare står der å tar plass ;)

"Once you are in RC you are in for life. You may go away but it will draw you back"

-- Ronny --
  • ehaga
    • Feb 2005
    • 1173

Vet ingen ting om 9303, men :

I følge mine kilder kommer JR 9xII i 2.4 Ghz versjonen til å hete DSX9. Den skal lanseres samtidig som 12X i både 35 Mhz og 2.4Ghz. Lanseringsdato skal i følge ryktene være i november.
    - Erik -

------------------------------------------
    Logo 600SX + 6003D
    Logo 400SE

Futaba 18MZ

Comment

• william123
      • May 2005
      • 2330

I følge Esprit så er radioen rett rundt hjørnet:
      Anything and Everything for electric flight, your electric superstore, Helicopter store
      William Jul Ringkjøb
      Bodø MFK

If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

Comment

• muff
        • Oct 2006
        • 855

kommer 12x i 2,4ghz likt?
        T-rex 600N pro OS50 hyper, 611, 3x9255, Fromeco ++++JR9XII
        Yak 54 m ASP65
        Depron vrak ;)
        masse annet stæsj som bare står der å tar plass ;)

"Once you are in RC you are in for life. You may go away but it will draw you back"

-- Ronny --

Comment

• morsan
          • Apr 2003
          • 373

Sendte forespørsel om dette før jeg bestilte min X9303. JR bekreftet at den er CE-godkjent, og CE-merket. Men jeg har sett så mye rart ang dette i rcgroups etc at jeg ikke vet hva jeg skal tro lenger.

Anyway, den gikk gjennom tollen i dag, så jeg håper jeg har den til helgen Har JR fra før, og har vært svært fornøyd, men har slitt med glitch på en el-modell og dette blir forhåpentligvis kuren.

Kuren koster forøvrig ikke allverden med dagens svake dollar. La inn forhåndsbestilling for 2mnd siden (http://www.toddsmodels.com/) og de skulle ha 497.99USD eller ca 2700nkr. Frakt, mva etc kommer i tillegg, så det hele ender på 3700-3800 nkr tenker jeg.

Comment

• ehaga
            • Feb 2005
            • 1173

Helizone har på forsiden at de slipper både 12x og DSX9 i desember. I tillegg kommer Vibe 50.
            - Erik -

Logo 600SX + 6003D
            Logo 400SE

Futaba 18MZ

Comment

• Tintin
              • Jan 2005
              • 4631

Yeah baby

Comment

• amundrg
                • Jun 2006
                • 355

Ser ut som det er analog trim på 9303 2,4Ghz og digital på DSX9 på throttle
                DSX9 http://www.modelflight.com.au/jr_rc/...x9303_dsm2.htm
                X9303 http://www.helidirect.com/product_in...oducts_id=4894
                Amund Gårdhammer
                www.ringerikemfk.com

Comment

• ehaga
                  • Feb 2005
                  • 1173

Etter hva jeg har forstått har vel det også vært forskjellen mellom JR 9xII og 9303!!
                  - Erik -

Logo 600SX + 6003D
                  Logo 400SE

Futaba 18MZ

Comment

• MartinK
                    • Dec 2005
                    • 97

Originally posted by morsan
                    (http://www.toddsmodels.com/) de skulle ha 497.99USD .
                    Hvordan fikk du til det? Jeg sjekket lenken, og det står da at de skal ha $999 og $1099 for X9303 2.4 GHz.

Comment

• morsan
                      • Apr 2003
                      • 373

Originally posted by MartinK
                      Hvordan fikk du til det? Jeg sjekket lenken, og det står da at de skal ha $999 og $1099 for X9303 2.4 GHz.
                      Jeg så tilbudet via en link på rcgroups i slutten av august, og var selvsagt noe overrasket over prisen. Det stod på nettstedet at tilbudet gjaldt til 01.09, hadde bare et par dager på å bestemme meg, så jeg var litt i skvis. Ukjent nettsted, handle radio fra utlandet etc. Etter litt sjekking så jeg at det ikke var noe humbug med nettstedet og sendte bestillingen. De satt først opp prisen til 627usd dagen etter, og nå ser jeg altså (etter at du gjorde meg oppmerksom på det), at de tar fullpris. Kan ikke si annet enn at jeg har vært heldig.

Fikk radioen i hus idag, og jeg ser frem til å sette meg inn i systemet. Måtte avbryte ladingen for å teste om jeg fikk til den nye binding-prosessen, og det gikk heldigvis helt problemfritt.

Ble overrasket over størrelsen på mottagerne. Fikk med Spektrum AR6000 og AR6100 mottakere i tillegg til JR's mottager. Hadde ikke bestilt AR6100, men den var erstattet med en et spenningsvarsel de tydeligvis ikke hadde på lager. De la også ved et JR 1500mah mottakerbatteri.

Eneste jeg savner er en tilsvarende koffert jeg fikk til min JR3810.
                      Attached Files
                      Last edited by morsan; 28-10-07, 00:10. Reason: Rettelse av et par leifer (dato og radiobenevnelse)...

Comment

• MartinK
                        • Dec 2005
                        • 97

heldig!
                        men er den CE-merket?

Comment

• morsan
                          • Apr 2003
                          • 373

Originally posted by MartinK
                          heldig!
                          men er den CE-merket?
                          Yup! CE-merket...
                          Attached Files

Comment

• -GAS-
                            • Jun 2007
                            • 1323

http://www.helidirect.com/product_in...oducts_id=4921 grei pris det holder på å skrive ut manualen nå..... lyst på denne gitt!
                            Last edited by -GAS-; 28-10-07, 01:53.
                            Christen
                            http://jetsofnorway.com/

Comment

• MartinK
                              • Dec 2005
                              • 97

http://www.modellfly.info står det:
                              "Så lenge DX7 (og annet lignende utstyr) er CE-godkjent kan det fritt omsettes og brukes i Norge (takk til EU?)."

Men det er verdt å merke seg følgende fra post og teletilsynets side:

( http://www.npt.no/portal/page/portal...c=&p_d_v=45124 )

"Utstyr med CE-merke
                              Radio- og teleterminalutstyr som er merkt med CE-merke i samsvar med krava i "Forskrift om EØS-krav til radio- og teleterminalutstyr", kan fritt takast inn i Noreg.
                              Det er likevel viktig å vere klar over at enkelte typar radioutstyr kan vere forbode å bruke sjølv om det er tillate å innføre ....
                              .....
                              Tillatt å innføre - forbode å bruke
                              Ein bør vere merksam på at sjølv om det er tillate å importere og omsetje ein type radioutstyr, kan det vere sett grenser for bruken av det. Det vil seie at det kan vere krav om individuell tillating til bruk, eller det kan vere forbode å bruke utstyret i Noreg, sjølv om det er tillate å importere det. "Forskrift om tillaten bruk av frekvensar" inneheld informasjon om kva slags utstyr som kan brukast utan spesiell tillating.

( Se http://www.lovdata.no/cgi-wift/ldles...20-0439.html#6 )

"FOR 2007-04-20 nr 439: Forskrift som gir generelle tillatelser til bruk av frekvenser."

"Kap. III. Frekvensbruk som ikke krever registrering.

§ 21. Fjernstyring
                              Senterfrekvensene i tabellen nedenfor tillates brukt til alle typer fjernstyring. Maksimal tillatt utstrålt effekt er 100 mW e.r.p. Maksimal okkupert båndbredde per kanal er 10 kHz.
                              26,995 MHz 27,045 MHz 27,095 MHz 27,145 MHz 27,195 MHz
                              27,255 MHz 40,665 MHz 40,675 MHz 40,685 MHz 40,695 MHz
                              Senterfrekvensene i tabellen nedenfor tillates brukt til fjernstyring av modellfly. Maksimal tillatt utstrålt effekt er 100 mW e.r.p. Maksimal okkupert båndbredde per kanal er 10 kHz.
                              35,000 MHz osv...."

Det står ikke noe der om 2.4 GHz (foreløpig) men det står noe om området i:

"§ 7. Snorløse telefoner og trådløs dataoverføring
                              Frekvensbåndet 2400-2483,5 MHz tillates brukt til dataoverføring slik frekvensbruken er definert i standarden EN 300.328. Maksimal tillatt utstrålt effekt er 100 mW e.i.r.p. For andre bredbåndsmodulasjoner enn FHSS, er maksimal tillatt e.i.r.p. tetthet 10 mW/MHz."

Den CE-godkjente DX7 sender visst med 128 mW som jo er over 100. Jeg har ikke funnet den spesifikasjonen noe sted for X9303, men det er sannsynligvis tilsvarende eller mer.

Konklusjon? Skal det bli noe flyging er det vel da mest fornuftig å forholde seg til rådet fra forbundet om å fly i vei så lenge radioen er CE-merket (?) eller skal man forholde seg til det som faktisk står på siden til PT?.

Comment

Working...