Resette passord? Klikk HER
Har du en gammel konto, men ny mail? Send en melding, så fikser vi det. Bare oppgi brukernavn og gammel + ny mailadresse
Vi kan også smelte sammen 2 brukere til 1, hvis du har registrert deg på nytt.
Vi setter pris på at alle logger seg inn, selv om du ikke skriver noe, dette for å se aktivitet.
fant den , bare øynene som ikke var helt justerte men har handla mc 20 også så det er denne som blir brukt nå. et sekund på hot reset er for lenge for oss vinsje gutta der det er starten som er kritisk , skjer mye på et sekund der .
Pike perfection x3
Race M
victor
Mini Corado
Graupner mc 32
Graupner mz 24
[/QUOTE]
Gikk gjennom menyene og da i hovedsak telemetri og huket av for forskjellige sensorer for å se hvordan det så ut i det øverste displayet. Gjorde en litenrekkeviddetest og var nede i o-5% tilbakemelding fra mottaker.
Plutselig virker det som senderen har gått tilbake til en form for "standard-modus" i form av at alle lyder var tilbake på knapper, trimmer, valg i menyene osv (de lydene vi slår av for de er for irriterende i lengden). Og damestemmen på varslingene var forsvunnet fra bryter 9.
Forsøker å få tilbake damestemmen på bryter 9, men den er allerede huket av - men ingen lyd.
Slår av senderen og på igjen, så var det tilbake til "normalen": dama var tilbake og pipelydene var forsvunnet.
Noen forslag?
Har fortsatt fw. 1.041 og SD-kort er tatt ut.
Redigert pga: glemte å skrive at jeg ikke aktiverte "rekkeviddetest i radioen, men skjermet rx antenne
Har kun ett konkret forslag: oppgrader til 1.051. De fleste problemer jeg har hørt om er knyttet til 1.041, med unntak av en freeze i Tyskland på 1.037 (tror jeg det var).
fant den , bare øynene som ikke var helt justerte men har handla mc 20 også så det er denne som blir brukt nå. et sekund på hot reset er for lenge for oss vinsje gutta der det er starten som er kritisk , skjer mye på et sekund der .
Fikk en tilbakemelding at Alf Erik hadde samme problemer (lock) på en MC20 under et F3K stevne......
ikke bra hvis dette gjelder flere radio modeller , mulig de har gjort de samme endringene i firmwaren for mc20 . hvis det stemmer at de har lagt innn en watch dog så er det vel noe underlig at de ikke informerer om dette i infoen som ligger ved oppgraderingen .
Pike perfection x3
Race M
victor
Mini Corado
Graupner mc 32
Graupner mz 24
[/QUOTE]
ikke bra hvis dette gjelder flere radio modeller , mulig de har gjort de samme endringene i firmwaren for mc20 . hvis det stemmer at de har lagt innn en watch dog så er det vel noe underlig at de ikke informerer om dette i infoen som ligger ved oppgraderingen .
Ta og sjekk detaljene med Alf Erik hos Cirrus, fikk bare med meg en diskusjon som skjedde på stripa for et par uker siden.
Det ville vært interessant å høre detaljert hendelsesforløp ift mc20-hendelsen.
Hendelsen bør meldes til Graupner/SJ, de har vist at de tar det på alvor, til tross for tildekking av info etter "fix".
Vet ikke om jeg vil kalle det en fiks, i min verden er en fiks en løsning av et problem ikke en "walkaround", men nok om det.
Jeg skal få utdypet hva som skjedde litt mer når jeg treffer A.E. (kanskje i.l.a. helgen) og kommer tilbake med mer info etter dette.
Det er en del MC-32 i klubben inklusive min og jeg har ikke hørt om noen som har hatt problemer frem til nå. Min har også fått en del hundre timer brukstid uten at jeg her oppdaget noen som helst - og dermed liker jeg ikke å oppgradere noe som virker. Som vi sier i SW utvikler miljøet "bug fixed - new bug introduced" ....
Enig i betegnelsen - bedre enn fix selv med hermetegn
Første hendelse jeg hørte om var i Tyskland, der en stormodell gikk ned etter freeze - da hadde modellen hatt 80+ timer i luften.
Vilkårligheten er litt guffen.
@sjaa:
Vet du hvilken firmwear han i Tyskland brukte?
(jeg vil gjerne gå over til 2.4, men tør vel ikke helt enda siden jeg ikke har penger nok til å kjøpe nye fly med det første)
kjører nå den siste firmwaren , men bruker ikke minnekort for sikkerhets skyld . kunne vært morro og vite om alle hadde kjørt en reset av sine motagere etter oppgradering av disse . sikkert mange som ikke gjør det .
Så vi får håpe graupner/sj er ærlige nok til å fortelle oss hva de endrer i nye firmwarer i fremtiden
Pike perfection x3
Race M
victor
Mini Corado
Graupner mc 32
Graupner mz 24
[/QUOTE]
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment