Unconfigured Ad

Collapse

ESM F7F Tigercat.

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tahustvedt
    • Feb 2004
    • 4601

Begynner å bli vant til flyet i lufta. Flyr lavere og tettere. Jeg sliter visst fortsatt med å få et helskinnet ned.

Comment

• Wulf
      • Jun 2007
      • 2055

Jeg likte ikke lande min. Understellet var som marsipan og den hadde rimelig høy vingebelastning. Bf110 er en drøm i forhold.
      Balsa

Comment

• tahustvedt
        • Feb 2004
        • 4601

Lurer på om jeg skal skaffe kraftigere fjærer til hovedleggene sånn at de ikke bunner ved 1 G, eller kanskje sette inn ekstra fjærer inni de gamle som tar imot fra halvveis i utskyvingen.

Comment

• tahustvedt
          • Feb 2004
          • 4601

Her er den. Et nydelig lite smykke av en aluminiumsdel til neseleggen.
          Attached Files

Comment

• tahustvedt
            • Feb 2004
            • 4601

Ferdig montert og klar til mer stillegående flyging.

Comment

• tahustvedt
              • Feb 2004
              • 4601

Lenge siden denne fløy sist. Kanskje i helga. Får se hva som skjer.

I dag har jeg laget vingetipplys som ikke lyser, og tegnet noen hundre prikker rundt onkring. Syns det ble bedre enn fryktet da jeg begynte med prikkene. Her er full-size med samme prikkene, som jeg antar er skruehoder:
              Attached Files

Comment

• tahustvedt
                • Feb 2004
                • 4601

Nå har jeg lagt ut 3D-printbare filer av dummymotor og skalahjul til Tigercat (og andre med samme motor) på Cults3D.

News - 08.03.2018: I added a slightly modified front dummy engine, R-2800-04, which has a slightly larger inside diameter for better motor clearance. News - 21.02.2018: Added a backside for the radial, and a part that works as a second bank behind the first bank of cylinders. The backside can be added to the second bank piece as well and it's possible to assemble as many banks as desireable behind the original front bank of ylinders. Semi-scale model of Pratt & Whitney R2800 radial engine for rc model airplane use. Way more convincing than vacuum formed dummy engines. Designed for my 1:7.5 scale RC ESM F7F Tigercat. Diameter: 166 mm. Inside cavity large diameter: 61mm - 57 mm inside the joiner ring. The model can be scaled up or down to fit your model. For personal use only, not for resale.

EDIT: Upgraded the design for easier printing. Semi-scale wheels for the 1:7.5 scale ESM F7F Tigercat. The parts include: Inner and outer hub halves for the main wheels. Center cap for the main wheel. Main tire. Nose wheel (print 2x). Nose tire. Video of my plane with the wheels: https://www.youtube.com/watch?v=7HlKJdslank Video of my nose wheel: https://youtu.be/uKHXzVsbTSE For personal use only, not for resale.

Comment

Working...