Announcement

Collapse
No announcement yet.

Extreme Flight Edge 88"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Extreme Flight Edge 88"

    Flyet er ankommet fra Autopartner.se, som alltid strålende service og rask levering
    I denne tråden vil jeg ha mest fokus på flyegenskaper og ikke byggingen,da dette er likt på de fleste EF modeller, bilder og filmer kommer etterhvert.
    Flyet er i velkjent EF kvalitet, så det er bare for meg å sette det sammen. Kose seg
    Min utgave er den gule og blå.

    Utstyr:
    DLE-55 med pipe(litt usikker på fabrikat ennå..)
    HD-9150 på bal og høyde
    HS-7955 TG på sideror

    En liten snutt:
    EF Extra 300.48", 78", 91", 104",125"
    EF Yak-54. 110"
    EF MXS 83"
    GB Yak-55 2,2m

    Indoor: Donatas Arrow5, AP Sueleven, AP Sbach EPP
    Takk til:
    Autopartner.se
    http://www.youtube.com/my_videos?feature=mhee

  • #2
    Bare å kose seg.. elsker flyet..

    (MFN) ModellflyNytt.no
    Monteringsblogg: EF Edge 88"
    Tom I. Arntsen

    Comment


    • #3
      Bring it on Kenneth, var påtide du fikk deg ny kjerre nå. Nesten ingen prosjekter på gang jo..høhh =)
      Ole Kr Follstad

      BVM T33 Thunderbird, Jetcat 80se med kerostart
      PilotRc Sbach 342 40%, DA170, Proflow canistere
      EF Extra 300 60"
      EF Extra 300 104" Eme120
      GB Yak 55 2,2m, Dle55RA
      ESM Bearcat, NGH 38cc
      Phoenix p51D Mustang, Dle55
      Phoenix K8b, 1:2,5 6m
      Hangar 9 Piper cub 1\4
      Ask 21 1:3 5,7m helkompositt

      Comment


      • #4
        Bare pengene kunne kommet oftere.................................har hatt og skal ha igjen en sånn i blå/gul. Dette er rå maskin

        Comment


        • #5
          Er den fortsatt hel, så skal du få låne den litt på Huckfesten
          Vi får skaffe oss egen seddelpresse
          Har blitt litt mange nye for tida, men gleder meg til å begynne på denne.(Gleder meg egentlig mest til å fly den)
          EF Extra 300.48", 78", 91", 104",125"
          EF Yak-54. 110"
          EF MXS 83"
          GB Yak-55 2,2m

          Indoor: Donatas Arrow5, AP Sueleven, AP Sbach EPP
          Takk til:
          Autopartner.se
          http://www.youtube.com/my_videos?feature=mhee

          Comment


          • #6
            Da er flyet straks klart for maiden
            Fikk dekor i dag, og venter på pipe og bend fra MTW.

            Bilder kommer straks, før og etter dekor..
            EF Extra 300.48", 78", 91", 104",125"
            EF Yak-54. 110"
            EF MXS 83"
            GB Yak-55 2,2m

            Indoor: Donatas Arrow5, AP Sueleven, AP Sbach EPP
            Takk til:
            Autopartner.se
            http://www.youtube.com/my_videos?feature=mhee

            Comment


            • #7
              Si ifra når du tar maiden da kenolang=) I helga kanskje? hvis det ikke bare blir regn da =( Rått fly!!!
              Ole Kr Follstad

              BVM T33 Thunderbird, Jetcat 80se med kerostart
              PilotRc Sbach 342 40%, DA170, Proflow canistere
              EF Extra 300 60"
              EF Extra 300 104" Eme120
              GB Yak 55 2,2m, Dle55RA
              ESM Bearcat, NGH 38cc
              Phoenix p51D Mustang, Dle55
              Phoenix K8b, 1:2,5 6m
              Hangar 9 Piper cub 1\4
              Ask 21 1:3 5,7m helkompositt

              Comment


              • #8
                Originally posted by Kenolang View Post
                Da er flyet straks klart for maiden
                Fikk dekor i dag, og venter på pipe og bend fra MTW.

                Bilder kommer straks, før og etter dekor..
                Samt siderorservo fra meg som du har ventet på. Har gått med den i lomma snart en uke nå. Skal bli godt å ta den ut av baklomma
                All you need is love

                Comment


                • #9
                  Ja den servoen var det treig frakt på

                  Maiden blir nok ikke nå i helga, tror ikke pipa er her før til uka...
                  Blir med etter jobb en dag da du vel Ole?
                  EF Extra 300.48", 78", 91", 104",125"
                  EF Yak-54. 110"
                  EF MXS 83"
                  GB Yak-55 2,2m

                  Indoor: Donatas Arrow5, AP Sueleven, AP Sbach EPP
                  Takk til:
                  Autopartner.se
                  http://www.youtube.com/my_videos?feature=mhee

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Kenolang View Post
                    Ja den servoen var det treig frakt på

                    Maiden blir nok ikke nå i helga, tror ikke pipa er her før til uka...
                    Blir med etter jobb en dag da du vel Ole?
                    Jepp, pling på når du stikker på stripa. Opptatt til rundt 18tia på hverdager. pendling til jobb er no dritt!!!
                    Ole Kr Follstad

                    BVM T33 Thunderbird, Jetcat 80se med kerostart
                    PilotRc Sbach 342 40%, DA170, Proflow canistere
                    EF Extra 300 60"
                    EF Extra 300 104" Eme120
                    GB Yak 55 2,2m, Dle55RA
                    ESM Bearcat, NGH 38cc
                    Phoenix p51D Mustang, Dle55
                    Phoenix K8b, 1:2,5 6m
                    Hangar 9 Piper cub 1\4
                    Ask 21 1:3 5,7m helkompositt

                    Comment


                    • #11
                      Slik dekor blir det
                      Extreme Flight Edge 540t blue-4 Graphic Package - B and E Graphix

                      Har fått på det meste, dekor gjør seg godt spesielt på denne modellen..

                      Fikk satt opp pull-pull til sideror, fulgte manuelen med 4" offset arm og kryssede vaiere. Dette var enkelt tenkte jeg, men når jeg testet det hele så var det langt fra symmetri... Slappe vaiere ved fullt utslag, argh..! Da får man begynne å måle og herje litt da, så da går det seg nok til...
                      Hva har andre gjort med sin Edge?
                      EF Extra 300.48", 78", 91", 104",125"
                      EF Yak-54. 110"
                      EF MXS 83"
                      GB Yak-55 2,2m

                      Indoor: Donatas Arrow5, AP Sueleven, AP Sbach EPP
                      Takk til:
                      Autopartner.se
                      http://www.youtube.com/my_videos?feature=mhee

                      Comment


                      • #12
                        Det har liten praktisk betydning om det blir slakke på vaieren på utslag. Vaieren som flytter roret er naturlig nok stram hele tiden.

                        Comment


                        • #13
                          Enig med Larsern her.

                          Comment


                          • #14
                            Joa, men problemet er at begge wirene er slakke som f.... Måler i 9,2 cm mellom hullene på servohorn, men det er da ikke 4"....må ha fått feil..
                            Prøver med ett 4,5" jeg har, og det ser bedre ut gitt Her er det 10,8 mellom hull, 4,25"... Må korte inn wirene, men det tar vi i morgen...
                            Trodde at en 4" servoarm var 4" mellom hullene, men det ser ikke ut til å stemme... Dette er SWB armer. Noen som vil/kan oppklare dette for meg??
                            EF Extra 300.48", 78", 91", 104",125"
                            EF Yak-54. 110"
                            EF MXS 83"
                            GB Yak-55 2,2m

                            Indoor: Donatas Arrow5, AP Sueleven, AP Sbach EPP
                            Takk til:
                            Autopartner.se
                            http://www.youtube.com/my_videos?feature=mhee

                            Comment


                            • #15
                              Begge wirene kan ikke være slakke om armen drar roret??
                              Men det er vel greit å ha riktig lengde på wirene før man begynner å klø seg i hodet

                              Comment

                              Working...
                              X