Announcement

Collapse
No announcement yet.

Extreme Flight Edge 88"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Av en eller annen grunn så blir de det...Har sjekket alt flere ganger, trodde først noe var skevt, men det ser bra ut...
    Var inne på tanken om å ikke krysse wirene også, men det står tydelig i manualen at de skal krysses....
    Får legge meg å drømme om pull-pull i natt
    EF Extra 300.48", 78", 91", 104",125"
    EF Yak-54. 110"
    EF MXS 83"
    GB Yak-55 2,2m

    Indoor: Donatas Arrow5, AP Sueleven, AP Sbach EPP
    Takk til:
    Autopartner.se
    http://www.youtube.com/my_videos?feature=mhee

    Comment


    • #17
      Jeg har en løsning på problemet. Husker da vi drev med fuelfly, da brukte vi slike staaaag som gikk igjennom rør. Det funker alltid
      All you need is love

      Comment


      • #18
        Jaaaa, Sullivan goldŽn rod! Får nok kjøpe den blå
        Neida, har trua nå
        EF Extra 300.48", 78", 91", 104",125"
        EF Yak-54. 110"
        EF MXS 83"
        GB Yak-55 2,2m

        Indoor: Donatas Arrow5, AP Sueleven, AP Sbach EPP
        Takk til:
        Autopartner.se
        http://www.youtube.com/my_videos?feature=mhee

        Comment


        • #19
          hehe..... Lurer på åssen det hadde gått
          All you need is love

          Comment


          • #20
            Originally posted by Ruduz View Post
            hehe..... Lurer på åssen det hadde gått
            Hadde funka det Steff. Måtte bare hatt en servo som dro 2000kg=) Vet de overføringene ser var ganske TUNGE!! iallfall i fly mine=)
            Ole Kr Follstad

            BVM T33 Thunderbird, Jetcat 80se med kerostart
            PilotRc Sbach 342 40%, DA170, Proflow canistere
            EF Extra 300 60"
            EF Extra 300 104" Eme120
            GB Yak 55 2,2m, Dle55RA
            ESM Bearcat, NGH 38cc
            Phoenix p51D Mustang, Dle55
            Phoenix K8b, 1:2,5 6m
            Hangar 9 Piper cub 1\4
            Ask 21 1:3 5,7m helkompositt

            Comment


            • #21
              En slakk vaier kan jo ikke dra noe ror, det sier seg jo nesten selv? Hvis du ikke har montert styringen på halehjulet og hengslene går veldig lett kan det kanskje virke litt slarkete når vaieren som "dytter" blir slakk ved utslag, men det har veldig liten betydning når luft strømmer forbi sideroret og gir det motstand mot utslag. Dette er jo selve grunnen til at vi må ha servoer på 10, 20, 30kg's trekkraft, det er tungt å flytte på ett ror i fart.
              Det skader selvfølgelig ikke og ha bra geometri på overføringene. Det blir jo ikke dårligere av den grunn, men det er mye verre hvis vaieren på "baksiden" blir litt strammere i forhold til litt slakkere.

              Comment


              • #22
                Har dere hørt om gubben som gikk å dro en kjetting etter seg? så kom det en kar bort til han å spurte hvorfor han gikk å dro den kjettingen etter seg? Da svarte gubben " har du sett noen som greier å dytte en kjetting da?" lol
                Terje Egeberg
                "Opp ska det og det får bare virke"


                38% Carf Sukhoi ZDZ 180
                40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
                35% Pilot Extra 330 DLE 120.
                3DHS slick 89" EME 60.
                3DHS Slick 71"

                Comment


                • #23
                  Hehehe.. "trommesolo"
                  ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                  Comment


                  • #24
                    Originally posted by Larsern View Post
                    En slakk vaier kan jo ikke dra noe ror, det sier seg jo nesten selv? Hvis du ikke har montert styringen på halehjulet og hengslene går veldig lett kan det kanskje virke litt slarkete når vaieren som "dytter" blir slakk ved utslag, men det har veldig liten betydning når luft strømmer forbi sideroret og gir det motstand mot utslag. Dette er jo selve grunnen til at vi må ha servoer på 10, 20, 30kg's trekkraft, det er tungt å flytte på ett ror i fart.
                    Det skader selvfølgelig ikke og ha bra geometri på overføringene. Det blir jo ikke dårligere av den grunn, men det er mye verre hvis vaieren på "baksiden" blir litt strammere i forhold til litt slakkere.
                    Er klar over det...
                    Av en eller annen grunn så er det slik, tror geometrien er helt på vidda....
                    Jeg flyr ikke med en slapp wire, men det får være opp til hver enkelt. Det sier seg selv at med en slapp wire så vil det ikke bli like nøyaktig
                    EF Extra 300.48", 78", 91", 104",125"
                    EF Yak-54. 110"
                    EF MXS 83"
                    GB Yak-55 2,2m

                    Indoor: Donatas Arrow5, AP Sueleven, AP Sbach EPP
                    Takk til:
                    Autopartner.se
                    http://www.youtube.com/my_videos?feature=mhee

                    Comment


                    • #25
                      Originally posted by Tertitten View Post
                      Har dere hørt om gubben som gikk å dro en kjetting etter seg? så kom det en kar bort til han å spurte hvorfor han gikk å dro den kjettingen etter seg? Da svarte gubben " har du sett noen som greier å dytte en kjetting da?" lol
                      He he, den var bra
                      EF Extra 300.48", 78", 91", 104",125"
                      EF Yak-54. 110"
                      EF MXS 83"
                      GB Yak-55 2,2m

                      Indoor: Donatas Arrow5, AP Sueleven, AP Sbach EPP
                      Takk til:
                      Autopartner.se
                      http://www.youtube.com/my_videos?feature=mhee

                      Comment


                      • #26
                        Hehe, det er jo heldigvis slik at man kan gjøre stort sett som man vil sålenge det ikke skader andre.
                        Men for å prøve og hjelpe deg med overføringsgeometrien, så vil en arm med større offset på servo virke bedre mot slakking enn bare en arm med større diameter. Øker man bare diameteren på servohornet, blir største forskjellen at man må innskrenke vandringen på servoen og belastningen på servoen øker samtidig som oppløsningen blir dårligere. Det blir ihvertfall ikke nøyaktig.
                        Stemmer rorhorna dårlig mot hengslelinjen?

                        Comment


                        • #27
                          Originally posted by Larsern View Post
                          Hehe, det er jo heldigvis slik at man kan gjøre stort sett som man vil sålenge det ikke skader andre.
                          Men for å prøve og hjelpe deg med overføringsgeometrien, så vil en arm med større offset på servo virke bedre mot slakking enn bare en arm med større diameter. Øker man bare diameteren på servohornet, blir største forskjellen at man må innskrenke vandringen på servoen og belastningen på servoen øker samtidig som oppløsningen blir dårligere. Det blir ihvertfall ikke nøyaktig.
                          Stemmer rorhorna dårlig mot hengslelinjen?
                          Ja såklart man kan, er ute etter å få det sikkert ja

                          Der er du helt sikkert inne på noe, kanskje servohornet har for liten offset....?
                          Tror at med en 7955tg så vil den ha nok krefter om servohjulet blir en halv tomme lengre.
                          Rorhorna ser ut til å stemme bra de også, men det kunne vært 2mm bedre ser jeg nå....
                          EF Extra 300.48", 78", 91", 104",125"
                          EF Yak-54. 110"
                          EF MXS 83"
                          GB Yak-55 2,2m

                          Indoor: Donatas Arrow5, AP Sueleven, AP Sbach EPP
                          Takk til:
                          Autopartner.se
                          http://www.youtube.com/my_videos?feature=mhee

                          Comment


                          • #28
                            Da ser problemet ut til å være løst
                            Wirene skulle ikke krysses slik det sto i manualen, så da ble gutten glad
                            EF Extra 300.48", 78", 91", 104",125"
                            EF Yak-54. 110"
                            EF MXS 83"
                            GB Yak-55 2,2m

                            Indoor: Donatas Arrow5, AP Sueleven, AP Sbach EPP
                            Takk til:
                            Autopartner.se
                            http://www.youtube.com/my_videos?feature=mhee

                            Comment


                            • #29
                              Mine er kryssa, men det har jo mye med rorhornet å gjøre


                              Sent from my iPhone using Tapatalk
                              Tom I. Arntsen

                              Comment


                              • #30
                                Originally posted by xilian View Post
                                Mine er kryssa, men det har jo mye med rorhornet å gjøre


                                Sent from my iPhone using Tapatalk
                                Hmmm, så rart... Mine ble bra nå.. Mulig vi har limt inn rorhornene forskjellig, da har du gjort det rett siden det stemmer med manualen
                                EF Extra 300.48", 78", 91", 104",125"
                                EF Yak-54. 110"
                                EF MXS 83"
                                GB Yak-55 2,2m

                                Indoor: Donatas Arrow5, AP Sueleven, AP Sbach EPP
                                Takk til:
                                Autopartner.se
                                http://www.youtube.com/my_videos?feature=mhee

                                Comment

                                Working...
                                X