If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above.
You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.
Av en eller annen grunn så blir de det...Har sjekket alt flere ganger, trodde først noe var skevt, men det ser bra ut...
Var inne på tanken om å ikke krysse wirene også, men det står tydelig i manualen at de skal krysses....
Får legge meg å drømme om pull-pull i natt
EF Extra 300.48", 78", 91", 104",125"
EF Yak-54. 110"
EF MXS 83"
GB Yak-55 2,2m
En slakk vaier kan jo ikke dra noe ror, det sier seg jo nesten selv? Hvis du ikke har montert styringen på halehjulet og hengslene går veldig lett kan det kanskje virke litt slarkete når vaieren som "dytter" blir slakk ved utslag, men det har veldig liten betydning når luft strømmer forbi sideroret og gir det motstand mot utslag. Dette er jo selve grunnen til at vi må ha servoer på 10, 20, 30kg's trekkraft, det er tungt å flytte på ett ror i fart.
Det skader selvfølgelig ikke og ha bra geometri på overføringene. Det blir jo ikke dårligere av den grunn, men det er mye verre hvis vaieren på "baksiden" blir litt strammere i forhold til litt slakkere.
Har dere hørt om gubben som gikk å dro en kjetting etter seg? så kom det en kar bort til han å spurte hvorfor han gikk å dro den kjettingen etter seg? Da svarte gubben " har du sett noen som greier å dytte en kjetting da?" lol
En slakk vaier kan jo ikke dra noe ror, det sier seg jo nesten selv? Hvis du ikke har montert styringen på halehjulet og hengslene går veldig lett kan det kanskje virke litt slarkete når vaieren som "dytter" blir slakk ved utslag, men det har veldig liten betydning når luft strømmer forbi sideroret og gir det motstand mot utslag. Dette er jo selve grunnen til at vi må ha servoer på 10, 20, 30kg's trekkraft, det er tungt å flytte på ett ror i fart.
Det skader selvfølgelig ikke og ha bra geometri på overføringene. Det blir jo ikke dårligere av den grunn, men det er mye verre hvis vaieren på "baksiden" blir litt strammere i forhold til litt slakkere.
Er klar over det...
Av en eller annen grunn så er det slik, tror geometrien er helt på vidda....
Jeg flyr ikke med en slapp wire, men det får være opp til hver enkelt. Det sier seg selv at med en slapp wire så vil det ikke bli like nøyaktig
EF Extra 300.48", 78", 91", 104",125"
EF Yak-54. 110"
EF MXS 83"
GB Yak-55 2,2m
Har dere hørt om gubben som gikk å dro en kjetting etter seg? så kom det en kar bort til han å spurte hvorfor han gikk å dro den kjettingen etter seg? Da svarte gubben " har du sett noen som greier å dytte en kjetting da?" lol
He he, den var bra
EF Extra 300.48", 78", 91", 104",125"
EF Yak-54. 110"
EF MXS 83"
GB Yak-55 2,2m
Hehe, det er jo heldigvis slik at man kan gjøre stort sett som man vil sålenge det ikke skader andre.
Men for å prøve og hjelpe deg med overføringsgeometrien, så vil en arm med større offset på servo virke bedre mot slakking enn bare en arm med større diameter. Øker man bare diameteren på servohornet, blir største forskjellen at man må innskrenke vandringen på servoen og belastningen på servoen øker samtidig som oppløsningen blir dårligere. Det blir ihvertfall ikke nøyaktig.
Stemmer rorhorna dårlig mot hengslelinjen?
Hehe, det er jo heldigvis slik at man kan gjøre stort sett som man vil sålenge det ikke skader andre.
Men for å prøve og hjelpe deg med overføringsgeometrien, så vil en arm med større offset på servo virke bedre mot slakking enn bare en arm med større diameter. Øker man bare diameteren på servohornet, blir største forskjellen at man må innskrenke vandringen på servoen og belastningen på servoen øker samtidig som oppløsningen blir dårligere. Det blir ihvertfall ikke nøyaktig.
Stemmer rorhorna dårlig mot hengslelinjen?
Ja såklart man kan, er ute etter å få det sikkert ja
Der er du helt sikkert inne på noe, kanskje servohornet har for liten offset....?
Tror at med en 7955tg så vil den ha nok krefter om servohjulet blir en halv tomme lengre.
Rorhorna ser ut til å stemme bra de også, men det kunne vært 2mm bedre ser jeg nå....
EF Extra 300.48", 78", 91", 104",125"
EF Yak-54. 110"
EF MXS 83"
GB Yak-55 2,2m
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment