Announcement

Collapse
No announcement yet.

Extreme Flight Edge 88"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Fått ES pipe og? Den er f... Så lekker
    Må få høre hvilken propell du går for og lengden på header du går for.
    Jeg veksler mellom vess 24a, 24b og mej 24x10th....
    AW Extra 260 42% - 3W 170xi b2
    EF Extra 300 91" - DA-60-Carbon pipe
    EF Edge 540 48" - Hacker A30-14L
    RC-F RC352 48" - Hacker A30-28S

    +++

    Comment


    • Ja, den er knallfin - godt kvalitetsintrykk så langt. Tenkte å kjøre en Xoar 23x8 de første turene om ikke turtallet havner for høyt, da jeg allerede har en sånn samt hullene skal visstnok være like DA50/DLE55. DA anbefaler et turtall rundt 6300 i innkjøringsperioden samt innkjøring i lufta kontra statisk innkjøring i benk. Men havner vel på 24x10 etterhvert.

      Får ta noen rolige turer til å begynne med "blir vanskelig det.. "

      ES pipa er nå i lufta, regner med å ha den i slutten av neste uke - som passer fint, ikke dårlig tid.

      MEN! Er det noen her som kunne sølvloddet DA60 flensen fast på et flexbend for meg?
      Last edited by alflovvold; 16-09-11, 13:32.
      ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

      Comment


      • Ok, da har jeg fått testet EF Edgen litt mer, og den funker greit nok..

        Ble noen trøsteturer på meg her i Stokke om ikke annet, planen var å dra til Hamar idag men ting ble litt knotete å få til å gå opp i opp. :/

        Er du glad i harrierlandinger, så bytt understell til carbon - alternativt en stålvaier mellom bena. Dette er for mykt!

        Min er fortsatt for baktung, så den tracker ikke så bra - enda - men leken sak! Liten filmsnutt kommer nok senere..

        DA60 m. ES pipe, here i come..

        Hjulkåper er på plass, nå begynner det å ligne noe!

        ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

        Comment


        • Tøft!
          Min erfaring med understell på Edgen er motsatt. Etter å ha knekt et par carbonunderstell er jeg tilbake på det originale alu understellet og jeg harrierlander stort sett hver gang Edgen er så rolig at det går fint an å få til "myke" harrierlandinger om man samkjører høyderor og throttle....

          Carbonunderstell er lekkert og jaffal 100g lettere. Men lander du på et bein, eller treffer noe på banen/ruller utfor med ene hjulet, så ryker det!
          AW Extra 260 42% - 3W 170xi b2
          EF Extra 300 91" - DA-60-Carbon pipe
          EF Edge 540 48" - Hacker A30-14L
          RC-F RC352 48" - Hacker A30-28S

          +++

          Comment


          • Ok, annen erfaring ang. understellet der altså!

            Men, da tipper jeg rett og slett at det har noe å gjøre at understellet var bøyd endel fra forrige eier, så tok det i benk å fikk rettet det ut. Er nok på samme siden som det svikter.
            ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

            Comment


            • litt trådkapring her men; hva er deres erfaring med EF sin extra 300 88"?
              Vurderer den sterkt og er klar til innkjøp rett over helgen
              Står mellom den, EF yaken eller Goldwing Raven.... Hva tror dere?
              Holder faktisk på å bygge en EF yak til en kompis, og den virker veldig lett bygget/skjør-- Er den det? feks så er aluvinkelen det laaange understellet er skrudd fast i ganske kort... dvs god sjangse for å røske ut hele greia om man ruller utfor...?
              AW Extra 260 42% - 3W 170xi b2
              EF Extra 300 91" - DA-60-Carbon pipe
              EF Edge 540 48" - Hacker A30-14L
              RC-F RC352 48" - Hacker A30-28S

              +++

              Comment


              • flyr som en stein hadde ventet med å kjøpe extra fra ef, kommer jo ny snart. Ef sine modeller sies jo at de bygges solide og er litt tyngre enn tilsvarende modeller.
                Helikopter:
                T-rex 600E fbl pro, goblin 500, warp 360
                Radio
                Spektrum dx 18

                Comment


                • Originally posted by Bjørnar V View Post
                  litt trådkapring her men; hva er deres erfaring med EF sin extra 300 88"?
                  Vurderer den sterkt og er klar til innkjøp rett over helgen
                  Står mellom den, EF yaken eller Goldwing Raven.... Hva tror dere?
                  Holder faktisk på å bygge en EF yak til en kompis, og den virker veldig lett bygget/skjør-- Er den det? feks så er aluvinkelen det laaange understellet er skrudd fast i ganske kort... dvs god sjangse for å røske ut hele greia om man ruller utfor...?
                  Jeg har kun erfaring med 78" EF Extraen, men har bare positivt å si om den. Dvs den er veldig lett og flys best ved lave vindforhold.
                  88"'n får litt mer tynge og større vingspenn. Vil tror den er konge!! EF 88" Yaken er også et utrolig fint fly med rå flyegenskaper.
                  Hadde gått får EF yaken eller ventet på den nye 90" extraen som kommer iløpet av høsten... Blir garantert ikke skuffa.
                  Ole Kr Follstad

                  BVM T33 Thunderbird, Jetcat 80se med kerostart
                  PilotRc Sbach 342 40%, DA170, Proflow canistere
                  EF Extra 300 60"
                  EF Extra 300 104" Eme120
                  GB Yak 55 2,2m, Dle55RA
                  ESM Bearcat, NGH 38cc
                  Phoenix p51D Mustang, Dle55
                  Phoenix K8b, 1:2,5 6m
                  Hangar 9 Piper cub 1\4
                  Ask 21 1:3 5,7m helkompositt

                  Comment


                  • Pøh, 90" skal jeg ha og iiiiingen andre.. Hehe..

                    Her er noen stills av EF`n idag, senior var nedom å knipsa litt med paparazi-kameraet sitt.
                    Kjørte en tailgrab på 3dje turen, stabil sak. Ser ut som jeg kun hovrer med denne saken ift. bilder hehe..

                    Liten snutt kommer nok litt senere.. Skal bli artig å teste ut hvor stor forskjell det vil bli med DA60 + ES pipe, med DLE`n så funker det allerede veldig bra - selv med bråkepotte.

                    Click image for larger version

Name:	DSC_0468_forum.jpg
Views:	1
Size:	86.0 KB
ID:	582167Click image for larger version

Name:	DSC_0465_forum.jpg
Views:	1
Size:	86.2 KB
ID:	582166Click image for larger version

Name:	DSC_0425_forum.jpg
Views:	1
Size:	60.4 KB
ID:	582168Click image for larger version

Name:	DSC_0463_forum.jpg
Views:	1
Size:	91.4 KB
ID:	582165
                    Last edited by alflovvold; 17-09-11, 21:13.
                    ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                    Comment


                    • Originally posted by alflovvold View Post
                      Pøh, 90" skal jeg ha og iiiiingen andre.. Hehe..

                      Her er noen stills av EF`n idag, senior var nedom å knipsa litt med paparazi-kameraet sitt.
                      Kjørte en tailgrab på 3dje turen, stabil sak. Ser ut som jeg kun hovrer med denne saken ift. bilder hehe..

                      Liten snutt kommer nok litt senere.. Skal bli artig å teste ut hvor stor forskjell det vil bli med DA60 + ES pipe, med DLE`n så funker det allerede veldig bra - selv med bråkepotte.

                      [ATTACH=CONFIG]45636[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]45635[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]45637[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]45634[/ATTACH]
                      Stor forskjell!

                      Sier dere at EF extra 88" flyr som en murstein? Edgen min er jo ganske tung med 8.2kg men den flyr jo som et papirfly.
                      Eneste forskjellen til Extran er vel at den er noe smalere i kroppen?
                      Bygger en EF yak til en kompis, ser bra ut, men det er noe med det digre runde hullet i nesen jeg ikke er helt dus med, og som nevnt tidligere, innfestingen til understellet....
                      AW Extra 260 42% - 3W 170xi b2
                      EF Extra 300 91" - DA-60-Carbon pipe
                      EF Edge 540 48" - Hacker A30-14L
                      RC-F RC352 48" - Hacker A30-28S

                      +++

                      Comment


                      • Originally posted by alflovvold View Post
                        Pøh, 90" skal jeg ha og iiiiingen andre.. Hehe..

                        Her er noen stills av EF`n idag, senior var nedom å knipsa litt med paparazi-kameraet sitt.
                        Kjørte en tailgrab på 3dje turen, stabil sak. Ser ut som jeg kun hovrer med denne saken ift. bilder hehe..

                        Liten snutt kommer nok litt senere.. Skal bli artig å teste ut hvor stor forskjell det vil bli med DA60 + ES pipe, med DLE`n så funker det allerede veldig bra - selv med bråkepotte.

                        [ATTACH=CONFIG]45636[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]45635[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]45637[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]45634[/ATTACH]
                        Snasne bilder gjør seg med grafikk
                        Tailgrab og torque roll er på øvingslista... jeg fryser når flyet vrir seg. noen tips?
                        AW Extra 260 42% - 3W 170xi b2
                        EF Extra 300 91" - DA-60-Carbon pipe
                        EF Edge 540 48" - Hacker A30-14L
                        RC-F RC352 48" - Hacker A30-28S

                        +++

                        Comment


                        • Originally posted by Bjørnar V View Post
                          Snasne bilder gjør seg med grafikk
                          Tailgrab og torque roll er på øvingslista... jeg fryser når flyet vrir seg. noen tips?
                          Ja ikke frys
                          BOOMA Intelliswitch

                          Odd A Eriksen

                          Comment


                          • Xxl - beste rådet her i tråden! haha

                            Jo, lær deg å TQè på en mindre elektromodell, samt jo nærmere bakken du er - jo enklere er det. Min teknikk er å hele tiden korrigere litt så jeg kjenner hvor jeg har den. Begynt på "steg2" der jeg hjelper til med fulle balanseror nå for kjapp TQ, den er litt mer tricky da modellen gjerne vrir seg skrått en eller annen vei støtt - samt at det ikke føles helt naturlig å holde fingrene pinnet mot venstre og samtidig kompansere høyderor.

                            Men jo, liten elektromodell er et must IMO. Og da i starten å bare tvinge seg selv til å la modellen vri seg.

                            Godt å høre det er bra med forskjell fra DLE til DA, gleder meg veldig til å teste! Monterte NESTEN DA`n ikveld, men får ikke ES pipa før i slutten av uke, så får vente litt.. Standard DLE muffler bråker herved noe JÆV... men lett og fin!
                            ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                            Comment


                            • Kan torque med depron modeller, men værre med større mod. Tror ikke jeg begynner med 60", har under 10 turer på den. Blir nok å prøve med 88" i dag. Begynner med litt høyde og la den stige bittelitt mens den vrir seg. Har hørt det hjelper, psykologisk

                              Kansje man skulle få tak i en epp modell og gå til bake til start for å øve seg opp
                              AW Extra 260 42% - 3W 170xi b2
                              EF Extra 300 91" - DA-60-Carbon pipe
                              EF Edge 540 48" - Hacker A30-14L
                              RC-F RC352 48" - Hacker A30-28S

                              +++

                              Comment


                              • Støtter dette med EPP. Tror definitivt dette er veien å gå.Og mye billigere
                                Litt simulatortrening er vel heller ikke dumt. Vertfall ikke med det vi har hatt av vær i sommer
                                Terje Egeberg
                                "Opp ska det og det får bare virke"


                                38% Carf Sukhoi ZDZ 180
                                40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
                                35% Pilot Extra 330 DLE 120.
                                3DHS slick 89" EME 60.
                                3DHS Slick 71"

                                Comment

                                Working...
                                X