If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above.
You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.
Fått ES pipe og? Den er f... Så lekker
Må få høre hvilken propell du går for og lengden på header du går for.
Jeg veksler mellom vess 24a, 24b og mej 24x10th....
AW Extra 260 42% - 3W 170xi b2
EF Extra 300 91" - DA-60-Carbon pipe
EF Edge 540 48" - Hacker A30-14L
RC-F RC352 48" - Hacker A30-28S
Ja, den er knallfin - godt kvalitetsintrykk så langt. Tenkte å kjøre en Xoar 23x8 de første turene om ikke turtallet havner for høyt, da jeg allerede har en sånn samt hullene skal visstnok være like DA50/DLE55. DA anbefaler et turtall rundt 6300 i innkjøringsperioden samt innkjøring i lufta kontra statisk innkjøring i benk. Men havner vel på 24x10 etterhvert.
Får ta noen rolige turer til å begynne med "blir vanskelig det.. "
ES pipa er nå i lufta, regner med å ha den i slutten av neste uke - som passer fint, ikke dårlig tid.
MEN! Er det noen her som kunne sølvloddet DA60 flensen fast på et flexbend for meg?
Tøft!
Min erfaring med understell på Edgen er motsatt. Etter å ha knekt et par carbonunderstell er jeg tilbake på det originale alu understellet og jeg harrierlander stort sett hver gang Edgen er så rolig at det går fint an å få til "myke" harrierlandinger om man samkjører høyderor og throttle....
Carbonunderstell er lekkert og jaffal 100g lettere. Men lander du på et bein, eller treffer noe på banen/ruller utfor med ene hjulet, så ryker det!
AW Extra 260 42% - 3W 170xi b2
EF Extra 300 91" - DA-60-Carbon pipe
EF Edge 540 48" - Hacker A30-14L
RC-F RC352 48" - Hacker A30-28S
Men, da tipper jeg rett og slett at det har noe å gjøre at understellet var bøyd endel fra forrige eier, så tok det i benk å fikk rettet det ut. Er nok på samme siden som det svikter.
litt trådkapring her men; hva er deres erfaring med EF sin extra 300 88"?
Vurderer den sterkt og er klar til innkjøp rett over helgen
Står mellom den, EF yaken eller Goldwing Raven.... Hva tror dere?
Holder faktisk på å bygge en EF yak til en kompis, og den virker veldig lett bygget/skjør-- Er den det? feks så er aluvinkelen det laaange understellet er skrudd fast i ganske kort... dvs god sjangse for å røske ut hele greia om man ruller utfor...?
AW Extra 260 42% - 3W 170xi b2
EF Extra 300 91" - DA-60-Carbon pipe
EF Edge 540 48" - Hacker A30-14L
RC-F RC352 48" - Hacker A30-28S
flyr som en stein hadde ventet med å kjøpe extra fra ef, kommer jo ny snart. Ef sine modeller sies jo at de bygges solide og er litt tyngre enn tilsvarende modeller.
litt trådkapring her men; hva er deres erfaring med EF sin extra 300 88"?
Vurderer den sterkt og er klar til innkjøp rett over helgen
Står mellom den, EF yaken eller Goldwing Raven.... Hva tror dere?
Holder faktisk på å bygge en EF yak til en kompis, og den virker veldig lett bygget/skjør-- Er den det? feks så er aluvinkelen det laaange understellet er skrudd fast i ganske kort... dvs god sjangse for å røske ut hele greia om man ruller utfor...?
Jeg har kun erfaring med 78" EF Extraen, men har bare positivt å si om den. Dvs den er veldig lett og flys best ved lave vindforhold.
88"'n får litt mer tynge og større vingspenn. Vil tror den er konge!! EF 88" Yaken er også et utrolig fint fly med rå flyegenskaper.
Hadde gått får EF yaken eller ventet på den nye 90" extraen som kommer iløpet av høsten... Blir garantert ikke skuffa.
Ole Kr Follstad
BVM T33 Thunderbird, Jetcat 80se med kerostart
PilotRc Sbach 342 40%, DA170, Proflow canistere
EF Extra 300 60"
EF Extra 300 104" Eme120
GB Yak 55 2,2m, Dle55RA
ESM Bearcat, NGH 38cc
Phoenix p51D Mustang, Dle55
Phoenix K8b, 1:2,5 6m
Hangar 9 Piper cub 1\4
Ask 21 1:3 5,7m helkompositt
Her er noen stills av EF`n idag, senior var nedom å knipsa litt med paparazi-kameraet sitt.
Kjørte en tailgrab på 3dje turen, stabil sak. Ser ut som jeg kun hovrer med denne saken ift. bilder hehe..
Liten snutt kommer nok litt senere.. Skal bli artig å teste ut hvor stor forskjell det vil bli med DA60 + ES pipe, med DLE`n så funker det allerede veldig bra - selv med bråkepotte.
Her er noen stills av EF`n idag, senior var nedom å knipsa litt med paparazi-kameraet sitt.
Kjørte en tailgrab på 3dje turen, stabil sak. Ser ut som jeg kun hovrer med denne saken ift. bilder hehe..
Liten snutt kommer nok litt senere.. Skal bli artig å teste ut hvor stor forskjell det vil bli med DA60 + ES pipe, med DLE`n så funker det allerede veldig bra - selv med bråkepotte.
Sier dere at EF extra 88" flyr som en murstein? Edgen min er jo ganske tung med 8.2kg men den flyr jo som et papirfly.
Eneste forskjellen til Extran er vel at den er noe smalere i kroppen?
Bygger en EF yak til en kompis, ser bra ut, men det er noe med det digre runde hullet i nesen jeg ikke er helt dus med, og som nevnt tidligere, innfestingen til understellet....
AW Extra 260 42% - 3W 170xi b2
EF Extra 300 91" - DA-60-Carbon pipe
EF Edge 540 48" - Hacker A30-14L
RC-F RC352 48" - Hacker A30-28S
Her er noen stills av EF`n idag, senior var nedom å knipsa litt med paparazi-kameraet sitt.
Kjørte en tailgrab på 3dje turen, stabil sak. Ser ut som jeg kun hovrer med denne saken ift. bilder hehe..
Liten snutt kommer nok litt senere.. Skal bli artig å teste ut hvor stor forskjell det vil bli med DA60 + ES pipe, med DLE`n så funker det allerede veldig bra - selv med bråkepotte.
Jo, lær deg å TQè på en mindre elektromodell, samt jo nærmere bakken du er - jo enklere er det. Min teknikk er å hele tiden korrigere litt så jeg kjenner hvor jeg har den. Begynt på "steg2" der jeg hjelper til med fulle balanseror nå for kjapp TQ, den er litt mer tricky da modellen gjerne vrir seg skrått en eller annen vei støtt - samt at det ikke føles helt naturlig å holde fingrene pinnet mot venstre og samtidig kompansere høyderor.
Men jo, liten elektromodell er et must IMO. Og da i starten å bare tvinge seg selv til å la modellen vri seg.
Godt å høre det er bra med forskjell fra DLE til DA, gleder meg veldig til å teste! Monterte NESTEN DA`n ikveld, men får ikke ES pipa før i slutten av uke, så får vente litt.. Standard DLE muffler bråker herved noe JÆV... men lett og fin!
Kan torque med depron modeller, men værre med større mod. Tror ikke jeg begynner med 60", har under 10 turer på den. Blir nok å prøve med 88" i dag. Begynner med litt høyde og la den stige bittelitt mens den vrir seg. Har hørt det hjelper, psykologisk
Kansje man skulle få tak i en epp modell og gå til bake til start for å øve seg opp
AW Extra 260 42% - 3W 170xi b2
EF Extra 300 91" - DA-60-Carbon pipe
EF Edge 540 48" - Hacker A30-14L
RC-F RC352 48" - Hacker A30-28S
Støtter dette med EPP. Tror definitivt dette er veien å gå.Og mye billigere
Litt simulatortrening er vel heller ikke dumt. Vertfall ikke med det vi har hatt av vær i sommer
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment