Unconfigured Ad

Collapse

Extreme Flight Extra 300, 104"

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • OlaGB
    • Aug 2007
    • 580

Har fått skikk på DA'n ja. Har vært ekstremt pirkete for å få den 100% justert i alle flyvesituasjoner, og det har jeg endelig fått til slik jeg vil ha det. Null 4 takting, super respons, og med stålkontroll på temperatur.

Idag vet jeg ikke hva som skjedde. Total radio block, rett i skogen.

Powersafe mottaker, 3 satelitter, dsm2. Plenty batteri igjen, alle ledninger og kontakter ser bra ut, og range test etter krasj gikk helt etter boka.

Herlig å ikke finne synderen.
    Ola G Bråten -77
    Sunndal flyklubb avd. Modellfly
    Extreme Flight Yak 91" Q80-8M
    3DHS Slick 89" Q80-8m
    Jeti DS-16

Comment

• Deluxe3D
      • Jun 2012
      • 354

Dsm2 er ikkje bra. Du må bruke Dsmx det er en drømm i forhold. Iallfall med Spektrum. Jeg har hatt mye trøbbel med dsm2, senest i dag.
      Simen Andresen

DX-18 TUSEN TAKK PAPPA!!!
      EF 91" Extra
      EF 70" Extra
      EF 48" MXS
      HK 51" Slick
      Indoor: RJ MX2 VPP, RJ MX2 10-9l, Arrow V6

Takk til:
      Autopartner
      Smallsize
      Anders e

Comment

• OlaGB
        • Aug 2007
        • 580

Originally posted by Deluxe3D
        Dsm2 er ikkje bra. Du må bruke Dsmx det er en drømm i forhold. Iallfall med Spektrum. Jeg har hatt mye trøbbel med dsm2, senest i dag.
        Jeg sliter med å tro at dsm2 har skylda alene. Har mange hundre turer med dette radioutstyret nå uten problemer.

Men jeg har siklet på Jeti ds16 en stund nå, så jeg kan bli å bytte ut radioutstyret åkkesom.
        Ola G Bråten -77
        3DHS Slick 89" Q80-8m
        Jeti DS-16

Comment

• Deluxe3D
          • Jun 2012
          • 354

Jeg har også hatt mange hundre suksessfulle turer med dsm2 men de siste to årene har jeg hatt trøbbel. Jeg flyr mye i by områder og den kan finne på å blocke ut veldig enkelt + dårlig recovery tid så crash alle gangene. Men så byttet jeg til DSMX recivere og DX-18 og etter det har jeg hatt 0 problem.

Men uansett kjipt. Håper du fikser det
          Simen Andresen

DX-18 TUSEN TAKK PAPPA!!!
          EF 91" Extra
          EF 70" Extra
          EF 48" MXS
          HK 51" Slick
          Indoor: RJ MX2 VPP, RJ MX2 10-9l, Arrow V6

Takk til:
          Autopartner
          Smallsize
          Anders e

Comment

• OlaGB
            • Aug 2007
            • 580

Jeg har også hatt mange hundre suksessfulle turer med dsm2 men de siste to årene har jeg hatt trøbbel. Jeg flyr mye i by områder og den kan finne på å blocke ut veldig enkelt + dårlig recovery tid så crash alle gangene. Men så byttet jeg til DSMX recivere og DX-18 og etter det har jeg hatt 0 problem.

Men uansett kjipt. Håper du fikser det
            Vi er veldig mange i klubben (ca alle bortimot) med dsm2 på alt ifra isopor til jetfly, med lite eller ingen problemer.. Det er endel av grunnen til at jeg tviler.

Men ingen tvil om at dsm2 ikke er best lengre.
            Ola G Bråten -77
            3DHS Slick 89" Q80-8m
            Jeti DS-16

Comment

• ronnynorge
              • Jan 2008
              • 1231

Har sikkert logget 1000 turer til sammen med Dsm2,har aldri hatt problemer med det.....
              Ronny Andreassen
              Sunndal/Vinnu
              Fei Bao T-45 GosHawk 1:5,5
              3DHs 33" EPP
              JR 9303 2,4

Comment

• Guest

#322 Unapproved
                Poenget til deluxe3d er jo bare at man kanskje skal begynne å tenke på om det kan være verd å prøve noe annet/annen type. Det vil jo selvfølgelig ikke skje alle, men det er tydligvis flere med dette problemet
                Noen kan fly 1000 turer uten noe problemer og andre bare 10.

Jeg har null peiling på dette, så jeg sier ingen ting

Men uansett......synd når det går utover f.eks flyet og utstyr. Håper det ordner seg.
                Last edited by Guest; 07-07-13, 08:54.

Comment

• OlaGB
                  • Aug 2007
                  • 580

Originally posted by anders e
                  Poenget til deluxe3d er jo bare at man kanskje skal begynne å tenke på om det kan være verd å prøve noe annet/annen type. Det vil jo selvfølgelig ikke skje alle, men det er tydligvis flere med dette problemet
                  Noen kan fly 1000 turer uten noe problemer og andre bare 10.

Jeg har null peiling på dette, så jeg sier ingen ting

Men uansett......synd når det går utover f.eks flyet og utstyr. Håper det ordner seg.
                  Når et fly til over 30k går ned i skogen, så blir naturligvis alt slikt vurdert.
                  Mulig jeg sender inn utstyret for testing også, hvis jeg ikke finner noe galt.

Men å si at dsm2 er drit, bare fordi det finnes bedre ting, blir for enkelt.

Nå skal jeg alltids ordne det med radio greiene, men imellomtiden trenger jeg altså deler til flyet
                  Ola G Bråten -77
                  3DHS Slick 89" Q80-8m
                  Jeti DS-16

Comment

• Guest

#324 Unapproved
                    Originally posted by OlaGB
                    Når et fly til over 30k går ned i skogen, så blir naturligvis alt slikt vurdert.
                    Mulig jeg sender inn utstyret for testing også, hvis jeg ikke finner noe galt.

Men å si at dsm2 er drit, bare fordi det finnes bedre ting, blir for enkelt.

Nå skal jeg alltids ordne det med radio greiene, men imellomtiden trenger jeg altså deler til flyet
                    Ja det er jeg enig i......blir for enkelt å si det er ubrukelig.

Comment

• xxl
                      • Feb 2008
                      • 1624

Jeg kjørte et litte søk på Google, jeg søkte på spektrum failure og fikk 116 000 000 svar. Og så søkte jeg på futaba fasst failure og fikk 15 400 svar.
                      Hummm trur noen har litt problemer
                      BOOMA Intelliswitch

Odd A Eriksen

Comment

• andersand
                        • May 2012
                        • 2316

Det der blir litt som at fler menn enn kvinner krasjer biler, fordi det er fler menn enn kvinner som kjører biler odd.

hva dsm2 og dsmx angår er det desverre ikke helt den store forskjellen i protokollene utover at den ene takler langt fler samtidige og er litt nyere, på rcgroups ligger det reverse engineering av begge protokoller som man kan se nøyaktig forskjell om man er litt nørd (jeg er litt nørd)

dsmx har fler kanaler per sat enn dsm2 og litt slikt.

Går utifra du flyr jr 11x ref seg ola? på dsm2 hadde jeg alri noe tull med den, ikke vanlig dsmx heller som reverta til dsm2 mot den, derimot hadde jeg masse problemer med eflite sine ymse små modeller med 3 in 1 ala ncpx, mcpx BL og 130x, var genrasjonsskifte der disse gikk fra dsm2, til noe som identifiserer seg ikke som dsmx men dsmx__ og hadde lockout fler ganger på små dritere, senest når jeg traff en herre i ansiktet med mcpx bl. Så byttet til dx18, vært happy siden, skal sies at på store modeller med ordenlige mottakere slet jeg aldri.

jeti har fått ppm så begynner bli kult og kompatibelt med meste jeg flyr, desverre veier senderne 50KG, og jeg er så liten og svak

Comment

• Guest

#327 Unapproved
                          Jeg vil ikke lage noen diskusjon, men det er liten tvil om at spektrum har hatt mere problemer enn futaba som Odd sier...........uansett hva du sier Donald!.........og da sier jeg HAR HATT

Comment

• xxl
                            • Feb 2008
                            • 1624

Jepp menn kjører 7500 ganger mere
                            BOOMA Intelliswitch

Odd A Eriksen

Comment

• andersand
                              • May 2012
                              • 2316

Originally posted by anders e
                              Jeg vil ikke lage noen diskusjon, men det er liten tvil om at spektrum har hatt mere problemer enn futaba som Odd sier...........uansett hva du sier Donald!.........og da sier jeg HAR HATT
                              fra krasj & burn perspektiv kan jeg være eng, det finnes bedre systemer, da f.eks. fast.

men skal vi leke google leken må vi ta like søkeord dvs "futaba failure" da ligger de hakk i hel me 880k vs 1.1mill hits

da får man jo alt fra brytere og servoer og ymse

velger man spektrum dsm2 failure osv få man seff færre om man definerer inn protokollen i søkeordet

Comment

• Guest

#330 Unapproved
                                Originally posted by andersand
                                fra krasj & burn perspektiv kan jeg være eng, det finnes bedre systemer, da f.eks. fast.

men skal vi leke google leken må vi ta like søkeord dvs "futaba failure" da ligger de hakk i hel me 880k vs 1.1mill hits

da får man jo alt fra brytere og servoer og ymse

velger man spektrum dsm2 failure osv få man seff færre om man definerer inn protokollen i søkeordet
                                Enig.
                                Jeg mener heller ikke å si at spektrum er dårlig, for det er dem ikke.

Comment

Working...