Announcement

Collapse
No announcement yet.

Modellen mine savox-servoer skal inn i....

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Da er den klar for Hamar-tur Syns det ble bra jeg bortsett fra betrekkningen som skrukket seg noen plasser.
    Har spurt før og spør igjen: Hva slags temp på jernet bruker folket når dere trekker?
    Mistenker at jeg hadde for mye varme.................men det ser greit ut.

    Poster et par bilder senere i dag.........gidder ikke nå.

    Comment


    • Tror tempen avhenger av hvilket trekk du bruker

      Fant dette om oracover:
      Temperature Range: Adhesive Activates 200 degrees F (93 degrees C)
      Shrink Begins 210 degrees F (99 degrees C)
      Maximum Shrinkage 250 degrees F (121 degrees C)
      Plane is temporary, glory is forever

      Comment


      • Takk
        Har nok ligget litt for høyt på temp + at noen steder har jeg ikke pusset underlaget i hjørnene jevnt nok. Men ser greit ut
        Bilde kommer......

        Comment


        • Om det er noen ujevnheter i treverket pleier varmepistolen å gjøre underverker!

          Kan lønne seg å teste ut varme på en liten løs bit først, så kan man skru den forsiktig opp til noe som funker uten å fuc%%e opp trekket.

          Bra du får fikset den da!
          ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

          Comment


          • Ja, men......små flater går greit. Men litt større rammeverk ( ja ramme uten noe i midten), det er da det blir litt prob

            Comment


            • Håper du bruker Oracover?
              Super monokote er til sammenligning noe herk å få pent.....
              EF Extra 300.48", 78", 91", 104",125"
              EF Yak-54. 110"
              EF MXS 83"
              GB Yak-55 2,2m

              Indoor: Donatas Arrow5, AP Sueleven, AP Sbach EPP
              Takk til:
              Autopartner.se
              http://www.youtube.com/my_videos?feature=mhee

              Comment


              • Compositte modell Anders, compositte..
                ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                Comment


                • Når du trekker områder med "luft" under, altså ikke treverk under, lønner det seg å ta det til sist. Jeg legger altid ut betrekninga og fester det langs kanter og "strekker" det mest mulig når jeg fester det. Om du tar tak i trekket og varmer samtidig som du strekker det kan du dra det over en ball om du ønsker det, uten krøller.
                  Har du fått strekt det nogenlunde før du varmer melleom spantene, strekker det seg flott ut.

                  Ellers kan jeg være enig med Alf,men ikke lett å reparere på det heller tror jeg.
                  Det beste er nok å prøve å holde modellen i lufta
                  Last edited by Tertitten; 28-03-13, 06:03.
                  Terje Egeberg
                  "Opp ska det og det får bare virke"


                  38% Carf Sukhoi ZDZ 180
                  40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
                  35% Pilot Extra 330 DLE 120.
                  3DHS slick 89" EME 60.
                  3DHS Slick 71"

                  Comment


                  • Trikset med å feste i kantene først er et must! Etterpå kan man bare gå over med varmepistol og krympe alt på plass..
                    ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                    Comment


                    • Det beste er nok å prøve å holde modellen i lufta var fine den terje

                      Comment


                      • Takk takk alle sammen. Composite er uaktuelt da dem heller ikke tåler å skli på isen.......eller et av forslagene var å ha hele flyet i luften, så da..............................er fortsatt composite helt uaktuelt

                        Comment


                        • Haha
                          ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                          Comment


                          • Ja ja, er ikke noe vits å poste bilder av reparert vinge.........for den er ikke det lengere
                            Ble igjen revet med på 2x sosiale treff med masse flyging. Og vips så har den 62 harde flights på seg
                            Men KKK har sagt han kan se på vingeskaden og jeg har bestilt halehjul og prøver å få tak i dekslel over understell som forsvant på Aurskog. Håper RCPRO kan hjelpe meg der.

                            Merker litt blowback på bal-ror nå i høyfart med bare 2 servoer pr ror. Men det plager meg ikke mye, og strømforbruket er ganske mye mindre med 2 servoer mindre også. Er litt i grenseland med bare 2x30kg servoer på sideroret også faktisk, men mye av kraften blir vel borte i de lange servoarmene
                            Morsom modell

                            Comment


                            • Jeg må opp på 4stk TG, alternativt bytte ut de andre 3 TG'ene med noe sprekere - på 40% Extra'n. Den er seeeeig ved litt hastighet, snapping kan man bare drite i! Hehe..

                              Ser noen hakk mer solid ut den AW'n din, Piloten min ser pinglete ut i midten av kroppen mot hale..

                              ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                              Comment


                              • Er nok noe i det du sier om servoer.
                                Jeg har den solide og du har den pene...........i fly altså

                                Comment

                                Working...
                                X