Announcement

Collapse
No announcement yet.

Krill - Extra330SC 41%

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Nå er jo snart indoor sesongen igang og i den anledning kunne jeg ikke dy meg annet enn å kjøre et par stk. Depron Extra`r i nettopp EVVA skjemaet! Nicolas Détry har designet denne, som også har bidrat med overføring av skjema til Krill på nettopp deres Extra modeller.

    Nerdy? Jepp. Gøy? Jepp.

    Denne ser rimelig lik ut i oppbygningen til GB sin Extra, håper og tror den flyr temmelig likt.

    Click image for larger version

Name:	AP-E300ND-1_9129 (1).jpg
Views:	1
Size:	143.4 KB
ID:	604642

    Den ène blir satt opp med standard oppsett (AXI/Jeti/PHD) mens den andre får VPP fra MAMO - også med samme AXI/JETI/PHD oppsett forøvrig.

    Click image for larger version

Name:	MAMOVP8.jpg
Views:	1
Size:	14.4 KB
ID:	604643

    Dette blir første gang jeg tester ut noe som helst 4D saker, så dette kan jo bli litt artig.

    Denne vinteren gidder jeg nok ikke å stå mye ute å fly, men indoor blir kjekt!



    Forøvrig har Jeti sin D200 dukket opp via XXL-RC, så det burde jo være fullt mulig å få luftet beistet før snøen faller! I teorien i alle fall! Hehe..
    ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

    Comment


    • 4d.... host hark host hark

      Comment


      • WTF?

        UPS leverte nettopp indoor modellene på døra fra AP. Men ehm.. ikke akuratt modellen jeg bestillte?

        Denne ser jo helt forj.... ut! Flyr sikkert fint men.. æsj. Hva gjør man da da? Vet jeg er litt petimeter der altså, men helv.. da. Manglet også batterier.

        Hehe

        Click image for larger version

Name:	AP-E300-epp-1_9625.jpg
Views:	1
Size:	87.5 KB
ID:	604665
        ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

        Comment


        • jeg har noen batterier du kan låne... I alle fall noen dager
          Tom I. Arntsen

          Comment


          • Takk for det, batterier har jeg nok av - bestillte bare noen nye, freshe da de gamle er smått voldtatt - men funker OK.

            Så.. skal man bygge disse da eller sende tilbake mon tro.

            Jo, rudder servoer er installert på 41% nå - begynner å dra seg til.. mer kjem.
            ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

            Comment


            • Hva bestilte du da?
              AP Extraen vil nok neppe skuffe deg---
              EF Extra 300.48", 78", 91", 104",125"
              EF Yak-54. 110"
              EF MXS 83"
              GB Yak-55 2,2m

              Indoor: Donatas Arrow5, AP Sueleven, AP Sbach EPP
              Takk til:
              Autopartner.se
              http://www.youtube.com/my_videos?feature=mhee

              Comment


              • Originally posted by Kenolang View Post
                Hva bestilte du da?
                AP Extraen vil nok neppe skuffe deg---
                Det er feil farger mr K, guttungen er litt sær når det kommer til design vet du ;-D
                BOOMA Intelliswitch

                Odd A Eriksen

                Comment


                • Hehe jepp, vet jeg er litt sær der.. får se da om jeg bygger den eller ei, indoor nå til Fredag! Blir artig å fly indoor igjen, men gleder meg ikke fryktelig mye til monteringen av disse pokkers ømfintlige papp-flya!

                  Hehe..
                  ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                  Comment


                  • Nje, ikke helt overbevist mtp. AP Extra`n. Mulig jeg er bortskjemt, men GB Extra`n var adskillig stivere i konstruksjonen ( bredere kropp mot stab ) samt designet slik at alle ror ble stivet av med et "cage" av CF rør mot en 2mm Depron base i midten.

                    Den er heller ikke lettet, dvs. depronen er ikke frest - sikkert ikke mange gram det er snakk om, men..

                    Virker helt OK, monterer den så får me sjå hva det blir til.

                    Men hey, kunne ikke dy meg annet enn å "Alfisere" den! La på et veldig tynt lag med farge, ikke mange gram forskjell fra original vil jeg tro. Gjorde den om til en Extra330 i samme sleng hehe..



                    Click image for larger version

Name:	DSC_0006.jpg
Views:	1
Size:	97.4 KB
ID:	604708Click image for larger version

Name:	DSC_0015.jpg
Views:	1
Size:	84.2 KB
ID:	604709Click image for larger version

Name:	DSC_0018.jpg
Views:	1
Size:	90.5 KB
ID:	604710

                    Bygge ferdig denne, teste - så tilbake til 41%.. hehe..

                    Her er forøvrig en ny hypefilm av lillebror på 31% ( 91" ), ganske godt skrudd sammen! Vekten på 9,5kg kan nok reduseres noe, ser denne tassen er satt opp med både powerbox og ymse extra stasj.

                    Last edited by alflovvold; 21-10-13, 23:23.
                    ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                    Comment


                    • Kort fortalt - rudderservoer på plass! Riktignok står "kun" 2stk Hitec7954HS à 29kg pr.stk., noe som sansynligvis er i minste laget. Alternativet er å gå for 7980TH eller 7990 her, men regner med at maiden mm. kjøres med disse.

                      Hjelper nok godt på CG å plassere disse bak, som tilsvarer nærmere 140gr i bakenden i "effektiv" ballast for å veie opp for stor motor.

                      Click image for larger version

Name:	DSC_0007.jpg
Views:	1
Size:	47.3 KB
ID:	604726Click image for larger version

Name:	DSC_0016.jpg
Views:	1
Size:	86.1 KB
ID:	604729

                      I første omgang er MPX kontakter til stab kledd x2 opp med krympestrømpe samt netting. Hullet er også pusset jevnt ned, så denne vil nok gnage fint lite. Erstattes nok med en MPX holder ( kontakt ) ila vinteren.

                      Click image for larger version

Name:	DSC_0009.jpg
Views:	1
Size:	38.4 KB
ID:	604727

                      Jeti C200 er på plass med doble satelitter og magnet-bryter. Testet kjapt å binde denne, men den ville ikke - hva gjør jeg feil tro? Får sette meg ned å lese litt, sikkert en liten tulleting.

                      Click image for larger version

Name:	DSC_0012.jpg
Views:	1
Size:	118.1 KB
ID:	604728Click image for larger version

Name:	DSC_0019.jpg
Views:	1
Size:	99.6 KB
ID:	604730
                      Last edited by alflovvold; 23-10-13, 21:08.
                      ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                      Comment


                      • Etter litt knoting ikveld er baffling ferdig! Mangler stort sett å feste den litt bedre i underkant så den ikke vrir seg i front.

                        Lagde først til en mal ut av 3mm Depron -

                        Click image for larger version

Name:	DSC_0001.jpg
Views:	1
Size:	62.7 KB
ID:	604785Click image for larger version

Name:	DSC_0005.jpg
Views:	1
Size:	49.8 KB
ID:	604786

                        og etter litt spikking hit&dit ble dette overført til Herex plater som både er veldig lette samt solide.

                        Click image for larger version

Name:	DSC_0007.jpg
Views:	1
Size:	99.0 KB
ID:	604777Click image for larger version

Name:	DSC_0008.jpg
Views:	1
Size:	98.7 KB
ID:	604779

                        Prøvemontering og tilpassing -

                        Click image for larger version

Name:	DSC_0013.jpg
Views:	1
Size:	100.6 KB
ID:	604781Click image for larger version

Name:	DSC_0012.jpg
Views:	1
Size:	93.8 KB
ID:	604780

                        Disse ble så sprayet svarte for å fancyè det opp litt!

                        Click image for larger version

Name:	DSC_0018.jpg
Views:	1
Size:	91.5 KB
ID:	604783Click image for larger version

Name:	DSC_0015.jpg
Views:	1
Size:	97.6 KB
ID:	604782

                        Til slutt legges det skumgummi rundt slik at bafflingen ikke gnisser mot cowling, samt at det blir mest mulig tett.. La også opp fester i toppen slik at hele saken kan kjapt demonteres via 4mm maskinskruer skrudd i klomutter på innsiden av kroppen.

                        Voila!

                        Click image for larger version

Name:	DSC_0030.jpg
Views:	1
Size:	88.2 KB
ID:	604784Click image for larger version

Name:	DSC_0032.jpg
Views:	1
Size:	86.4 KB
ID:	604778

                        Nærmer seg med baby steps.. baby steps..

                        ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                        Comment


                        • Nærmer seg snar maiden her også nå ser jeg.

                          Har stått stille prosjektet mitt også en stund nå, men har kommet i gang litt igjen, så det nærmer seg ferdigstillelse.
                          Følger nøye med på tråden for å evt snappe opp noen ideer og løsninger.
                          Terje Egeberg
                          "Opp ska det og det får bare virke"


                          38% Carf Sukhoi ZDZ 180
                          40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
                          35% Pilot Extra 330 DLE 120.
                          3DHS slick 89" EME 60.
                          3DHS Slick 71"

                          Comment


                          • Den er heller ikke lettet, dvs. depronen er ikke frest - sikkert ikke mange gram det er snakk om, men..
                            mener vi sparer ca 15 gr på en typisk F3p modell og din er vel i samme leia om det er viktig for 3d vet ikke jeg men F3p er 15 gram ...mye.. stor forskjell på 115gr og 100 når takhøyden er 8meter og du er på vei ned!heheh galskap
                            Rune Gjelsnes
                            Vikersund
                            92624841

                            Comment


                            • Hehe ja, akuratt på indoor fronten er jeg litt vekt-hysterisk, må innrømme at halveis i bygget på AP Extra`n så havnet den i søpla og en ny bestilling av x2 GB Extraèr med adskillig bedre kit/byggeløsning ( synes jeg da.. ) kom på plass og blir forhåpentligvis levert ila. uka.

                              Så.. galskapen lenge leve!

                              Tror forøvrig jeg havnet i underkant av ca.50gr for hele bafflingsløsningen ex.maskinskruer, ikke så værst mtp. størrelsen på denne saken.

                              Håper på fint vær til helgen..

                              Ps. smeltelim er en veldig kjekk greie å feste slike Herex plater sammen med - sitter dønn fast med bare litt tack-dråper her og der.
                              Last edited by alflovvold; 28-10-13, 09:30.
                              ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                              Comment


                              • jeg drømmer ny CB200 firmware.... blir det ski på denne i vinter btw alf?

                                Comment

                                Working...
                                X