Announcement

Collapse
No announcement yet.

Krill - Extra330SC 41%

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #61
    Takk for det!

    Joda, Piloten blir solgt - spørsmål om tid riktignok. Om jeg skal på flere treff nå i nær fremtid ( hadde håpet på Arvika ) så vurderer jeg riktignok å ta den med, har bare en liten patch med trekk jeg skal fikse. Som er kjøpt inn i riktige farger å greier! Hehe.

    Så vi får se da. Men den ryker nok temmelig rimelig om noen er intreserte i nær fremtid! Går ann å sende meg en PM isåfall.

    Mtp. dette med C-arf vs. Krill. Jeg har ingen erfaring med C-arf bare så det er nevnt, kun på synse-stadiet og intrykket.

    Jeg tror C-arf lager fine ting, men de ser ikke akuratt ut til å ha fornyet seg nevneverdig på en god stund. Ettersom det stadig er utvikling på både modeller og fly-stiler så virker ikke disse som noe opplagt valg for min del, mtp. på litt småhissig 3D.

    Det virker som de er veldig solid designet, og holdbare riktignok! Samt, de har jo et godt utvalg når det kommer til skala-modeller, der har ikke Krill noe å stille opp med.

    Ser riktignok at C-arf har kommet med en ny Extra330SC i både 2.6m og 3.1m versjon àlla Krill. Det jeg grovt sett vil tro skiller dem fra hverandre flymessig er at Krill sin Extra330, i samme størrelser, er betraktelig kjappere i manøvre - noe som passer min flystil fint der kjapp rolling og snapping er noe jeg trives godt med.

    Liker også veldig godt skala-detaljer slik som at gear-cuffs er integrert i kroppen mm. - ser bra ut.

    Den oppgitte vekten ser jeg er omtrent den samme på begge modeller fra de forskjellige produsentene.

    Intrykket mitt er at det er mer monteringsarbeide med C-arf, og jeg kjenner jeg er litt allergisk mtp. å lime/tilpasse canopy-glasset av en eller annen grunn. C-arf er glade i å kjøre minst mulig servoer i vinger/stab ettersom de påstår at ror er ekstra stive, samt de bruker nøye avmålte tabs. Fin tanke, men jeg vet ikke hvor bra det funker til litt mer type agressiv flyging.

    C-arf er vel langt på vei mer tradisjonelt bygd på innsiden - der man monterer og limer type tre-vugger til elektrisk utstyr, servoer, tank mm. mens Krill har valgt en langt på vei mer fancy måte på dette med et stort CF tray som har flere funksjoner, både for avstivning, servoer og oppsett. Samt, denne kommer også med en "Profi-arm", altså en avlastningsarm for siderorservo. Slikt er smukt i min bok!

    I tillegg kan disse leveres med en egen støpt CF tank tray med plass til både røyktank og bensintank.

    Men, hvis man da tenker Krill vs. C-arf ift. 3D/Freestyle/F3M flyging ( Extra330SC ) ville jeg definitivt gått for Krill.

    Men til Imac tror jeg ikke denne nødvendigvis er best da denne er strengt tatt rendyrket for nettopp dette, med virkelig grove ror.

    Den siste tingen på listen må bli pris. Her er jeg ikke helt sikker på hva C-arf kontra Krill koster, men jeg vil tippe at uten noen spesielle tilbud noen av veiene, så ligger dem ganske likt - endog vil tippe at Krill havner noe under prisen kontra C-ARF. Dette er imidlertidig basert på gjetting og intrykk, samt et pristilbud jeg fikk fra C-arf for et par år siden.

    ´En ting er sikker - compositte ( og treverk også, til en viss grad ) er ikke helt gratis i 40% størrelsen. Dyre leketøy.

    Det er sikkert en lang list for og imot - ja takk, begge deler kanskje, og alt til sitt bruk?

    Ok, en siste ting da som jeg er litt sær på. ( Får skylde på at jeg jobber med slikt! ) Men klarer man å brette ut denne logoen over hele forsiden sin, samt på fly ( med tilhørende sjakkmønster...... ) så kan man jo begynne å lure. Jeg får "litt" vondt i øynene mine. Jeez.



    Click image for larger version

Name:	banner_frontpage3.jpg
Views:	1
Size:	29.5 KB
ID:	602261
    Last edited by alflovvold; 19-07-13, 00:03.
    ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

    Comment


    • #62
      Originally posted by alflovvold View Post
      Ok, en siste ting da som jeg er litt sær på. Men klarer man å brette ut denne logoen over hele forsiden sin, samt på fly ( med tilhørende sjakkmønster...... ) så får jeg litt vondt i øynene mine. Jeez.

      [ATTACH=CONFIG]70129[/ATTACH]
      Hummm blir min neste modell med sjakkmønstret og flames tru
      BOOMA Intelliswitch

      Odd A Eriksen

      Comment


      • #63
        Oooog mens me ventar -

        Krill er godt på vei til å release 31% versjonen av den populære Extra330SC`n dems som har solgt godt og brukes i flere av de mest etablerte F3M pilotene rundt i Europa!

        Denne flys med DA60ish sansynligvis, men tipper en DA85/GP88 vil gjøre susen der - àlla noe slikt EF sin 91" fint kunne trengt.



        Click image for larger version

Name:	998051_562953350417615_184654584_n (1).jpg
Views:	1
Size:	45.4 KB
ID:	602320
        Last edited by alflovvold; 21-07-13, 23:23.
        ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

        Comment


        • #64
          Originally posted by alflovvold View Post
          Oooog mens me ventar -

          Krill er godt på vei til å release 31% versjonen av den populære Extra330SC`n dems som har solgt godt og brukes i flere av de mest etablerte F3M pilotene rundt i Europa!

          Denne flys med DA60ish sansynligvis, men tipper en DA85/GP88 vil gjøre susen der - àlla noe slikt EF sin 91" fint kunne trengt.



          [ATTACH=CONFIG]70225[/ATTACH]
          Kult!

          Er ikke denne i balsa?
          Simen Andresen

          DX-18 TUSEN TAKK PAPPA!!!
          EF 91" Extra
          EF 70" Extra
          EF 48" MXS
          HK 51" Slick
          Indoor: RJ MX2 VPP, RJ MX2 10-9l, Arrow V6

          Takk til:
          Autopartner
          Smallsize
          Anders e

          Comment


          • #65
            Krill lager da ikke slike balsa tøysetulle-leker Simen, men derimot compositte-tøysetulle-leker!

            ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

            Comment


            • #66
              Dette er vel den eller makan til den bruckmann kom/skulle kommet med i balsa

              Comment


              • #67
                Click image for larger version

Name:	image.jpg
Views:	1
Size:	37.5 KB
ID:	602337Hmmm...Click image for larger version

Name:	image.jpg
Views:	1
Size:	131.8 KB
ID:	602335Click image for larger version

Name:	image.jpg
Views:	1
Size:	90.0 KB
ID:	602336

                Helt på tryne kvalitet menne...
                Simen Andresen

                DX-18 TUSEN TAKK PAPPA!!!
                EF 91" Extra
                EF 70" Extra
                EF 48" MXS
                HK 51" Slick
                Indoor: RJ MX2 VPP, RJ MX2 10-9l, Arrow V6

                Takk til:
                Autopartner
                Smallsize
                Anders e

                Comment


                • #68
                  Den har da for lengst kommet ut men ingen "lokale" forhandlere riktignok.

                  Kan bestilles fra hepf.at til en overkommelig pris derimot! Har riktignok ikke utstyr til en 50/60cc modell for min del, så har skippet den i denne omgang.



                  Snutt av denne - hissig rollrate, det kan vi like! Men, ikke sånn kjempeglad i skjemaet mtp. både farger og sjakkmønster. Men det er kanskje bare meg! hehe



                  Samt elektro ( fint i denne størrelsen IMO! )

                  Last edited by alflovvold; 22-07-13, 00:07.
                  ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                  Comment


                  • #69
                    Åjaa... Bra du holder orden på meg

                    Krill utgaven som kommer blir vel temmelig lik, men jeg tror ikke det kan bli så mye hissigere

                    Blir morro å se, jeg sikler like godt uansett.
                    Simen Andresen

                    DX-18 TUSEN TAKK PAPPA!!!
                    EF 91" Extra
                    EF 70" Extra
                    EF 48" MXS
                    HK 51" Slick
                    Indoor: RJ MX2 VPP, RJ MX2 10-9l, Arrow V6

                    Takk til:
                    Autopartner
                    Smallsize
                    Anders e

                    Comment


                    • #70
                      Originally posted by alflovvold View Post
                      Takk for det!

                      Joda, Piloten blir solgt - spørsmål om tid riktignok. Om jeg skal på flere treff nå i nær fremtid ( hadde håpet på Arvika ) så vurderer jeg riktignok å ta den med, har bare en liten patch med trekk jeg skal fikse. Som er kjøpt inn i riktige farger å greier! Hehe.

                      Så vi får se da. Men den ryker nok temmelig rimelig om noen er intreserte i nær fremtid! Går ann å sende meg en PM isåfall.

                      Mtp. dette med C-arf vs. Krill. Jeg har ingen erfaring med C-arf bare så det er nevnt, kun på synse-stadiet og intrykket.

                      Jeg tror C-arf lager fine ting, men de ser ikke akuratt ut til å ha fornyet seg nevneverdig på en god stund. Ettersom det stadig er utvikling på både modeller og fly-stiler så virker ikke disse som noe opplagt valg for min del, mtp. på litt småhissig 3D.

                      Det virker som de er veldig solid designet, og holdbare riktignok! Samt, de har jo et godt utvalg når det kommer til skala-modeller, der har ikke Krill noe å stille opp med.

                      Ser riktignok at C-arf har kommet med en ny Extra330SC i både 2.6m og 3.1m versjon àlla Krill. Det jeg grovt sett vil tro skiller dem fra hverandre flymessig er at Krill sin Extra330, i samme størrelser, er betraktelig kjappere i manøvre - noe som passer min flystil fint der kjapp rolling og snapping er noe jeg trives godt med.

                      Liker også veldig godt skala-detaljer slik som at gear-cuffs er integrert i kroppen mm. - ser bra ut.

                      Den oppgitte vekten ser jeg er omtrent den samme på begge modeller fra de forskjellige produsentene.

                      Intrykket mitt er at det er mer monteringsarbeide med C-arf, og jeg kjenner jeg er litt allergisk mtp. å lime/tilpasse canopy-glasset av en eller annen grunn. C-arf er glade i å kjøre minst mulig servoer i vinger/stab ettersom de påstår at ror er ekstra stive, samt de bruker nøye avmålte tabs. Fin tanke, men jeg vet ikke hvor bra det funker til litt mer type agressiv flyging.

                      C-arf er vel langt på vei mer tradisjonelt bygd på innsiden - der man monterer og limer type tre-vugger til elektrisk utstyr, servoer, tank mm. mens Krill har valgt en langt på vei mer fancy måte på dette med et stort CF tray som har flere funksjoner, både for avstivning, servoer og oppsett. Samt, denne kommer også med en "Profi-arm", altså en avlastningsarm for siderorservo. Slikt er smukt i min bok!

                      I tillegg kan disse leveres med en egen støpt CF tank tray med plass til både røyktank og bensintank.

                      Men, hvis man da tenker Krill vs. C-arf ift. 3D/Freestyle/F3M flyging ( Extra330SC ) ville jeg definitivt gått for Krill.

                      Men til Imac tror jeg ikke denne nødvendigvis er best da denne er strengt tatt rendyrket for nettopp dette, med virkelig grove ror.

                      Den siste tingen på listen må bli pris. Her er jeg ikke helt sikker på hva C-arf kontra Krill koster, men jeg vil tippe at uten noen spesielle tilbud noen av veiene, så ligger dem ganske likt - endog vil tippe at Krill havner noe under prisen kontra C-ARF. Dette er imidlertidig basert på gjetting og intrykk, samt et pristilbud jeg fikk fra C-arf for et par år siden.

                      ´En ting er sikker - compositte ( og treverk også, til en viss grad ) er ikke helt gratis i 40% størrelsen. Dyre leketøy.

                      Det er sikkert en lang list for og imot - ja takk, begge deler kanskje, og alt til sitt bruk?

                      Ok, en siste ting da som jeg er litt sær på. ( Får skylde på at jeg jobber med slikt! ) Men klarer man å brette ut denne logoen over hele forsiden sin, samt på fly ( med tilhørende sjakkmønster...... ) så kan man jo begynne å lure. Jeg får "litt" vondt i øynene mine. Jeez.



                      [ATTACH=CONFIG]70129[/ATTACH]
                      Mye bra for og mot argumenter her Alf! Supert
                      Rune Haugen
                      // Asker Modellklubb // IMAC Norge //
                      // Jeti DS-16 // Futaba 7C // 3W Votec 322 - 2,7m// EF Laser 60" // EF Extra 300 78" //
                      // Dji Naza F550 // 2 stk Pilot Extra 330 2,7m // Krill Sukhoi 29 2,6m (R.I.P) //
                      // http://www.youtube.com/user/gnistjeger //

                      " It's all 100% electric ! "


                      Comment


                      • #71
                        Joda, ikke hørt noe mer enda - lurer på om det er ferie borti Sjekkia også av noe slag!

                        Riktignok ikke dårlig tid, Reka får luftet seg endel om dagen - og det funker jo riktig så fint.

                        En liten F3M snutt av Werner Kohlberger - fin, rolig kontrollert flyging..



                        Usj, jobbe litt i varmen da..
                        ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                        Comment


                        • #72
                          Awesomeness!!



                          Blir sendt ila. uka - sammen med ny Spinner, hengsler og halehjulsbrakket til Krill Yaken min. Tatt litt tid å få svar grunnet de har hatt 2ukers ferie.

                          Sjekk ut størrelsen på balanseroret. Sick.



                          Click image for larger version

Name:	Krill_02.jpg
Views:	1
Size:	64.6 KB
ID:	602634Click image for larger version

Name:	Krill_01.jpg
Views:	1
Size:	180.7 KB
ID:	602633
                          Last edited by alflovvold; 05-08-13, 10:06.
                          ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                          Comment


                          • #73
                            Fy faen så kult!
                            3DHS Slick 104" - 3W110CS RE2
                            3DHS 48" EPP Extra - Hacker A30-16m V2

                            Hobbyking P40 Funfighter
                            TechOne HCF Sbach Indoor

                            Comment


                            • #74
                              ...............

                              Comment


                              • #75
                                Detta blir bra
                                EF Extra 300.48", 78", 91", 104",125"
                                EF Yak-54. 110"
                                EF MXS 83"
                                GB Yak-55 2,2m

                                Indoor: Donatas Arrow5, AP Sueleven, AP Sbach EPP
                                Takk til:
                                Autopartner.se
                                http://www.youtube.com/my_videos?feature=mhee

                                Comment

                                Working...
                                X