Takk for det!
Joda, Piloten blir solgt - spørsmål om tid riktignok. Om jeg skal på flere treff nå i nær fremtid ( hadde håpet på Arvika ) så vurderer jeg riktignok å ta den med, har bare en liten patch med trekk jeg skal fikse. Som er kjøpt inn i riktige farger å greier! Hehe.
Så vi får se da. Men den ryker nok temmelig rimelig om noen er intreserte i nær fremtid! Går ann å sende meg en PM isåfall.
Mtp. dette med C-arf vs. Krill. Jeg har ingen erfaring med C-arf bare så det er nevnt, kun på synse-stadiet og intrykket.
Jeg tror C-arf lager fine ting, men de ser ikke akuratt ut til å ha fornyet seg nevneverdig på en god stund. Ettersom det stadig er utvikling på både modeller og fly-stiler så virker ikke disse som noe opplagt valg for min del, mtp. på litt småhissig 3D.
Det virker som de er veldig solid designet, og holdbare riktignok! Samt, de har jo et godt utvalg når det kommer til skala-modeller, der har ikke Krill noe å stille opp med.
Ser riktignok at C-arf har kommet med en ny Extra330SC i både 2.6m og 3.1m versjon àlla Krill. Det jeg grovt sett vil tro skiller dem fra hverandre flymessig er at Krill sin Extra330, i samme størrelser, er betraktelig kjappere i manøvre - noe som passer min flystil fint der kjapp rolling og snapping er noe jeg trives godt med.
Liker også veldig godt skala-detaljer slik som at gear-cuffs er integrert i kroppen mm. - ser bra ut.
Den oppgitte vekten ser jeg er omtrent den samme på begge modeller fra de forskjellige produsentene.
Intrykket mitt er at det er mer monteringsarbeide med C-arf, og jeg kjenner jeg er litt allergisk mtp. å lime/tilpasse canopy-glasset av en eller annen grunn. C-arf er glade i å kjøre minst mulig servoer i vinger/stab ettersom de påstår at ror er ekstra stive, samt de bruker nøye avmålte tabs. Fin tanke, men jeg vet ikke hvor bra det funker til litt mer type agressiv flyging.
C-arf er vel langt på vei mer tradisjonelt bygd på innsiden - der man monterer og limer type tre-vugger til elektrisk utstyr, servoer, tank mm. mens Krill har valgt en langt på vei mer fancy måte på dette med et stort CF tray som har flere funksjoner, både for avstivning, servoer og oppsett. Samt, denne kommer også med en "Profi-arm", altså en avlastningsarm for siderorservo. Slikt er smukt i min bok!
I tillegg kan disse leveres med en egen støpt CF tank tray med plass til både røyktank og bensintank.
Men, hvis man da tenker Krill vs. C-arf ift. 3D/Freestyle/F3M flyging ( Extra330SC ) ville jeg definitivt gått for Krill.
Men til Imac tror jeg ikke denne nødvendigvis er best da denne er strengt tatt rendyrket for nettopp dette, med virkelig grove ror.
Den siste tingen på listen må bli pris. Her er jeg ikke helt sikker på hva C-arf kontra Krill koster, men jeg vil tippe at uten noen spesielle tilbud noen av veiene, så ligger dem ganske likt - endog vil tippe at Krill havner noe under prisen kontra C-ARF. Dette er imidlertidig basert på gjetting og intrykk, samt et pristilbud jeg fikk fra C-arf for et par år siden.
´En ting er sikker - compositte ( og treverk også, til en viss grad ) er ikke helt gratis i 40% størrelsen. Dyre leketøy.
Det er sikkert en lang list for og imot - ja takk, begge deler kanskje, og alt til sitt bruk?
Ok, en siste ting da som jeg er litt sær på. ( Får skylde på at jeg jobber med slikt! ) Men klarer man å brette ut denne logoen over hele forsiden sin, samt på fly ( med tilhørende sjakkmønster...... ) så kan man jo begynne å lure. Jeg får "litt" vondt i øynene mine. Jeez.
Joda, Piloten blir solgt - spørsmål om tid riktignok. Om jeg skal på flere treff nå i nær fremtid ( hadde håpet på Arvika ) så vurderer jeg riktignok å ta den med, har bare en liten patch med trekk jeg skal fikse. Som er kjøpt inn i riktige farger å greier! Hehe.
Så vi får se da. Men den ryker nok temmelig rimelig om noen er intreserte i nær fremtid! Går ann å sende meg en PM isåfall.
Mtp. dette med C-arf vs. Krill. Jeg har ingen erfaring med C-arf bare så det er nevnt, kun på synse-stadiet og intrykket.
Jeg tror C-arf lager fine ting, men de ser ikke akuratt ut til å ha fornyet seg nevneverdig på en god stund. Ettersom det stadig er utvikling på både modeller og fly-stiler så virker ikke disse som noe opplagt valg for min del, mtp. på litt småhissig 3D.
Det virker som de er veldig solid designet, og holdbare riktignok! Samt, de har jo et godt utvalg når det kommer til skala-modeller, der har ikke Krill noe å stille opp med.
Ser riktignok at C-arf har kommet med en ny Extra330SC i både 2.6m og 3.1m versjon àlla Krill. Det jeg grovt sett vil tro skiller dem fra hverandre flymessig er at Krill sin Extra330, i samme størrelser, er betraktelig kjappere i manøvre - noe som passer min flystil fint der kjapp rolling og snapping er noe jeg trives godt med.
Liker også veldig godt skala-detaljer slik som at gear-cuffs er integrert i kroppen mm. - ser bra ut.
Den oppgitte vekten ser jeg er omtrent den samme på begge modeller fra de forskjellige produsentene.
Intrykket mitt er at det er mer monteringsarbeide med C-arf, og jeg kjenner jeg er litt allergisk mtp. å lime/tilpasse canopy-glasset av en eller annen grunn. C-arf er glade i å kjøre minst mulig servoer i vinger/stab ettersom de påstår at ror er ekstra stive, samt de bruker nøye avmålte tabs. Fin tanke, men jeg vet ikke hvor bra det funker til litt mer type agressiv flyging.
C-arf er vel langt på vei mer tradisjonelt bygd på innsiden - der man monterer og limer type tre-vugger til elektrisk utstyr, servoer, tank mm. mens Krill har valgt en langt på vei mer fancy måte på dette med et stort CF tray som har flere funksjoner, både for avstivning, servoer og oppsett. Samt, denne kommer også med en "Profi-arm", altså en avlastningsarm for siderorservo. Slikt er smukt i min bok!
I tillegg kan disse leveres med en egen støpt CF tank tray med plass til både røyktank og bensintank.
Men, hvis man da tenker Krill vs. C-arf ift. 3D/Freestyle/F3M flyging ( Extra330SC ) ville jeg definitivt gått for Krill.
Men til Imac tror jeg ikke denne nødvendigvis er best da denne er strengt tatt rendyrket for nettopp dette, med virkelig grove ror.
Den siste tingen på listen må bli pris. Her er jeg ikke helt sikker på hva C-arf kontra Krill koster, men jeg vil tippe at uten noen spesielle tilbud noen av veiene, så ligger dem ganske likt - endog vil tippe at Krill havner noe under prisen kontra C-ARF. Dette er imidlertidig basert på gjetting og intrykk, samt et pristilbud jeg fikk fra C-arf for et par år siden.
´En ting er sikker - compositte ( og treverk også, til en viss grad ) er ikke helt gratis i 40% størrelsen. Dyre leketøy.
Det er sikkert en lang list for og imot - ja takk, begge deler kanskje, og alt til sitt bruk?
Ok, en siste ting da som jeg er litt sær på. ( Får skylde på at jeg jobber med slikt! ) Men klarer man å brette ut denne logoen over hele forsiden sin, samt på fly ( med tilhørende sjakkmønster...... ) så kan man jo begynne å lure. Jeg får "litt" vondt i øynene mine. Jeez.
Comment