Unconfigured Ad

Collapse

Video: Nå skal jeg vise hvorfor folk legger hobby'n på hylla!!!!!!!!!

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kjetilmh
    • Jun 2006
    • 990

Hmm.

Kan det hende at den er for trang og at det er stempelet som kiler seg mot sylinder veggen ?
    Det skal jo ikke skje men. . .
    Kjetil
    oops: . . ! . .

http://www.vingmfk.com

Comment

• Alfalfa
      • Jul 2002
      • 988

Ikke meningen å le, for jeg skjønner frustrasjonen j#€lig godt..

Sånn etter å skumlese postene så er følgende ting potensiellt feil med motor:
      Tenning/tennplugg
      Forgasser
      Bensin
      Stempel/sylinder
      montering/cowling
      Slanger
      Tank/klunk
      Throttleservo
      osv..

Stort sett det eneste som ikke er nevnt er vel eksos/potte, veiv og topp... (eller er det nevnt?)

Så.. Jeg skjønner forvirringa og irritasjonen din Anders..

Lite tips.. Ikke selg unna alt, men ta en liten "pause" ved å fly med noen helt greie ting som du vet funker, slik at gleden kommer tilbake...

Evt... Det er vel bedre med 1 på 100 enn 2 på 50? Hehe...

Comment

• larshkj
        • Nov 2005
        • 535

Hei Anders.

Jeg skjønner at du er drit lei av motorkutt. Jeg har ingen forslag til deg, men ville bare si at å legge opp hobbyen, om enn bare for et år, er å gå vel langt bare fordi man har litt motortrøbbel (med påfølgende knuste modeller)
        Hvis jeg var deg ville jeg kjøpt et elektro fly av typen PA Extra MX eller noe lignende som du kan kose deg med mens du roer ned etter alt dette styret. Dette er modeller som gir masse flyglede, og de står ikke mye tilbake for større modeller når det gjelder flyegenskaper.
        Det fine med elektro er at det starter HVER GANG, og stopper ikke før batteriet er tomt.
        Jeg har hatt 10-12 turer på min PA Extra MX og jeg er imponert for å si det mildt. Jeg har også fløyet min del bensinmodeller.

Uansett, lykke til videre med feilsøkingen!
        Lars Henrik Kjølberg

http://www.flickr.com/photos/larshkj/

Klubber:
        Jets of Norway
        Nittedal modellflyklubb

Comment

• ronnynorge
          • Jan 2008
          • 1231

Originally posted by Lars N
          Da skjønner jeg at du er lei, da vil jeg nok anbefale å selge unna litt og ta et års pause så du ser gleden i annet en å ha den største akro maskinen på stripa. Sorry rett fra hjertet her og:P
          Den er vel litt drøy,tror ikke akkurat gleden anders har,hadde på stripa hadde noe med den STØRSTE modellen på stripa og gjøre.......
          Ronny Andreassen
          Sunndal/Vinnu
          Fei Bao T-45 GosHawk 1:5,5
          3DHs 33" EPP
          JR 9303 2,4

Comment

• Heliman
            • Mar 2006
            • 1254

Ettersom det meste på motoren er sjekket og justert (jeg tror nok eieren har nok innsikt til det), så tror jeg nok feilen ligger et annet sted.
            Derfor nevnte jeg throttleservo, men om elektronikken ble flyttet over fra det flyet som gikk i bakken først så kan vel feilen likegodt ligge i den...
            F.eks. som i en servoledning.
            Hva skjer om en servo mister signalet? Vil den da gå til null throttle?
            Kan man ikke programmere hitecservoene til å gå til en gitt posisjon om den mister signalet?
            Mvh
            Bjørn Tore Espevik

Team Visa...

Comment

• jeeeeeeright
              • Mar 2008
              • 1052

Videobevis på at Andersgutten kan ha det morro med en liten elektrosak rett ut av eska!
              Remi A. Sørensen - 94877903
              Leder i Lofoten RC-Klubb

Comment

• bth
                • Dec 2003
                • 1638

Kan det være Fail safe som slår inn noen tidels sekunder ? Begynner å tro problemet kan være radiobasert, og ikke motoren.
                Hva skjer om du holder flyet fast på bakken og gir litt gass, og så slår av radiosenderen ? Går den da til tomgang, eller stopper motoren ?
                Regner med at du har en rask digitalservo på throttle, så hvis fail-safe er satt til å lukke throttle helt, så stopper motoren hvis throttle slår inn i failsafe noen tidels sekunder. Hvis du hadde kunnet prøvd med en treg analog servo, så rekker kanskje ikke throttle å lukke seg helt før radioen kommer til live igjen, og du vil da merke bare en variasjon i throttlen, istedet for full stans.
                Last edited by bth; 31-05-10, 08:13.
                Bfight 210
                De Havilland DH 5 skala 1/5 med SC 91
                De Havilland DH 2 skala 1/5,3
                Phoenix RC Club

Comment

• Tom Erik
                  • Feb 2004
                  • 1601

Motorproblemer er no`dritt. Du har sikkert prøvd det aller meste, men har du sjekket at du har nok utlufting? Mindre enn 4 ganger størrelsen av innsuget kan gjøre at det bygges opp overtrykk i kroppen når du flyr.
                  Hva med lengden av eksosbend? Kan de være for korte eller for lange?
                  Tom Erik Smedal
                  www.artistic3D.net
                  www.photopia.no

Comment

• Guest

#54 Unapproved
                    Hei du.
                    Akkurat nå flyr jeg uten cowling uten hell. Motorboksen er også åpen i toppen nå.
                    Sitter også pittspotte på den nå.

Comment

• Guest

#55 Unapproved
                      Ja da var det over....................... Problemene altså
                      Trenger vel ikke si at jeg er fornøyd nå. Eller?
                      Regner med at dere vil vite hva det var?

Jeg skal i hvertfall være ærlig å fortelle det
                      Har alltid hatt lang lufteslange lagt pent rundt tanken. Lærte det en gang. Den kortet jeg ned til ca 20cm.
                      Også festet jeg slangene med låsetråd. Har lært nå at for lang lufteslange full med bensin kan stoppe tilførsel
                      til forgasser. Men om det er det eller låsing av slangene vet jeg ikke 100%, men tror nok det var for lang lufting.

Dokteren på vestlandet har nok klødd seg lenge i ræva før han ringte og fortalte hva han trodde
                      Takk.

Og takk til alle som hadde seriøse forslag.

Mvh
                      Attached Files

Comment

• arvid
                        • Nov 2006
                        • 1547

Bra du fant ut a det

Comment

• Guest

#57 Unapproved
                          Takk.
                          Men før vi fant ut av det, skjøt vi på'n med hagle i lufta, men det ble jo bare tøft.
                          Attached Files

Comment

• arvid
                            • Nov 2006
                            • 1547

skøyern............hehe....sånne klistremerker er artige dem. har satt sånne på bilvindu til kompisen min.......... bare litt større...........han blei også stein galen..hehe

Comment

• Olavjoergensen
                              • Jun 2005
                              • 2208

Bra Anders
                              2 spørsmål bare

Nr 1. Hvorfor var lufteslangen full med bensin? er det noe jeg misforstår her
                              Nr 2, hvor lang lufteslange hadde du i utgangspunktet? Ble litt skeptisk til dette da jeg akkurat har most en Ultimate p.g.a uforklarlig motorkutt
                              Olav Jørgensen
                              Low & fast

Comment

• joo
                                MFN Skribent
                                • Nov 2002
                                • 6936

HURRA!
                                Håper sakene funker framover Anders
                                Og takk for tips!
                                Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

Comment