Announcement

Collapse
No announcement yet.

Epo yak 54 fra throttlestore

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #61
    Hallo mann...

    Pinnehengslene til sideroret SKAL ligge i settet originalt, og vises også i manualen.
    Også nok linker og settskruer.

    Resten av oppgraderingen av hardwaren. som riktige støtstenger, lange nok skruer, en finerplate på hver side av alle ror for feste av hornene er ettersendt fra produsent og MÅ legges i av butikk.

    Samme gjelder pose med 10 stk pinnehengsler som er gitt beskjed om SKAL legges med i settet i tilfelle EPO hengslinger på balanse- og høyderoret sprekker opp.

    Kan ikke fly fram og tilbake Asia for å passe på at dette legges i hver gang det blir solgt et sett.
    Derfor bør du ta kontakt å stramme de opp.

    Det med låsing av understellet har det vært litt fram og tilbake med, da noen gjerne vil demontere det for transport.
    Bruker da to lange gjengeskruer ned i sporet for å hindre det faller ut i luften.

    Siden herskapet etterlyste bilde fra første stund, så er det vanlig at man legger pent utover alt som følger med i settet og tar et bilde, og evt påpeker hva som er positvt og hva som er negativt.
    Et bilde sier mer enn femti poster.

    Så tar man detaljbilder av det man mener er av interesse under byggingen.

    Og modellen er ikke beregnet på de feskeste.

    Helge Jan Tandstad
    Ft Asia

    TS.Com teamet

    Comment


    • #62
      Vedlegger bilde av min TS Yak. Denne ble også levert med for korte treskruer til finerplatene for feste av rorhorn. Dessuten manglet noan av disse finerplatene, så de lagde jeg til selv og festet med maskinskruer. Det hadde også vært fordelaktig om pushrod's er lange nok slik at man slipper å kjøpe slikt andre steder. Jeg tør foreslå at TS sjekker innholdet i kartongene før de sendes ut, ettersom det ser ut til å være system i manglene.
      Attached Files
      Hangar:

      Haikong YAK55sp 55e
      Hyperion YAK55 25e
      Multiplex Cularis
      Reichard XL3200
      Elefun Fokker DR. 1
      TWM Piper Cub 1/5 elektro

      Comment


      • #63
        Hei.

        Flott modell utseendemessig. Nå fikk jeg enda mer lyst på den. Pokkers radio som akkurat skulle ta kveld akkurat nå. Må prioritere sender og mottaker først.
        Bra med respons på denne tråden. Bra at noen prøver ut før jeg kjøper. Hehe.

        Mvh

        Ole Bach

        Comment


        • #64
          Flyet er fint det. Flyr godt også, det har mye inne.

          Men jo, fant tre små pinnehegsler til slutt, antagelig ment til sideroret. Men bladhengsler burde det vært, og fire ikke tre.
          Jeg har alle de finerbitene som rorhorna skulle sitte på, men jeg lagde mine egne i printplate og limte de inn. Droppa det der med å ha skum imellom. Men det funker sikkert fint det og, det er ikke allverdens belastning...
          Og nydelig stålis overalt.
          Vil til slutt si noen ord om flyet til de som lurer på å kjøpe.
          Jeg tror ikke at servicen på ordre inn, og flyet ut har noe med det her å gjøre. Noen småting manglet, men det er heller ikke et problem for slike som kjøper et slikt fly.
          De har kjøpt fly før, håper jeg. For det er jo et acrofly, og håper da også at det passer til kunden. Men det kan jo de ikke være politi på.
          Flyet er rett avmålt på skyv kontra vekt om en ikke skal ta det helt ut. Det flyr akkurat det du gjør på stikka, uten tendenser som er skumle. Det er ikke ei 3D kjerre som farer til himmels om en hovrer og gir full gass, men den klarer seg.
          Alt i alt et bra fly for pengene, og som dere ser, også kan settes ski på. Og flottører om en vil, med litt laborering.
          Jeg tviler litt på om det er andre fly til den prisen som er like bra utstyrt og like komplett, like robust, flyr like bra og som du kan bli mere fornøyd med. Så hallo mann, jeg har sett mye verre..
          Mvh
          Gudmund

          Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
          Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

          Comment


          • #65
            HALLO MANN!!! GÅR DET AN?

            For to dager sia fikk jeg problemer med min ESC, og mailet det til TS.
            Idag ligger det både ny ESC og motor i postkassa i tilfelle motoren også har tatt skade...
            Uten at jeg ba om mere enn annet enn råd på hva jeg skulle gjøre.
            Sia jeg hadde de på tråden og visste at de selger Rossi motorer, så spurte jeg om de har mulighet til å skaffe meg en manifold til en Rossi 90 DF jeg har i en Coitus Cat katamaran. De hadde en med 90 grader bend på, som jeg kunne prøve å kappe og sveise ihop slik jeg vil ha den. Bare de fikk tbm om det gikk i heletatt. GRATIS...

            Og de har ikke hintet så mye som et pip om at de vil ha noen reklame for servicen, men det aller minste de fortjener, er at jeg forteller alle som leser dette, at jeg ikke har fått bedre service innen hobby noenplass i mine 32 år som kunde hos de aller aller fleste.
            Imponert over Hans Petter, som mailen er undertegnet! Fantastisk service!...
            Mvh
            Gudmund

            Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
            Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

            Comment


            • #66
              Jepp, samme her også. Sjelden god service der.
              De gjør at folk flest kan drive med denne hobbyen.

              Comment


              • #67
                Jeg kvier meg ikke iallefall om det er noe jeg trenger som jeg ser at de har.
                Om du enda ikke har kjøpt den Yakèn, så vil jeg anbefale deg å gjøre det.
                For å få den helt plettfri, så hadde jeg idag villa bladhengsla alle ror. Da limt hengslene inn med den kontaktlimen som følger med, men da er det lurt å legge en dråpe symaskinolje i hengslinga før en påfører limet. Ikke nødvendig, men det ligner mere da på slik vi har våre andre fly, dvs lett og ledig bevegelse på ror, uansett utslag. Men ikke nødvendig nei, utenom sideroret.
                Et arti fly, minner meg på ting for lenge sia da jeg var 17 og ble kjørt til et jorde med et blekk-kanne, Peter Chinn fuel og en Instructor fra Cambria. Et helt annet fly, men følelsen
                Mvh
                Gudmund

                Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
                Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

                Comment


                • #68
                  Noen som veit CG på denne? Finner det ikke i noen av manualene eller på ts siden?

                  Comment

                  Working...
                  X