Unconfigured Ad

Collapse

Monteringstråd: Giant EPO Cessna fra TS

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • arvid
    • Nov 2006
    • 1547

håper det ordner seg for deg. no dritt att ting ikke virker, men noen ganger er det sånn

Comment

• JayBee
      • Sep 2009
      • 762

Hvis det er kun en ledning mellom ESC og motor det er brudd på så ville du uansett fått en slags hakkende reaksjon på gassen, og muligens også lyd fra saken. Jeg tror desverre du har fått et mandagsprodukt av en kinesisk ESC...
      Jon-Brage Hoel Andorsen
      -------------------------------------------------------------------------
      Fly i hangar: Ikke noe å skryte av.

Alt flyr bare du har nok motor!

Comment

• Flyfreaken
        • Dec 2009
        • 717

Jo takk for det Arvid Det er desverre sånn, men det er bedre att det er trøbbel før jeg flyr enn om det blir trøbbel mens jeg flyr Må igjen få si hvor strålande fornøyd jeg er med kundebehandlinga te Throttlestore De gutta kan service Og bortsett fra ESCn som ikke fungerer og de elendige dekalane er jeg storfonøyd med flyet så langt Håper det flyr så bra som jeg leser på nettet at det gjør Da får jeg Throttlestore te å sende en ny ESC på mandan så får jeg byttan Takk for svara guttær
        Last edited by Flyfreaken; 19-02-11, 23:45.

Comment

• TorpaRC
          • Nov 2009
          • 121

Originally posted by Flyfreaken
          Brudd eller dårlig kontakt er vei det jeg trur mest på egentlig. Ske prøve å bytte ledningær imårra Har desverre ikke en annen ESC jeg kan prøve serru Det som hadde vært typisk da hadde vært om det var mottorn :P Takk for hjælpa bth
          Har ikke en anna motor som du får testa da? Så du er sikker på at det er ESC og ikke motor.....
          Henrik Lauvli
          Clouds fly, Kyosho Calmato, Kyosho Calmato Sports
          TWM Cub Clipped Wing 1/6, Raptor 50 og Futaba 6EX
          MIkroflyger

Comment

• Flyfreaken
            • Dec 2009
            • 717

Originally posted by TorpaRC
            Har ikke en anna motor som du får testa da? Så du er sikker på at det er ESC og ikke motor.....
            Har ikke det heller desverre Har ikke hatt fly i denna størrelsen før serru... Blikke te at du kjøper så store fly når du er 17 år gammal :P

Comment

• arvid
              • Nov 2006
              • 1547

joda. ts er veldig bra på kundeservice. har litt lyst på den modellen sjøl, hold oss informret da?

Comment

• Flyfreaken
                • Dec 2009
                • 717

Det ske jeg gjørra veit du Trur det er bare å kjøpe den Fin å bygge, fin å se på og leser på nettet atn flyr som en drøm Ske se om jeg finner igjen den testen så du kan se pån om du er intresert arvid

Comment

• arvid
                  • Nov 2006
                  • 1547

fint visst du legger ut den testen på en link da.....er ikke så innmari god på pc

Comment

• Flyfreaken
                    • Dec 2009
                    • 717

Google Traduction

Her står det mye om Cessnan

Comment

• arvid
                      • Nov 2006
                      • 1547

den linken virka dårlig her jeg er i spania.Alt kommer på fransk og det skjønner ikke jeg. Finnes det noen annen test fra ett annet forum f.eks?

Comment

• Flyfreaken
                        • Dec 2009
                        • 717

Huge 73" Foam Cessna 182 (Tian Sheng EPO Cessna 182) - RC Groups Her kan du lesa omen på engelsk

Comment

• Trulsen
                          • Aug 2006
                          • 3411

Jeg hadde samme problem på en cessna fra throttlestore, og jeg husker ikke hva problemet var men det var en enkel løsning.
                          Er ESC'en på rett kanal på mottakeren? Du vil få strøm til servoene uansett om den er på feil kanal.

Comment

• Flyfreaken
                            • Dec 2009
                            • 717

Originally posted by Trulsen
                            Jeg hadde samme problem på en cessna fra throttlestore, og jeg husker ikke hva problemet var men det var en enkel løsning.
                            Er ESC'en på rett kanal på mottakeren? Du vil få strøm til servoene uansett om den er på feil kanal.
                            Hei Trulsen Jeg har kobla UBEC te "kanal" nr 7 som hos meg er strømuttak og ESC har jeg kobla te nr 3 som er throttlekanal.

Comment

• arvid
                              • Nov 2006
                              • 1547

visst du bruker ekstern ubec må du huske og ta vekk den røde ledningen på esc, ellers blir det noe gæli der

Comment

• rcmodeller
                                Forhandler
                                • Jun 2003
                                • 374

Ser ut som du har kobla ESC og UBec korrekt.

Men hva mener du med jording?
                                Er der ikke bare tre svarte ledninger som skal kobles sammen mellom ESC og motor?

Kobla nettopp opp samme oppsettet i samme modell som du har, siden jeg hadde det liggende, og det funka som det skulle.

Har hatt samme modell privat i ca et halvt år nå, med PowerPro 80 amp ESC, siden jeg bruker 5S batteri og annen motor som trekker over 50 amp.

PowerPro skal være av grei kvalitet og så vidt jeg vet har TS hatt feil på kun en ESC etter å ha solgt de i ca et halvt år nå.
                                Men man vet jo aldri; før eller senere kommer sikkert uunngåelig både feil nummer to og tre.
                                Hans Petter på TS ordner sikkert opp så du får ting til å funke.

Du skriver du har laget Z-bend på støtstengene.
                                Noen (jeg også) bruker servoer i halen for å få en presis rorkontroll som ikke flekser så mye som de lange stagene.
                                Bøyer du Z-bend på stagene i tillegg, så flekser de enda mer. Du må i så fall lodde på avstiver på Z-bendet.

Å få på dekalene er bare en teknikk som man må lære seg. Start med de små og ta de store til slutt. Bobler fjernes ved å stikke hull på de med en nål. Dekalene på min modell sitter like fint på ennå.

Synd du ikke likte Fantomet-listene rundt vinduene. Produsenten kaller det en oppgradering

Lykke til videre med modellen.

RCModeller

Comment

Working...