Unconfigured Ad
Collapse
Monteringstråd: Giant EPO Cessna fra TS
Collapse
X
-
Hei igjenFlaut å si det, men jeg har ikke flydd Cessnan no mer etter maiden, før i dag!
Jeg har gjort noen modifikasjoner etter at jeg fløy sist, jeg har bytta ut den elendige gule "No-brand" ESCn te TS me en 70A ESC. I tillegg la jeg inn ei hjulvekt på 150 gram i nesa på flyet for å fløtte CG litt fram da flyet var litt haletungt. Bortsett fra detta er flyet heilt likt. Flyet flyr totalt ukritisk og er en fryd å fly, har avtalt med en kammerat som er hobbyfotograf at han skal komme og ta bilder a det i lufta i nær framti
Så får dere sett dama i lufta ,9
Comment
-
Skal bli spennende å se.
Jeg har faktisk også vurdert dette flyet for å fly litt på snø i vinter.
Tenkte å sette på flottører for å lande på snø, på fotballbane.
Kjempebra tråd forresten, vil sikkert komme godt med
om jeg setter igang prosjektet.Comment
-
Det er et konge fly, mange sier det er vannskelig å bygge, men tar du deg god ti ere lite som kan gå gærli
Om du kun skal fly på snø ville jeg vurdert ski isteden
En kammerat a meg har det og det ser rett og slett utrulig gøy ut!
Løp og kjøp!
Hadde vært gøy om du hadde lagt ut bilder og tekst i tråden her og vist åssen løsningær og sånt du velger!
Og foresten, husk at CG i manualen er alt for langt bak, me oppsettet mitt måtte jeg ha 150 gram bly i nesa, mulig jeg legger i litt til
Uansett, lykke te!
Comment
-
Går jeg til innkjøp av dette, så skal jeg legge ut bilder underveis.
Problemet blir plassen her da... Akkuratt bygget et til guttungen også,
så dama begynner å bli litt lei helikoptere/fly og biler som ligger i alle kriker og kroker.
Grunnen til at jeg har lyst på flottører er at vi har en dam 200 meter fra døra,
så da får jeg liksom litt i både pose og sekk.
Takk for gode råd og tips i alle fall, håper "fotosessionen" din går bra.Comment
-
Bra at du likte tråden og at du fekk noen tips!Du får be a pent da veit du så ordnær sikkert det meste seg
Bor du i nærheten av Vestfold området kan du sikkert få teste min før du bestemmer deg, artig å fly me noen nye folk!
Comment
-
Hei, er ny her men har med stor interesse lest alt du har skrive om Cessna 182. Har drive med ein del modellbygging både som hobby og profesjonelt, så no er eg pensjonist og har teke oppatt modellbygginga. Sit og veg for og imot om eg skal kjøpe meg ein C 182 og bruke den som flysimulator iogmed at den er så lettflydd. Elles likar eg best å bygge meir krevande modellar i balsa og tre. Som sagt; tusen takk for instruktive kommentarar om C 182Comment
-
Hei, er ny her men har med stor interesse lest alt du har skrive om Cessna 182. Har drive med ein del modellbygging både som hobby og profesjonelt, så no er eg pensjonist og har teke oppatt modellbygginga. Sit og veg for og imot om eg skal kjøpe meg ein C 182 og bruke den som flysimulator iogmed at den er så lettflydd. Elles likar eg best å bygge meir krevande modellar i balsa og tre. Som sagt; tusen takk for instruktive kommentarar om C 182Koselig at du likte tråden jeg har laga
Cessnaen er veldig lettflydd og fin, men ville nok ikke brukt den som et førstefly da den blir ganske dyr... Og etter alle turene min har i lufta nå kan jeg si at det er to ting du må passe på
Dette er rett CG for den blir ganske slem om det er for langt bak og det andre er å bruke nok sideror i svingene da den svinger dårlig med bare høyde og balanseror
Utenom det ønsker jeg deg lykke til og håper du lager en byggetråd på ditt prosjekt
Comment
-
Ja no har eg også gått til anskaffelse av dette flotte flyet (Cessna 182 EPO) Har begynt så vidt å sette de saman. Ser mektigt ut med sone snart 2 m vingespenn. Skal ha ein Børsteløs outrunner 3520-6 840KV i den. Den er anbefalt av Trottlestore.com. Det er ein del småpirk for å bygge den men det skal gå fint. Skal bli herleg å få den i lufta, med kamera. Skal legge inn bilder når den er ferdig. Takk til alle her for gode råd og vink. Det var eigentleg Ole Gunnar med det han har skrive som gjorde at eg kjøpte dette flyet, dvs. eg fekk det i dag, i gave av min yngste son med ski, flottørar og det heile.Comment
-
Som nevnt i en annen tråd er du hjertelig velkommen til å fly.på stripa vår på HareidLykke til!
Interessert i CNC? Join CNC Norge på Facebook
www.skalamodellflyklubb.noComment
-
Kjøpte en slik på to dagers tilbud fra TS. Har nå satt den sammen og montert en ASP 91 4t motor. Satte inn en tank jeg hadde ligende som sikkert tar 6-7 dl. Flyet ble noe fortungt med denne installasjonen men når jeg la radiobatteriet 2S 2600mAt LiFe helt bak i halen balanserte det fint. Var på banen i dag og testet flyet. Det lettet og fløy utrolig stabilt og fint nesten for stabilt til og være morro og fly. Den medfølgende spinneren gikk i oppløsning på første turen den var kansje ikke beregnet for fuelmotor. Nesejulet løsnet etter to turer men jeg fjernet det bare og flyttet understellet et kakk frem. Nå fløy den faktisk enda bedre så nesejulet blir nokk ikke montert av meg. Brenstofforbruket er jo helt utrolig lavt fløy 6 turer hadde enå 1/3 tank. Flytiden på dette flyet må jo være gott over en 1 time. Med full flaps tar den av på ca 4m og en trenger heller ikke veldig stor plass for og lande da den flyr i gangfart uten noen antydning til og flippe. Noe akrofly ble det ikke men du verden for en snill og forutsigbar modell.
Comment
-
Hei.
Har anskaffet modellen som ARF men sliter noe enormt med å få tightet til neseleggen - er dødgang på flere cm til ene siden.
Vurderer derfor å sette den opp som halehjulsmodell eller å evt forsterke halen og sette den som en dragger - noen som har noe erfaring med dette - byggeveiledning mottas med takk.
Er helt ny innenfor modellbygging og det var rimelig frusterende å ikke få festet neseleggen skikkelig - vet ikke hvilken konfigurasjon som er best i forbindelse med nybegynner halehjul, taildragger eller neselegg - Kommentarer ?
Alle kommentarer mottas med takk// Rune Myhr //Comment
-
Halehjul er definitivt lettest å sette opp mekanisk sett, men er litt vanskeligere å fly. Vektarmprinsippet gjør at neseleggen fort blir et svakt punkt. Det du eventuelt kan gjøre er å kjøpe en skikkelig neselegg. Robart har sikkert noe som passer. Nå har jeg solgt denne modellen, så jeg har ikke noen mål eller noe så jeg får leita etter noe som kunne passe, men det burde ikke være så vanskeligComment
Forum Bottome ADS
Collapse
Comment