Unconfigured Ad

Collapse

F/A-18 Hornet i depron

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TapZ
    • Oct 2005
    • 711

Ok, høres bra ut. Kanskje jeg går for en F-15 da. Er det jetset44 sine tegninger du har bygget etter?
    Frank Thingelstad
    2050 Jessheim

Comment

• Ben_E
      • May 2003
      • 621

Originally posted by TapZ
      Ok, høres bra ut. Kanskje jeg går for en F-15 da. Er det jetset44 sine tegninger du har bygget etter?
      Ja, det er det! Enkle tegninger som er lett å følge og det følger med gode byggebeskrivelser!

Ben_E
      Ben-Erik Ness
      Bergen Modellflyklubb

Go FASST or go home... ..build to fly not to crash

www.hang.no - Norges nyeste RC-seilflyside med egen database over flysteder!

http://www.bmfk.no
      http://www.jetsofbergen.no

Comment

• TapZ
        • Oct 2005
        • 711

Hmm.. jeg klarer ikke å få den videoen du postet (T-38 med røykpatron montert under) ut av hodet. ekstremt stilig video, så utrolig stabilt og fint fly. Så jeg går for T-38. Stikker og handler depron i morgen. Hardware får jeg handle inn etterhvert.
        Frank Thingelstad
        2050 Jessheim

Comment

• Psyko-lefse
          • Feb 2004
          • 1438

Originally posted by TapZ
          Hmm.. jeg klarer ikke å få den videoen du postet (T-38 med røykpatron montert under) ut av hodet. ekstremt stilig video, så utrolig stabilt og fint fly. Så jeg går for T-38. Stikker og handler depron i morgen. Hardware får jeg handle inn etterhvert.
          Tenkte akkurat det samme! Den T-38'en skal bygges
          Morten Smøraas

Comment

• Ben_E
            • May 2003
            • 621

Det sker noe merkelig her - mener at det er flere poster som er borte... Postet tidligere en link til en video for å gi et inntrykk av ytelse på mitt setup...

Med min AXI 2212/26 så flyr den ikke ulikt denne:

Ben_E
            Ben-Erik Ness
            Bergen Modellflyklubb

Comment

• gjeron
              • Aug 2005
              • 27

Mini F18

I mangel på noe fornuftig å gjøre i går bygde jeg en Mini F18 i depron.

Ikke så aller verst resultat. Men det kule er at den flyver godt dersom jeg sender den.

Kanskje det hadde vært kult å sette motor på den? Noen som har noen tips på hvilke radio utstyr og motor man kan putte inn i noe såpass smått.

Må jo ikke koste alverden heller. Har tenkt litt på om det går ann å kjøpe en sånn mini radiostyrt bil eller noe sånt og bruke. Tenker på en slik til 100,- lappen man får her og der.

Gjermund
              Attached Files

Comment

• purple
                • Nov 2004
                • 298

Originally posted by gjeron
                I mangel på noe fornuftig å gjøre i går bygde jeg en Mini F18 i depron.

Ikke så aller verst resultat. Men det kule er at den flyver godt dersom jeg sender den.

Kanskje det hadde vært kult å sette motor på den? Noen som har noen tips på hvilke radio utstyr og motor man kan putte inn i noe såpass smått.

Må jo ikke koste alverden heller. Har tenkt litt på om det går ann å kjøpe en sånn mini radiostyrt bil eller noe sånt og bruke. Tenker på en slik til 100,- lappen man får her og der.

Gjermund
                Har fulgt med i denne tråden, må nok bygge meg en av modellene i denn tråden en gang.
                Men tilbake til ditt spørsmål, hvor stor er modellen din? Lengde, ving og vekt. Hvor tykk depron?

De radiostyringene du får på disse minibilene er ikke noe jeg ville brukt på fly over 30-40 gram. Husk du har bare motorkontroll (av/på) og sideror. Eller mener du å lage kun et gliderfly?
                Cheers,
                Tore, Alta

Comment

• gjeron
                  • Aug 2005
                  • 27

Hallo

Flyet veier 13 gram og er bygd etter en A3 utskrift av tegningene på nett.

Flyet er ca 34 cm langt og vingespenn på ca 23 cm

ca skala 1:3 av den opprinnelige A0 tegningen tror jeg.

Tenkte egentlig å få til motor og eventuelt en enkel styring, balanse eller sideror. og lage det slik at det stiger og synker ved å starte og stoppe motor.

Tenkte det kunne vært kult å fly innendørs.

Mulig det ikke er så lett å få til nok power med slikt utstyr?

Comment

• purple
                    • Nov 2004
                    • 298

Originally posted by gjeron
                    Hallo

Flyet veier 13 gram og er bygd etter en A3 utskrift av tegningene på nett.

Flyet er ca 34 cm langt og vingespenn på ca 23 cm

ca skala 1:3 av den opprinnelige A0 tegningen tror jeg.

Tenkte egentlig å få til motor og eventuelt en enkel styring, balanse eller sideror. og lage det slik at det stiger og synker ved å starte og stoppe motor.

Tenkte det kunne vært kult å fly innendørs.

Mulig det ikke er så lett å få til nok power med slikt utstyr?
                    Skulle være mulig å få til med sideror... Men da må du ha en del V-form på vingen. Modellen vil vel havne på en rundt 35 gram med alt.
                    et eksempel:
                    - KP-00 motor 6 gram*
                    - Actuator, 1-2 gram*
                    - batteri 5 gram (min 145 mah Li-Po).*
                    - mottaker ca 2 gram
                    - ledninger, stag, kontakter etc 6 gram
                    Skulle bli ca 20 gram ekstra.

* Fås kjøpt på http://www.mft.nu i Sverige

I tillegg må du fikse litt på mottakeren (legge til en mosfet, jeg har en liggene om du trenger, PM! meg) slik at den kan levere nok strøm til motoren, lage lengere antenne på mottaker og sender.

Jeg tror jeg ville gått for en enklere modell for første micro RC fly, kanskje en BUMP?
                    Cheers,
                    Tore, Alta

Comment

• KTL!
                      • Sep 2003
                      • 295

Er det noen som vet hvor jeg kan få kjøpt depron i Stavanger?

fikk lyst til og bygge en F/A-18

Comment

• Ben_E
                        • May 2003
                        • 621

Originally posted by KTL!
                        Er det noen som vet hvor jeg kan få kjøpt depron i Stavanger?

fikk lyst til og bygge en F/A-18
                        Prøv byggvarehusene eller noen som selger fliser. Depron brukes bl.a. som isolasjon under forskjellige typer gulv - men det er aller best til det vi gjør - bygger tøffe fly

Ben_E
                        Ben-Erik Ness
                        Bergen Modellflyklubb

Comment

• KTL!
                          • Sep 2003
                          • 295

ok
                          takker for svar

Comment

• Jonna
                            • Nov 2005
                            • 33

lettbygd depronfly

Har noen noe lettbygde depronfly som en som aldri har bygd før kan få til?
                            Jonas K. Sønsteby

Comment

• purple
                              • Nov 2004
                              • 298

Originally posted by Jonna
                              Hører vel ikke hjemme i denne tråden, men søk her etter BUMP her på forumet. Dette er et fly jeg mener å gi i oppgave til min 4. klasse å bygge...
                              Cheers,
                              Tore, Alta

Comment

• Ben_E
                                • May 2003
                                • 621

Originally posted by Jonna
                                Ingen av de parkjet flyene av depron er vanskelige å bygge! Det finnes gode byggebeskrivelser som gir detaljert beskrivelse av prosessen! Sjekk ut www.3dfoamy.com eller www.parkjets.com

Ben_E
                                Ben-Erik Ness
                                Bergen Modellflyklubb

Comment

Working...