Unconfigured Ad

Collapse

Hyperion Cub 10 size - ARF

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Gisle
    • Dec 2005
    • 575

Originally posted by Tintin
    Gjerne, men går det å poste den?
    Betaler gjerne porto i så fall.
    Du har ikke en Linjegods terminal i nærheten?
    Godt Spørsmål.....
    Sender deg en PM
    Gisle Ranum
    Trondheim
    "If your motor is running you can turn with the air rudder. If your motor is not running...it doesn't matter"

Comment

• Tintin
      • Jan 2005
      • 4631

Jeg tror jeg trenger en trainer

Var ute og skulle ta jomfrutur i går både med Cuben og Cessnaen......
      Cuben var nesten umulig å kontrollere på bakken. En anings ror og den spant rundt. Fikk opp motet etterhvert og fikk gitt den fart så den ble stødig og opp i lufta bar det. Fløy litt forsiktig rundt men sleit med å finne passe throttle, enten var det for mye eller så var det for lite og mens jeg holdt på å ordne meg inn så jeg kunne ta den ned igjen så ble det litt for lite.....klarte selvsagt å få Cuben til å stalle, smakk i asfalten gikk det og den 2 dager gamle motorakslingen brakk igjen. Det gjorde også skottet bak motorfestet, cowlingen selvsagt (heldigvis hadde jeg ikke satt på den nye jeg fikk her om dagen etter Cubens ulykksalige dykk fra takopphenget sitt), batterifestet løsnet + diverse annet. Vingen som jeg akkurat hadde reparert fikk seg også en knekk.

Så først ut som rett og slett et totalhavari men etter å ha tittet litt på det så tror jeg nok jeg skal kunne bygge det opp igjen selvom det ikke kommer til å bli like pent som det var. En erfaring rikere og en aksling fattigere.

Fikk meg selvsagt en støkk så med Cessnaen var jeg mer forsiktig. Ble ingen skikkelig flytur med den, bare noen go'n toucher. Oppførte seg utmerket bortsett fra at nesehjulet ble slått ut av stilling på mine toucher slik at det tok en skarp høyresving etter touchene. Tror også hjulkåpa fremme er litt ute av stilling for jeg syns ikke nesehjulet rullet så fritt som det burde.

Nåja, får finne en fiks til det og prøve igjen men får enten øve litt mer på landing på simen eller kjøpe en skikkelig trainer tror jeg....

Var og fløy til TRex etterpå men dette var ikke min dag, hadde gledet meg til å ta opp 600n men oppdaget at mottakerbatteriet lå igjen hjemme.....bah, et par pakker i 450n ble det i allefall i fin vintersol.
      Last edited by Tintin; 12-04-07, 07:51.

Comment

• tyor
        • Mar 2005
        • 9757

Noen som har flydd denne noe mere og kan si noe om fly egenskapene?
        Har en på vei i posten fra Griffin nå Skal se hvordan det ligger an med vekt og tyngdepunkt, og hvordan den er bygd. mulig det blir puttet inn en TT.20 motor i snuta.
        Tom Nohr
        Tennisveien 9
        2450 Rena

Frsky taranis 9+
        Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
        Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
        + diverse små ting

Comment

• tyor
          • Mar 2005
          • 9757

Fikk flyet i dag. Er mitt første Hyperion fly og kan ikke se jeg ble imponert av første intrykket. Første gang jeg har kjøpt en ARF som jeg tror jeg skulle klart å trekke bedre en produsenten. Greit at betrekningen må etterstrammes noen steder, men skjøtene og rundt hjørner osv var ganske dårlig synes jeg.

Selve konstruksjonen og byggingen ser veldig bra ut, men satte i vingejoineren og skulle prøve vingen på kroppen, Den passet heller dårlig så det må nok både kniv og pusse papir til for få den bra.

Slår fra meg det med fuel motor for den får ikke plass i covlingen så må nok handle meg en ampere sluker i stedet. Ser det er hyperion 2213 som er anbefalt. Er det noen som vet ett rimeligere alternativ som vil passe? har en 25A esc ledig som jeg hadde tenkt å bruke.
          Tom Nohr
          Tennisveien 9
          2450 Rena

Frsky taranis 9+
          + diverse små ting

Comment

• tyor
            • Mar 2005
            • 9757

Har nå sett litt nøyere på flyet, og joa det er veldig fint konstruert og fint bygd. Ser ut til at alt er rett og fint så lenge du har delene hver for seg. men når de skal på plass så passer de ikke. batteri luken er 3-4mm for lang og sporet til staben er veldig skjevt. Vingen ble sittende sjevt hvis jeg setter den etter festet. Ikke noe som ikke enkelt lar seg fikse, men Blir jo litt ekstra arbeid.

Kjøpte meg en sc .15 motor i dag. Satte på plass stab og finne og vingene og hektet den i snuta. Ser ut til at det kan passe veldig bra i forhold til tyngdepunkt. Problemet er om den blir lang nok til at propellen kommer forran covlingen Det får vi se etterhvert skal få inn servoer osv først.

Noen som har testet om de GWS flotørene er store nok til å brukes på vann på denne?
            Tom Nohr
            Tennisveien 9
            2450 Rena

Frsky taranis 9+
            + diverse små ting

Comment

Working...