Unconfigured Ad

Collapse

mini me109 fra Øgrey

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tyor
    • Mar 2005
    • 9757

Ja covlingen ble faktisk bra, nesten stygt å begynne klippe i den når motor skal monteres

Tenkte kanskje å bare holde en papp plate forran når jeg skal lakke det grønne for å få en overgang som ikke er så skarp. Tror det er lettere å få det til å se pent ut også da. resultatet får vi se i morgen
    Tom Nohr
    Tennisveien 9
    2450 Rena

Frsky taranis 9+
    Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
    Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
    + diverse små ting

Comment

• kjetil_g
      • May 2006
      • 36

Ser ikke så aller værst ut dette Kjedelig det med lakken,men trur det blir bra jeg.
      Jeg handla inn littt oracover i farge "light grey", og har trekt bare på stabben for å se hvordan det blir... Måtte bare se hvordan farge kombinasjonen blir, selv om jeg har en del igjen før jeg skal begynne med trekking og lakking..

kjøpte en slags plastfornyer lakk på biltema faktisk, som er mørke grå... ser ut som det sitter ganske bra på filmen og blir også matt , men brukte den hvite Scotch-brite`en for å matte ned, men trur den er litt for fin for filmen er fortsatt litt blank... så skal prøve en som er litt grovere. brukte en pensel til å påføre den mørke kamo fargen, skal legge ut bilde senere i kveld.
      Last edited by kjetil_g; 16-11-06, 06:48.
      Kjetil Giske

Comment

• tyor
        • Mar 2005
        • 9757

Tror det blir bedre bare jeg får på ett strøk til med grønt.

Har selv lakkert litt på oracover en gang. da brukte jeg fint smergelpapir for å matte ned og det fungerte. Vet noen som gjør det når de kjøper ARf. først matter de ned også lakker de over hele flyet med klarlakk, da forsegles alle skjøter så slipper man at betrekningen og dekaler løsner så lett.
        Tom Nohr
        Tennisveien 9
        2450 Rena

Frsky taranis 9+
        + diverse små ting

Comment

• kjetil_g
          • May 2006
          • 36

Matta ned med grå scotch-brite... da ble ikke betrekning så altfor blank..trur det ble passelig....
          Kanskje noe å tenkte på å lakke med klar lakk over ja.. men det hvor for man tak i matt klar på spray boks feks?... har ikke sånn liten mini hobby sprøyte.

eller går det fint å lakke med vanlig klar lakk og matte ned etterpå.

ble litt dårlig bilde men...
          Attached Files
          Kjetil Giske

Comment

• tyor
            • Mar 2005
            • 9757

quick lakk har matt klar lakk. det hadde jeg tenkt å bruke.

Ser bra ut det der. gleder meg til å se hvordan din blir.

Har lakket mere i dag kommer med bilder litt seinere.
            Tom Nohr
            Tennisveien 9
            2450 Rena

Frsky taranis 9+
            + diverse små ting

Comment

• TapZ
              • Oct 2005
              • 711

Hvordan blir det med understellet? Blir det retracts på noen av dere?
              Frank Thingelstad
              2050 Jessheim

Comment

• tyor
                • Mar 2005
                • 9757

Blir ikkr retract på min i hvertfall. Blir vel ski nå på vinteren tenker jeg men hvis den overlever til sommeren så er det store sjanser for at det blir ettermontert. Det som gjør det litt vanskelig på denne er at den bjelken som limer sammen vingehalvdelene også er festet til understellet. den stikker faktisk ut noen mm på undersiden.

Her er ett bilde etter dagens misshandling med lakkboksen Nå er det bare å montere ror og motor så er den klar hehe
                Attached Files
                Tom Nohr
                Tennisveien 9
                2450 Rena

Frsky taranis 9+
                + diverse små ting

Comment

• joo
                  MFN Skribent
                  • Nov 2002
                  • 6936

Øhemhh: hvor er slitasjemerkene, kruttslammet ved mitraljøse-løpene og eksos-sotet???

Legger man et par syltynne strøk med klarlakk blir det ikke blankt men... ja matt Har gjort det med suksess på flere skala-modeller. Et tynt slør 3-stjerners over Humbrolen/Quicken etc. Hadde jeg orka å hente ned en modell fra lagringsplassen hadde jeg tatt et bilde av et resultat, men det er ikke rett lys på kveldstid for å få fram resultatet...
                  Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

Comment

• tyor
                    • Mar 2005
                    • 9757

Var vel kanskje litt rask med å si at den var nesten klar. Har tenkt å lage noen slike eksos merker og sånt før jeg legger på klar lakk. Så da blir det vel litt bedre.
                    Må få satt på eksorørene og noen andre plast greier først. Ja også må jeg male ramme på canopy. Det er disse små tingene som tar tid. men det er jo morsomt da det må jeg si. Og enda morsommere er det jo når man endelig får det i lufta og man har bygd det selv ikke kjøpt det halvferdig.

Ellers så venter jeg med å skjære noe i covlingen til jeg har prøvd den med den .20 motoren som jeg har tenkt å bruke. blir den litt slapp så har jeg en .25 liggende også
                    Tom Nohr
                    Tennisveien 9
                    2450 Rena

Frsky taranis 9+
                    + diverse små ting

Comment

• kjetil_g
                      • May 2006
                      • 36

"TapZ" Har tenkt litt på det, men er litt jobb å få det skala riktig og at hjulene
                      går inn riktig vei, så trur jeg venter med det som tyor å gjør....
                      Setter nok på fast understell først, å ser om flyet i det hele tatt flyr

Hvordan er det å lande med understell som er skala riktig til me109`en..
                      det er jo ganske smalt i mellom hjula.

"Tyor" .. er ikke lenge igjen til jomfru turen nå. bare detaljer igjen nå..Du gjorde det lurt med å lakke vinge tupene gule , når det er litt mørke farger ellers på flyet
                      gjør du ferdig alt av dekor og detaljer før du tar første turen?.... har sett mange som tar en "test" flytur før de har begynt å male/dekorere og sette på alle detaljene å slikt, men det er vel med større fly.... bruker du hengslene som følgte med til å feste rora med? trur jeg bruker noen små pinne hengsler istedet...
                      Last edited by kjetil_g; 17-11-06, 06:25.
                      Kjetil Giske

Comment

• tyor
                        • Mar 2005
                        • 9757

Håper på jomfrutur i helga Kommer til å sette på merkene og lakke ferdig før jeg tar jomfrutur, fordi jeg skal bruke fuel motor så er det nesten umulig å få det reint nok etterpå slik at lakk og sånt sitter. Spesielt på solartex da den ikke er helt glatt.

Kommer til å bruke de hengslene som fulgte med. ser ingen grunn til ikke å gjøre det. Bare passe på at man får de skikkelig inn, slik at det blir minst mulig glippe mellom vinge og ror.
                        Tom Nohr
                        Tennisveien 9
                        2450 Rena

Frsky taranis 9+
                        + diverse små ting

Comment

• kjetil_g
                          • May 2006
                          • 36

Jup, da må du gi flyrapport, er spent på hvordan det flyr......
                          Har noen pinne hengsler liggendes så tenkte det var lettere å borre hull til de en å kappe/skjære hull til de flate som fulgte med, men de var kanskje ikke så tykke.. har ikke sett så altfor noye på de.
                          Kjetil Giske

Comment

• tyor
                            • Mar 2005
                            • 9757

Må inrømme jeg har ikke sett så nøye på de selv enda vurderte å bruke Ca hengsler. men da hadde jeg måtte skråskjært litt oppe og nede på framkant av rorene for å få bevegelse. Og nå er de trekt hehe.
                            Tom Nohr
                            Tennisveien 9
                            2450 Rena

Frsky taranis 9+
                            + diverse små ting

Comment

• tyor
                              • Mar 2005
                              • 9757

Hvis du har tenkt å bruke de medfølgende dekalene så må du også tenke litt på hvilke farger du velger. For det er ikke vite kanter rundt de svarte korsene slik det skal være, så hvis du setter de på en mørk bakgrunn så blir de ikke synlige
                              Tom Nohr
                              Tennisveien 9
                              2450 Rena

Frsky taranis 9+
                              + diverse små ting

Comment

• kjetil_g
                                • May 2006
                                • 36

ja kommer nok til å bruke de... så blir å male den mørke grå kamo farga litt unna der merkene skal være, slik at de blir over det lyse gråe... har tenkt på det... , har du fått på dine... du har jo en del mørkere farger , de blir vel ikke så synlige da det ikke er no hvit bakgrunn på de ja.. men det går vel å male de hvite i mellom det det skal være.
                                Kjetil Giske

Comment

Working...