Resette passord? Klikk HER
Har du en gammel konto, men ny mail? Send en melding, så fikser vi det. Bare oppgi brukernavn og gammel + ny mailadresse
Vi kan også smelte sammen 2 brukere til 1, hvis du har registrert deg på nytt.
Vi setter pris på at alle logger seg inn, selv om du ikke skriver noe, dette for å se aktivitet.
Det høres jo veldi bra ut tyor gleder meg til å prøve den.....
er vel bare de siste detaljene du har igjen nå,...
Har fått gjort litt mer på vingene i helga og fått festa stabben å slikt på halen, kommer bilde senere i kveld..
Ja skal først rengjøre godt med rødsprit, så blir det å få på dekaler og de andre plastdetaljene. så skal det på ett beskyttende lag med klarlakk. også Må jeg jo prøve å få på covlingen.
Lurer på om jeg skal prøve med litt nedtrekk på motoren før jeg monterer covling. for det hjelper kanskje litt på det at den vill opp hele tiden. Også måtte jeg trimme helt til venstre på ballanserorene enda ville den gjærne over til høyre. men det kan jo være noe som ikke er helt rett i bygginga mi som gjør det. Har ikke lagt inn noe sidetrekk på motoren.
Sideroret er forresten mere effektivt en jeg er vant med på den type fly. Fullt sideror på toppen av en stallturn så bare vipper den rundt
Trenger ikke Bruke høyderoret så mye i en roll for å holde den omtrent level. Nå er det jo ikke akuratt skala med snorrette roller i "highspeed borr" hastighet heller da
Tom Nohr
Tennisveien 9
2450 Rena
Frsky taranis 9+
Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
+ diverse små ting
Tror kanskje jeg fant årsaken til hvorfor den dreier til høyre hele tiden. Tok og ballanserte vingen, og det viser seg at den høyre halvdelen er litt tyngre en den venstre. så mye at tyngdepunktet kommer ca 1cm ved siden av senter. Nå vet ikke jeg hvor mye det har og si for en modell på denne størrelsen men skal i hvertfall legge i litt vekt på venster siden slik at de blir like.
Hvis jeg hadde prøvd å fly invertet så skulle den vel da ha dreiet til venstre. men har ikke prøvd det med den enda.
Tom Nohr
Tennisveien 9
2450 Rena
Frsky taranis 9+
+ diverse små ting
Det var jo litt det ja., skulle vel tro det har litt å si ........testet balansen på vinga mi å... var ikke så ille som 1 cm bare rundt 2-3mm...men nå har jeg ikke noen bal ror å heller ikke trekt den enda da, så får se hvordan den er til slutt...
har gjort litt denne helgen å.....er nesten ferdig med vingene nå, har å fått pusset de en del...., men har ikke planket den helt ferdig på undersiden der hjul feste er enda.....
Hvis jeg hadde vist det jeg vet nå, (hehe man lærer etterhvert) Så hadde jeg sjekket ballansen da jeg var klar til å trekke og evt pusset litt ekstra på den vingetippen som var tyngst.
Nå så jeg i lufta tydelig da jeg fløy at stabben ikke er helt plan med vingen. det kan jo ha noe å si det også. skal rette det når jeg nå skal sette på de støttene som skal i fra stabben og in til kroppen.
Tom Nohr
Tennisveien 9
2450 Rena
Frsky taranis 9+
+ diverse små ting
å ja. har nok litt å si det å...jeg har satt den så rett som mulig i forhold til kroppen, men men er ikke sikkert den er rett i forhold til vingen. og det er vel det som er det viktigste.. må gjøre ferdig vinge feste så jeg kan skjekke.., men skulle gå greit å rette opp stabben med de staga som skal på tenker jeg.
Nå har jeg fått lagd halehjul bak som er festet i sideroret slik at jeg har litt å svinge med på bakken og har å lakka sideror og nesa gul...brukte en Tamiya lakk til plast, men rant veldi fort på filmen som flyet er trekt med, så det ble ikke det beste, men lakken satt fint på plastikken som er på nesa..... får ta det med penselen som ikke ble bra ved den siste finsihen senere
Nå er det lenge siden jeg har fått tid til å pusle vidre på flyet, så jeg har begynt sånn smått igjen.... limt på vingefeste og tilpasset balror å hengsler til disse....
takker..trur den blir fin jeg å, når jeg blir ferdig en gang hehe, er jo ikke no hast da.
Var egentlig klar til å trekke vinga nå, men bestemte meg å gjøre balanserora
litt mer skala riktig, så da har jeg begynt på det..
men da må jeg nok ha en servo i hver vinge. så jeg har begynt å lage nytt servofeste i vinga også..
Da har jeg endelig fått trekt vingen så da er det lid for litt fler bilder. kantene er litt skarpe etter maskeringa og lakkinga av møsteret på vingen, men skal gjøre de litt mykere/rundere med en pensel etter hvert.
Slik ser desverre min ut etter dagens flyging, eller kanskje vi skal si forsøk på flyging. rein pilot feil. dro den opp før den hadde fart nok, også flikket den og gikk rett ned i isen. Til og med spinneren er knust
Attached Files
Tom Nohr
Tennisveien 9
2450 Rena
Frsky taranis 9+
+ diverse små ting
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment