Begynner å ligne noe nå=) Har du tenkt å kjøpe esm retract til den??
Announcement
Collapse
No announcement yet.
ESM 50cc Spitfire med saito fg36
Collapse
X
-
Ole Kr Follstad
BVM T33 Thunderbird, Jetcat 80se med kerostart
PilotRc Sbach 342 40%, DA170, Proflow canistere
EF Extra 300 60"
EF Extra 300 104" Eme120
GB Yak 55 2,2m, Dle55RA
ESM Bearcat, NGH 38cc
Phoenix p51D Mustang, Dle55
Phoenix K8b, 1:2,5 6m
Hangar 9 Piper cub 1\4
Ask 21 1:3 5,7m helkompositt
-
Har montert ett luft retract som jeg hadde liggende, så hvis det fungerer så kjøper jeg ikke ESM sitt. venter på nye legger med fjæring i posten.
Att det alltid er noe småtteri med arf er greit. men har montert en del arf de siste årene fra de billigste no name kina modeller opp til dette som er det dyreste hittill. Har tilgode å se mere slurvette montering fra en fabrikk.Last edited by tyor; 02-08-11, 10:34.
Comment
-
Ikke fornøyd med Esm kitet?? Har en esm tigercat hjemme og der ser alt veldig bra ut. Ikke begynt å montere enda, men virker ok. Finish'en er veldig bra =) Tenkte å kjøpe esm retract til denLast edited by ole.foll; 02-08-11, 12:18.Ole Kr Follstad
BVM T33 Thunderbird, Jetcat 80se med kerostart
PilotRc Sbach 342 40%, DA170, Proflow canistere
EF Extra 300 60"
EF Extra 300 104" Eme120
GB Yak 55 2,2m, Dle55RA
ESM Bearcat, NGH 38cc
Phoenix p51D Mustang, Dle55
Phoenix K8b, 1:2,5 6m
Hangar 9 Piper cub 1\4
Ask 21 1:3 5,7m helkompositt
Comment
-
Langt fa fonøyd så langt. Finish'en er veldig bra noe av det beste jeg har sett. Men når de ødelegger ett fint fly med å borre skeivt og hakkene som er laget i rorene ved hengslene ser ut som de er klippet ut med en sløv avbiter. skal ikke dømme før jeg ser hvordan det flyr.
Comment
-
Originally posted by tyor View PostLangt fa fonøyd så langt. Finish'en er veldig bra noe av det beste jeg har sett. Men når de ødelegger ett fint fly med å borre skeivt og hakkene som er laget i rorene ved hengslene ser ut som de er klippet ut med en sløv avbiter. skal ikke dømme før jeg ser hvordan det flyr.Ole Kr Follstad
BVM T33 Thunderbird, Jetcat 80se med kerostart
PilotRc Sbach 342 40%, DA170, Proflow canistere
EF Extra 300 60"
EF Extra 300 104" Eme120
GB Yak 55 2,2m, Dle55RA
ESM Bearcat, NGH 38cc
Phoenix p51D Mustang, Dle55
Phoenix K8b, 1:2,5 6m
Hangar 9 Piper cub 1\4
Ask 21 1:3 5,7m helkompositt
Comment
-
monterte sammen og sjekket cg. selv om saitoen veier 1746g, og jeg la ett lodd på 450g på motorbukken så var cg 3-4cm bak anbefalt. skal gjøre en nøye utregning av cg og se hvor jeg havner da.
Comment
-
Gjorde en beregning av mac ved hjelp av formelen nederst på denne siden Airfield Models - How to Find or Calculate the Mean Aerodynamic Chord (MAC) of a Wing
havnet da 2cm bak det som står i manualen når jeg tok 30% av mac. så det er nok greit å følge manualen. men må få tak i mere bly
Comment
-
Var på stripa nå og skulle prøve flyet. startet opp. og taxet litt rundt på stripa. alt virket ok så ga gass og lot det stå til. var redd for å ta av før jeg hadde fart nok. så det endte med en nose over. ok alt så greit ut startet opp igjen, men etter noen sekuner stoppet motoren og var helt død. Oppdaget att det ikke finnes kompresjon i den. tok av ventilekslene og pluggen og klarer ikke se noe feil. ventilene beveger seg og stemplet går opp og ned. Skjønner ikke annet en att det må være en ventil som ikke stenger.
Comment
-
har funnet feilen. når flyet tippet over så har nok propellen slått løs litt gress og jord som motoren har klart å dra i seg. satt en gress tust i innsugsventilen. Skal stikke til en som har trykkluft i morgen og få gjort reint alt før jeg monterer det sammen igjen.
Syliner og stempel så helt fint ut og det er masse olje i veivhuset og i ventilmekanismen så den får god smøring i hvertfall.
Comment
-
Da har den vært i lufta. men det ble en kort og kjedelig tur litt lite motor men det kunne gått greit det hadde ikke den for.... dritten stoppet rett etter takeoff. ble ikke store skadene på flyet. en liten sprekk i kroppen rett bak firewall. lett å fikse og blir dekket når jeg får på covling. værre att aluminiums motorbukken til saito`n knakk som resulterte i att innsuget også knakk. Spørs om jeg må bite i det sure eplet og sette inn en 2takter i den
video her:
Comment
-
.........da var da fælt til uflaks, men kunne gått verre tross alt. Åssen motor skal du bytte til, 50cc 2takt ?Ole Kr Follstad
BVM T33 Thunderbird, Jetcat 80se med kerostart
PilotRc Sbach 342 40%, DA170, Proflow canistere
EF Extra 300 60"
EF Extra 300 104" Eme120
GB Yak 55 2,2m, Dle55RA
ESM Bearcat, NGH 38cc
Phoenix p51D Mustang, Dle55
Phoenix K8b, 1:2,5 6m
Hangar 9 Piper cub 1\4
Ask 21 1:3 5,7m helkompositt
Comment
-
Vet ikke enda. fikk ikke samme fres i motoren nå som det har vært før heller. skal åpne gasseren og sjekke og så prøve den i benk. hvis det blir annen motor så blir det en 2takter på 50-80ccm måtte jo ha 900gram bly i snuta for å ballansere med saito`en.
Comment
-
Dette var synd Tom, men dette fikser du en kriger skal jo helst se litt mørbanka ut og da.Christen
http://jetsofnorway.com/
Comment
-
Er enig i det da Christen. Skal ikke se ny og blank ut en kriger Har limt innsuget med flytende stål nå. så skal motoren monteres i benk for testing. Får jeg den ikke til å gå ordentlig nå skal jeg se om jeg har en annen gasser jeg kan prøve. Har noen walbro gassere liggende. Vet andre ha klaget på den gasseren som følger med saito`n.
Comment
Comment