If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above.
You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.
definitivt en esm, de lagde den bare i en kort periode. dette flyet er gammelt. først eid av rcflight og sees på scalewarbirds bildene fra Warbird weekend i 2006. det er ikke så værst for et modellfly som flyr regelmessig. er forøvrig en fin esm tigercat her i Trondheim som funker utmerket.
husker jeg så den broncoen på warbird weekend 2006. Var imponert da. men like imponert nå. den har fått nye litt større motorer sa han som eier den nå. Fint flyr den i hvertfall
Tom Nohr
Tennisveien 9
2450 Rena
Frsky taranis 9+
Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
+ diverse små ting
Lurer på hvorfor de sluttet å lage esm broncoen..hm ellers hadde jeg nok kjøpt en selv=) Her er en video av samme bronco fra Arvika 2006. Litt off topic det her men.. Du må sørge for å få filmet maiden på spitten i morgen hvis det blir maiden=)..
Og her en skikkelig svÆÆring med lite motorkraft ser det ut til.
Ole Kr Follstad
BVM T33 Thunderbird, Jetcat 80se med kerostart
PilotRc Sbach 342 40%, DA170, Proflow canistere
EF Extra 300 60"
EF Extra 300 104" Eme120
GB Yak 55 2,2m, Dle55RA
ESM Bearcat, NGH 38cc
Phoenix p51D Mustang, Dle55
Phoenix K8b, 1:2,5 6m
Hangar 9 Piper cub 1\4
Ask 21 1:3 5,7m helkompositt
Skal prøve å få med noen til å filme i morgen men vet foreløbig ikke om noen andre som skal fly
Blir det fint vær så er det rart om det ikke er flere der og da må det gå å få noen til å bruke kameraet.
Tom Nohr
Tennisveien 9
2450 Rena
Frsky taranis 9+
Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
+ diverse små ting
Da har den vært i lufta. Ble en spesiell flytur må jeg si.
For det første. flyet flyr bra det er det ingen tvil om. hadde de anbefalte utslagene justert som store utslag og hadde omtrent halvert det som små utslag. Det jeg hadde som små utslag er mer en nokk. både på høyde og ballanseror.
flyet tok av etter omtrent 3meter og ville rett opp. men gikk greit nok det. slo over på små utslag og mye bedre. men fortsatt kilen på høyderor. flyr noen runder og oppdager att potta er løs. Begynner da og skal lande. Legger på flaps som det nok skulle vært mye større utslag på. (de også etter manual) og legger inn for landing. men pga. att potta er løs så får den mye høyere turtall på tomgang som gjør att jeg kommer alt for fort inn. Trimmer maks ned på radioen men det hjelper ikke. ok opp igjen og prøv på nytt. Vi har en motorcross bane som nermeste nabo og da begynner det plutselig å dukke opp crossykler i enden på stripa som også gjør att jeg ikke tørr å ta lavt nok landingsinnlegg. En i klubben springer bort og får jaget de og tilslutt etter 6 eller7 forsøk får jeg den egentlig ganske fint ned. men desverre litt i kanten på stripa også skjærer den inn i den eneste lille buska som er der og får noen skader i forkant på den ene vingen. Ikke allverden å fikse men veldig irriterende.
Så tilbake til flyegenskapene. Det jeg sitter igjen med av intrykk er at den flyter utrolig godt. er veldig stabil i både høy og lav hasstighet. Men som andre warbird må man være litt obs på å ha nokk fart i svingene. den mister veldig mye fart når man legger over og svinger. Og ja motor var det mere enn nok av. den gikk ganske rikt nå men fikk god fart likevell. Tror kanskje det ikke hadde gjort noe om cg hadde vært litt langre frem. kanskje den ikke hadde vært så kilen.
Driver å laster opp en uredigert video av hele flyturen. legger ut link her når den er ferdig
Tom Nohr
Tennisveien 9
2450 Rena
Frsky taranis 9+
Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
+ diverse små ting
Gratulerer med ny maiden. Synd det fikk seg en smell, men det kunne ha vært verre en detta=). Regnet med den er en skikkelig floater inn til landing og trenger mye flaps. Kanskje du burde hatt skrudd av motor og heller stupt på litt med full flaps inn på final for å få ned farten. Litt annerledes å fly slike modeller kontra 3d modeller. Må være på vakt hele tia, og som du sier mister de fort fart og kan flikke i litt skarpe svinger hvis man ikke har nok med motor. VIDEO!!
Den flydde jo veldig bra så det ut til! Synd med den busken som hoppet opp og tok flyet på slutten der=) CG var også på stell så det ut som. Hvor mye bly måtte du inn med i nesa for å balansere'n?
Ole Kr Follstad
BVM T33 Thunderbird, Jetcat 80se med kerostart
PilotRc Sbach 342 40%, DA170, Proflow canistere
EF Extra 300 60"
EF Extra 300 104" Eme120
GB Yak 55 2,2m, Dle55RA
ESM Bearcat, NGH 38cc
Phoenix p51D Mustang, Dle55
Phoenix K8b, 1:2,5 6m
Hangar 9 Piper cub 1\4
Ask 21 1:3 5,7m helkompositt
har 900gram bly festet til stand-offs. også har jeg 2stk 3300mAh nicad pakker rett bak firewall. en 4.8v til tenning og en 6v til servoer. Lurer på om jeg skal prøve å støpe fast bly i covlingen for å få det lengre fremme så kan jeg bruke mindre.
Nå må du komme igang med tiger katta di nå de Ole
Tom Nohr
Tennisveien 9
2450 Rena
Frsky taranis 9+
Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
+ diverse små ting
har 900gram bly festet til stand-offs. også har jeg 2stk 3300mAh nicad pakker rett bak firewall. en 4.8v til tenning og en 6v til servoer. Lurer på om jeg skal prøve å støpe fast bly i covlingen for å få det lengre fremme så kan jeg bruke mindre.
Nå må du komme igang med tiger katta di nå de Ole
.....Ok, vet ikke om du vinner så mye på å få blyet litt lengre frem. Disse flya skal ha litt tyngde. dessuten har du jo bra motorkraft uansett. Har to katter fra før, får se om jeg begynner å pleie tigerkatta snart også=) største problemet mitt er plass fortia. Må få meg større hobbyrom.. Lysten på en EF yak 50cc er også stor nå og da må katta vente litt evt. Den var uansett tenkt på som ett langtids prosjekt. Stresser ikke, men vært fett å hatt den klar til sommern neste år.
Ole Kr Follstad
BVM T33 Thunderbird, Jetcat 80se med kerostart
PilotRc Sbach 342 40%, DA170, Proflow canistere
EF Extra 300 60"
EF Extra 300 104" Eme120
GB Yak 55 2,2m, Dle55RA
ESM Bearcat, NGH 38cc
Phoenix p51D Mustang, Dle55
Phoenix K8b, 1:2,5 6m
Hangar 9 Piper cub 1\4
Ask 21 1:3 5,7m helkompositt
Har fulgt med denne spiten din. Må vel nesten kunne si at den har hatt en trang fødsel. Moro å se den i lufta. Synd med skaden i vingen dog...
Ikke for å more meg på andres bekostning men det var på en måte litt godt å se at også erfarne piloter kan ha problemer med å få maskinen ned igjen. Har samme problem med en Spacewalker. Nesten sånn at det bør helst være en liten vindtrekk når den flys.
Trang fødsel kan man kanskje kalle det. bra det ikke ble abort da
Med større utslag på flaps og lavere tomgang på motoren så tror jeg den skal bli mye lettere å lande. og samtidig litt mindre høyderor utslag, muligens mere expo. Skal stikke innom hobbybutikken her i morgen og se om han har passende forkantlist liggende. så bytter jeg bare hele det skadede området. enklest det
Tom Nohr
Tennisveien 9
2450 Rena
Frsky taranis 9+
Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
+ diverse små ting
-90 grader utslag på flaps. Da blir det mindre løft og mere brems.
-Sett det du har som minumum høyderor som nytt maximum.
-Sett en ny minimum til halvparten av det nye maximum. Test ut nytt minimum.
-30 % expo på høyderor.
Når jeg skal male over reparasjonene bruker jeg Jotun Lady 10, blandet 50/50 med vindusspyle væske.
Fargen får jeg ved å ta med en flydel til jotun forhandleren, så scanner han fargen. Noterer ned fargekoden.
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment