Nå har jeg limt innsuget og startet den igjen. fikk da 6600rpm med en 18x8 men den ristet som en gammel saab V4. mistenker at veiva er skeiv også . målte ut fra toppen på motoren og fram til propellbladet i flere posisjoner og med 2 forkjellige propeller. kom da fram til att det var 0.5mm skeivhet der. dette blir da 16-17cm ut fra propellhubben. er det for mye kast?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
ESM 50cc Spitfire med saito fg36
Collapse
X
-
lurer på om denne er for bred til spitfire snuta ZDZ 50NG - STARTER » ZDZ model motor - motory pro modely letadel hadde vært tøft med starter da
Comment
-
fikk en vill ide her nå. hva med å sette den zdz80rv-j som jeg har i sd-yak`n i spit`n og kjøpe en zdz 90rvj eller en dll111 til yak`n.
Selv med den 80`n så må jeg vel ha litt bly i spit`n tror jeg.
Comment
-
Har samme kjerra som ikke er helt ferdig enda. Hadde en 3w 70cc liggende som jeg hadde tenkt å bruke,men ble alt for stor og bred. Tror nok at 55 cc DLE er den som passer best i den trange cowlingen. Sjøl har jeg en DLA 55 cc som skal inn. Er nesten samme ulla som DLE. En stund ville jeg sette in en diger el motor i stedet med digital Merlin lyd, men det er avblåst da jeg ikke får tak i den motoren/esc jeg tenkte på til vettug pris. Det prosjektet er med andre ord utsatt til senere. Tror denne kjerra går godt med 55cc ( ca 5,5 hk )etter hva jeg har hørt og sett. Alle som har flydd den rapporterer om mye bly i nesa på dem, ( ca 1kg )men de flyr godt allikevel. Trusten på en 55cc blir jo langt over vekta på ca 10kg så da sier tingene seg sjøl. Selv om maiden gikk skeis ser man godt at Spitten er villig til å fly ved lav hastighet. Neste gang går det bra!!
ToreLast edited by toelarse; 10-08-11, 16:29.
Comment
-
målte litt på den zdz 80`n selve motoren hadde fått plass med bare litt av toppen stikkende ut under covling. men potta vil ta hele sia på covlingen så da ble det uintresant. skal bestille dele til saito`n over helga. så får vi prøve igjen
Comment
-
Det blir trangt til potta med 50cc også. Bare så vidt det går. Et annet medlem i klubben har rcgf50cc ( samme fly ) og må modifisere potta ved tilkoblingen til motoren. Kanskje det er like greit å få i gang motoren du har. Det så jo ut til å fungere helt greit også. Tvi tvi!Last edited by toelarse; 10-08-11, 16:38.
Comment
-
Venter nå på deler fra usa til saitoen. var ikke så dyrt som jeg hadde trodd. bestilte veiv, insug og motorbukk. kom på 1100kr inkl. frakt. så kommer det vel moms på når jeg skal hente ut pakka tenker jeg.
Comment
-
Hvis du skal ha inn en 50cc i Spit'en så kanskje denne exhaust'en hadde passa?
Hadde vært rått med skala utblås syns du ikke?
http://www.keleo-creations.com/index.php?main_page=product_info&cPath=92_93&produ cts_id=243]Aero-Works P-51 Scale [AW-P51-Scale] - $350.00 : Keleo Creations Inc.[/url]
Her er et par til:
http://www.keleo-creations.com/index...roducts_id=232
http://www.keleo-creations.com/index...roducts_id=130Last edited by P-51D_OLD_CROW; 22-08-11, 08:39.Stig-Arne Isaksen
Skymaster 1/6 F-16 m/Behotec JB220
Phoenix model 1/5 P-51D Mustang m/DLE 61
Freewing A-10 Thunderbolt II 80mm edf
Comment
-
Comment
-
Etter en hyggelig samtale med mr. Spitfire, fra scalewarbird.org Da han tilfeldigvis kom innom ap`s hobby på Rena når jeg var der i går. så er det vurdert att spit`n må få en anne maskinist. Har mailet masse frem og tilbake med ladbrokeshobbies ang. den ds4 motoren. og den er sikkert kraftig nok. men redd det vil blir veldig lite fart i den. med ett annbefalt turtall på 4500rpm så kom vi fram til att man bør ha en pich på 14-16. og vil da ikke få noe serlig mye mere thrust enn med saitoen. så går nok for en 2-takter i stedet. blir nok å kjøpe en rimelig 50cc-60cc.
Har byttet veiv og innsug på saitoen og prøve kjørt den i benk. alt fungerer helt topp igjen. så da får vi se om den blir solgt eller bare lagt til side i vente på ett passende fly.
Comment
-
Har nå bestilt en Grpro 50ccm til spit`n. den er oppgitt til å snurre en 22X10 på rundt 7000rpm så det burde gi drag nok.
Er det noen som vet hvor jeg kan finne målene på den motoren? så kan jeg begynne å tilpasse lengden på motorfestet osv. så det er klart til den dumper i postkassa.
Comment
-
-
nei 2 blader. er disse dataene som står ang propell : 22*8 7600rpm,22*10 7400rpm,23*10 7000rpm (Two leafs prop)
Har bestilt med en apc 22x10.
link til motoren her GRPRO 50I SINGEL - 50CC BENSINMOTOR 2-TAKT *tilbud* | RCPro.no
Comment
-
Med 3-blader mente jeg at det er hva du bør ha så den ser betydelig mer skalalik ut
Har hatt 2 av disse motorene og har vært meget fornøyd med de.____________________________
Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no
Comment
-
ja det er jeg enig i. Bra å høre att du har vært fornøyd med de motorene. hvilken størrelse bør jeg gå for hvis jeg skal ha 3-blader. tenkte å kanskje bestille noe herfra Luftschrauben Biela
Comment
Comment