Announcement

Collapse
No announcement yet.

Jone"s nye Carf P-47 Razorback 1:4.5 ARF med Moki 250

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by affa View Post
    Da blir det ny servoplate og 2 servoer for min del. Metall kulelinker i 4mm burdfe være bombesikkert.
    Liker best to separate servoer men orker ikke så mye knot her. Ryker en får vi håpe den dør ellers blir det krangel mellom en død stuck og den som virker

    Er det ikke bedre å sette de opp på den andre måten så dersom en servo skulle feile, har du fortsatt ca halv utslag pga den som virker ?
    Bfight 210
    De Havilland DH 5 skala 1/5 med SC 91
    De Havilland DH 2 skala 1/5,3
    Phoenix RC Club

    Comment


    • Hvilken måte tenkte du?
      ____________________________
      Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

      Comment


      • Originally posted by affa View Post
        Hvilken måte tenkte du?
        Husker ikke opplegget i farta, skal sjekke i noen blader, så laster jeg opp et bilde.
        Bfight 210
        De Havilland DH 5 skala 1/5 med SC 91
        De Havilland DH 2 skala 1/5,3
        Phoenix RC Club

        Comment


        • Du tenker på dere de står ved siden av hverandre og bellcrank hvor staget står i midten bakover
          ____________________________
          Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

          Comment


          • Originally posted by affa View Post
            Du tenker på dere de står ved siden av hverandre og bellcrank hvor staget står i midten bakover
            Stemmer. Googlet litt men fant ikke noe bilde av det, bare masse maken til ditt oppsett. Du vet ikke hvorfor det er så lite brukt ? Ser tryggere ut ved første øyekast.
            Bfight 210
            De Havilland DH 5 skala 1/5 med SC 91
            De Havilland DH 2 skala 1/5,3
            Phoenix RC Club

            Comment


            • Må da flytte servoer langt frem og vanskelig å få det til nedi der så kjører som planlagt nå. Ikke bombesikkert men øker safety betydelig ihvertfall
              ____________________________
              Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

              Comment


              • ny morgenøkt- pakket bort vingene som nå er helt ferdige. Motor dome tillpasset og montert.
                Kryssfiner plate innlimt og tilpasset med islagsmuttre. Motoren ferdig montert.
                Neste ut er gass servomontering og elektronik-

                Click image for larger version

Name:	IMAG0348.jpg
Views:	1
Size:	207.1 KB
ID:	611012Click image for larger version

Name:	IMAG0349.jpg
Views:	1
Size:	156.3 KB
ID:	611013Click image for larger version

Name:	IMAG0350.jpg
Views:	1
Size:	188.8 KB
ID:	611014Click image for larger version

Name:	IMAG0351.jpg
Views:	1
Size:	178.7 KB
ID:	611015Click image for larger version

Name:	IMAG0352.jpg
Views:	1
Size:	132.6 KB
ID:	611016Click image for larger version

Name:	IMAG0353.jpg
Views:	1
Size:	175.7 KB
ID:	611017
                et par store med moki og en liten jett

                Comment


                • Planlegger du baffling?
                  ____________________________
                  Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                  Comment


                  • Originally posted by affa View Post
                    Planlegger du baffling?
                    Vet ikke helt- synes vel ikke det er noe fint egentlig. Er det noen som har innvendinger for eller i mot ??
                    et par store med moki og en liten jett

                    Comment


                    • Bare å installere.... Varm Moki er ikke medgjørlig, men vet ikke om du klarer å holde tempen under 115 grader som er en temperatur der den svinger fint. På Harvarden min Hvor det er mye luft inn gikk det ikke. Problemet er å få luft over kjøleribber og ikke minst at man skal kvitte seg med varmen når den har passert. Stor cowling som dette blir litt som de gamledagse moped hjelmene som man hadde på trynet
                      ____________________________
                      Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                      Comment


                      • Originally posted by affa View Post
                        Bare å installere.... Varm Moki er ikke medgjørlig, men vet ikke om du klarer å holde tempen under 115 grader som er en temperatur der den svinger fint. På Harvarden min Hvor det er mye luft inn gikk det ikke. Problemet er å få luft over kjøleribber og ikke minst at man skal kvitte seg med varmen når den har passert. Stor cowling som dette blir litt som de gamledagse moped hjelmene som man hadde på trynet

                        Da blir det nok baffel. Men det er en del som kjører uten ser jeg på nett. Hva er det de gjør som vi ikke gjør?
                        et par store med moki og en liten jett

                        Comment


                        • Godt mulig det går fint også men mine erfaringer med to Moki er at de blir som en annen motor med riktig temperatur og pumpe
                          ____________________________
                          Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                          Comment


                          • Jone, du ender opp med baffling pga temperaturkontroll til slutt, så like greit å mekke det først som sist... Det er fristende å la være, og la Moki'n skinne i all sin prakt, men det blir problemer.
                            Airworld selger ferdig baffling plate til 250'n men regner med at du mekker er sånn enkelt selv.

                            Comment


                            • Har mal av både Moki baffle og innsiden av cowlingen så kan sende deg det på print?
                              ____________________________
                              Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                              Comment


                              • Minst like viktig som baffling, er luft ut av cowlingen.
                                Det kommer ingen kjøleluft gjennom cowlingen hvis ikke luften har et sted å komme ut.

                                På P47 (og andre fly med stjernemotor) kan dette løses meget elegant ved å la de originale "cowl flaps" stå en anelse åpne.
                                Hvis de som har støpt glassfiberen ikke har tenkt på dette, så må man ofte ty til et hull i bunnen av cowlingen.
                                Problemet med det er at luften som strømmer på utsiden av cowlingen ofte blokkerer luften inne i cowlingen fra å komme ut.
                                Det kan løses med en leppe rundt hullet som f.eks. på en Fairchild Cornel. Ikke like pent, men utrolig effektivt.

                                På de gamle sidene til Laser står det noen kloke ord om emnet, gjelder uansett fabrikat, glow eller bensin.
                                Se:
                                http://laserengines.co.uk/Instructions.htm må scrolle et stykke ned på siden.
                                Niels Jensen
                                Phoenix rc club

                                Små gutter ser på opp på himmelen når de hører et fly, noen av oss slutter aldri med det.

                                Modellflyving er mental hygiene.

                                Comment

                                Working...
                                X